"Intraprenoriatul" este un termen nou apărut în mediul de afaceri românesc şi reprezintă provocarea de a impune spiritul şi abilităţile de antreprenor într-o companie deja existentă. Acest concept face obiectul unei serii de training-uri şi workshop-uri organizate de asociaţia studenţească Voluntari pentru Idei şi Proiecte - VIP, în colaborare cu Rompetrol, în perioada 28 martie - 8 aprilie.
Proiectul "Brainspotting" este structurat pe două module. Prima săptămînă este dedicată introducerii termenului de intraprenoriat celor 25 de participanţi prin discuţii pe teme diferite dintre care amintim: ce înseamnă intraprenoriat şi cine sînt intraprenorii, înţelegerea re-laţiei dintre procesele de antreprenoriat corporativ, dez-voltarea unei strategii de intraprenoriat. Cunoştinţele astfel acumulate vor putea fi puse în practică în a doua săptămînă. Împărţiţi pe echipe, participanţii vor fi provocaţi la un concurs pe teme propuse de partener.
Finalitatea proiectului o reprezintă integrarea unora dintre participanţi în cadrul Rompetrol. Brainspotting se adresează studenţilor din ani terminali şi masteranzilor de la ASE şi SNSPA.
Recrutarea are loc pînă pe 24 martie în baza unui formular de aplicare şi a unui interviu. Formularul se poate descărca on-line accesînd www.vipromania.com sau se poate completa la sediul VIP din ASE, Clădirea Moxa, Camera 3007.
Potrivit VIP, un intraprenor este o persoană din cadrul unei companii care îşi asu-mă responsabilitatea de a trans-forma o simplă idee într-una profitabilă, reuşind finalizarea datorită riscurilor hotărîte pe care le-a asumat şi a inovaţiei.