"AccorHotels" SA, cel mai mare grup hotelier european, respectiv al patrulea la nivel mondial, preia compania de profil "FRHI Holdings" Ltd., care deţine mai multe branduri renumite, precum Plaza din New York, Savoy din Londra şi Raffles din Singapore.
Tranzacţia, care valorează circa 2,9 miliarde de dolari (în numerar şi acţiuni), îi permite grupului francez să-şi consolideze poziţia pe segmentul de lux şi să se extindă pe piaţa din SUA. Achiziţia este cea mai mare din istoria "AccorHotels", care va avea acum în portofoliu şi mărcile Fairmont, Raffles şi Swissotel.
Oferta "AccorHotels" include o plată de 840 de milioane de dolari în numerar şi o emisiune de 46,7 milioane de acţiuni noi. Principalii acţionari ai "FRHI Holdings", fondul suveran de investiţii din Qatar şi compania de investiţii a prinţului saudit Alwaleed bin Talal, "Kingdom Holding Company of Saudi Arabia" (KHC), vor deveni acţionari "AccorHotels", cu participaţii de 10,5,% respectiv 5,8%.
"Această achiziţie conferă AccorHotels o poziţie de frunte în industria hotelurilor de lux, un segment esenţial în termeni de potenţial de dezvoltare şi rentabilitate, precum şi pentru crearea de valoare pe termen lung", a declarat directorul general al "AccorHotels", Sebastien Bazin.
În prezent, doar 15% din hotelurile "AccorHotels" sunt pe segmentul de lux (Sofitel, Pullman şi MGallery), 38% - pe segmentul mediu şi 47% pe economy.
După preluarea FRHI, "AccorHotels" va avea o prezenţă importantă în America de Nord, datorită mărcii Fairmont, şi se va dezvolta pe segmentul hotelurilor de lux din Asia, prin marca Raffles, respectiv din Europa, prin brandul Swissotel.
"Accor" operează 3.800 de hoteluri în întreaga lume.
•
În vara aceasta, "Accor" a devenit "AccorHotels", scopul schimbării denumirii fiind, potrivit reprezentanţilor companiei, "creşterea influenţei şi vizibilităţii AccorHotels".