"Telecom Italia" SpA, cea mai mare companie de telefonie din Italia, a lansat, săptămâna aceasta, negocierile finale cu sindicatele pe marginea planului de reducere a 2.750 de locuri de muncă până în 2014.
"Telecom Italia" vrea să modifice aşa-numitele contracte de solidaritate, respectiv condiţiile care privesc 30.000 de angajaţi. Aceasta este întreaga forţă de muncă de care beneficiază compania în Italia, fără să fie luat în calcul personalul "Open Access", divizie înfiinţată în 2008. Sindicaliştii vor accepta noile condiţii doar dacă managementul va renunţa la ideea creării unei noi companii de call-center, prin desprinderea diviziei de profil din societate, la care să fie transferaţi toţi cei 12.000 de angajaţi din domeniu.
"Vom accepta contractele de solidaritate numai dacă Telecom Italia renunţă la planul de înfiinţare a unei noi societăţi de call-center, care ar putea fi vândută mai târziu", a declarat Riccardo Saccone, reprezentant al sindicatului Slc-Cgil.
Oficialii companiei de telefonie au refuzat să facă vreun comentariu.
În octombrie 2012, "Telefonica" SA, acţionar al "Telecom Italia", şi-a vândut deţinerea la divizia de call-center "Atento" către "Bain Capital Partners" LLC, pe un miliard de euro. În cadrul tranzacţiei, "Telefonica" a transferat aproape jumătate din angajaţii săi, iar sindicaliştii se tem că "Telecom Italia" va face acelaşi lucru.