SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale şi finisaje pentru construcţii din România, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, a înregistrat o creştere de 4% a afacerilor în primele 9 luni din 2023 comparativ cu perioada similară din 2022, se arată într-un comunicat al SIPEX, remis redacţiei. Cifra de afaceri a ajuns la 236 milioane de lei, susţinută de vânzările din canalul B2B care au avansat cu 13%, potrivit sursei menţionate.
Conform sursei citate, Irinel Gheorghe, CEO al SIPEX a declarat: "Avem un istoric de afacere care a rămas profitabilă în orice context, fie că este un context de criză economică, socială sau pandemie. Am înregistrat o creştere a afacerilor şi profit într-un mediu macroeconomic dificil şi un sector al construcţiilor afectat de provocări diverse. Am continuat să ne concentrăm pe dezvoltarea de parteneriate şi extinderea gamei de produse. Suntem flexibili, ne-am adaptat ofertele permanent pentru a răspunde aşteptărilor pieţei şi am gestionat eficient stocurile, elemente care au sprijinit avansul vânzărilor. Obiectivul nostru rămâne menţinerea profitabilităţii şi creşterea afacerii pe baze solide."
Profitul net înregistrat în primele 9 luni din 2023 a fost de 3 milioane de lei, principala categorie de cheltuieli operaţionale este reprezentată de cheltuielile privind mărfurile, cu o pondere de 85,27% din totalul cheltuielilor de exploatare înregistrate, transmite sursa precizată.
De asemenea, la data de 23.08.2023 a fost reales Consiliului de Administraţie al SIPEX, pentru o perioadă de 4 ani, astfel: d-nul Constantin Irinel Gheorghe, Preşedinte; d-nul Gheorghe Constantin, membru; d-nul Lucian Azoiţei, membru, arată datele comunicatului.
SIPEX operează un model de afaceri integrat, cu 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate, relatează sursa citată. Distribuţia se realizează prin cele trei canale: retailul tradiţional, business to business şi magazinul online propriu, cu aplicaţii pentru mobil, tabletă şi laptop, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2023, 11:43)
3 mil profit net la 9 luni ... deci hai sa zicem ca face 4 mil pe tot anul. La capitalizarea actuala de 123 mil, are un per de 30 ... Altceva nu mai e de zis .... Decat ca e supraevaluata mai ceva ca alea din IT !!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2023, 12:13)
cam contradictorii mesajele ceo
-pe de o parte e greu si se vede cu ochiul liber in constructii si ca de aia au pierdere in T3,e de inteles
-pe de alta parte estimeaza scadere de 30-35% P net fata de 2022 cand a fost peste 20 M,asta ar insemna 13-14 M
daca dupa e trimestre au 3 M iar anul trecut au facut 9 M in T4,ar insemna sa faca anul asta mai mult de 9 M in T4
nu e cam improbabil sa faci mai mult cand se vede si zici si tu ca lucrurile merg mai rau?
stim aia cu rebate in ultimul T dar totusi alea-s in fiecare an deci au fost si 2022,iar cum vanzarile decelereaza puternic ma indoiesc sa creasca asa mult rebate
3. e foarte bine
(mesaj trimis de anonim în data de 13.11.2023, 15:10)
ca a venit la bursa, eu nu am investit la ei ca au marje mici, dar cine stie, poate isi vor reveni, par un biznis cinstit