Scandalul referitor la folosirea neautorizată a datelor utilizatorilor Facebook de către consultanţii politici s-a extins marţi, când un informator a declarat în Parlamentul britanic că firma canadiană AggregateIQ a dezvoltat un program pentru ţintirea alegătorilor republicani în alegerile prezindenţiale din Statele Unite care au avut loc în 2016, transmite Reuters.
Christopher Wylie, care a dezvăluit anterior că firma de consultanţă politică Cambridge Analytica a accesat datele a 50 de milioane de utilizatori Facebook pentru realizarea profilurilor alegătorilor în beneficiul campaniei lui Donald Trump, a spus că firma AggregateIQ (AIQ) a construit un soft numit Ripon pentru a realiza profilurile alegătorilor.
Wylie a oferit aceste informaţii într-o comisie parlamentară britanică, la câteva minute după ce directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a refuzat să apară în faţa parlamentarilor de la Londra pentru a discuta ce nu a mers bine.
Şeful comisiei a spus că decizia lui Zuckerberg este surprinzătoare şi i-a cerut să se mai gândească.
CNN a relatat că Zuckerberg a decis accepte audierea sa în Congresul SUA.
Dezvăluirile referitoare la folosirea datelor utilizatorilor în scopuri politice a dus la scăderea capitalizării de piaţă a Facebook cu peste 100 de miliarde de dolari şi a îngrijorat investitorii că incapacitatea marilor companii de tehnologie de a proteja confidenţialitatea datelor ar putea îndepărta companiile care îşi fac publicitate şi ar putea duce la introducerea unor reglementări mai stricte.
"Există acum dovezi tangibile că AIQ a construit Ripon, care este softul care a utilizat algoritmii din datele Facebook", a afirmat Wylie în comisia pentru industria digitală, cultură, media şi sport a Parlamentului britanic.
Facebook este investigată intens după dezvăluirile lui Wylie despre folosirea incorectă a datelor personale şi rolul pe care l-ar fi putut avea în alegerile americane din 2016.