Compania Sodexo Soluţii pentru Motivare, jucător pe piaţa românească a tichetelor, a identificat, în urma unei analize derulate în intervalul iunie 2012 - iunie 2013, principalele tendinţe în utilizarea şi acordarea tichetelor de vacanţă, conform unui comunicat de presă.
Aproximativ 23% dintre angajaţii care au primit tichete de vacanţă le-au folosit pentru turismul urban în ultimele 12 luni. Pe locurile următoare în topul destinaţiilor se situează Valea Prahovei şi Braşov (21%), staţiunile balneare (19%), staţiunile de pe litoral (17%) şi Bucureşti (10%). Alte destinaţii turistice preferate de beneficiarii de tichete de vacanţă au fost mănăstirile, oraşul Sibiu, Maramureş şi Delta Dunării.
"Pe lângă faptul că tichetele de vacanţă beneficiază în prezent de cea mai importantă facilitate fiscală din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.800 de lei/an/angajat, acestea reprezintă şi un instrument eficient de motivare a angajaţilor din companiile private. Echivalentul în bani al aceleiaşi recompense poate fi mai uşor direcţionat către nevoile zilnice ale beneficiarului, altele decât petrecerea timpului liber", a declarat Jean Istasse, Director General Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Cercetarea Sodexo reflectă faptul că peste jumătate din beneficiarii tichetelor de vacanţă provin din companiile mari, cu peste 1.000 de angajaţi, în timp ce 21% lucrează în companii cu 500 - 999 de angajaţi. şi companiile mici (10 - 49 angajaţi) se află în top 3, deţinând 10% din cerere. (Grafic ataşat: Mărimea companiilor care au oferit tichete de vacanţă în ultimele 12 luni).
Industria chimică şi metalurgică, distribuţia şi serviciile sunt principalele domenii de activitate ai căror angajaţi beneficiază de tichete de vacanţă.