MedLife, cel mai mare operator de servicii medicale private din ţara noastră, face cunoscute rezultatele celui mai recent sondaj, realizat în perioada 05-10 noiembrie 2021, pe un eşantion de 504 respondenţi din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 25 şi 55 de ani, 53.8% dintre respondenţi, având în gospodărie copii cu vârste sub 18 ani. Rezultatele sondajului arată comportamentul românilor în privinţa mersului la medic în timpul pandemiei şi a prevenţiei în sănătate, motivele pentru care au fost la medic în ultimele 18 luni şi atitudinea faţă de importanţa unui abonament individual de sănătate, conform unui comunicat remis redacţiei.
Contextul pandemic i-a făcut pe români să-şi amâne vizitele la medic
Datele analizate arată că mai mai mult de jumătate dintre respondenţii participanţi la sondajul online obişnuiau să meargă de câteva ori pe an la medic înainte de pandemie, cu un procent de 50.8%. Dintre aceştia, 79% mergeau la medic înainte de 2020 în mod special pentru controale de rutină şi analize de sânge.
Contextul pandemic, însă, a schimbat comportamentele românilor în ceea ce priveşte vizitele la medic. Speriaţi de implicaţiile şi repercusiunile aduse de pandemie, mai mult de jumătate dintre respondenţi au declarat că şi-au amânat vizitele la medic în ultimele 12 luni. Profilul celor care au amânat să meargă la medic pe timpul pandemiei este conturat în special de femei (60%) cu vârste cuprinse între 35-44 de ani (65%) cu educaţie medie (65%).
Întrebaţi care sunt principalele motive pentru care şi-au amânat vizitele la medic, frica şi lipsa unei urgenţe medicale (77%) i-au ţinut departe pe români de medic încă de la debutul pandemiei.
Rezultatele sondajului mai arată că doar 44% dintre respondenţi şi-au făcut un set de analize în ultimele 12 luni, aspect care confirmă reticenţa pe care o au românii în ceea ce priveşte prevenţia, mai ales într-un context epidemiologic acut. Mai mult decât atât, 26% dintre participanţii la studiu au declarat că nu şi-au făcut niciodată un set de analize medicale.
Nevoia de adaptare la contextul pandemic a creat o premisă favorabilă pentru utilizarea serviciilor de telemedicină
Pandemia a arătat că este foarte important să ai medicul la un telefon distanţă, iar acest lucru a contribuit la adoptarea telemedicinei şi în România. În această perioadă, 1 din 3 români au apelat la servicii medicale în regim online. Deşi 30% dintre respondenţii intervievaţi au declarat că au apelat în această perioadă la consultaţii online sau prin telefon, majoritatea românilor încă preferă să meargă fizic la medic în perioada următoare.
Prevenţia, un instrument eficient
În contextul în care activitatea spitalelor publice s-a concentrat, în mare parte, pe infecţia COVID-19, românii s-au îndreptat către sistemul privat de sănătate pentru analize şi investigaţii, abonamentul medical devenind o soluţie tot mai căutată. Datele sondajului arată că, în prezent, 4 din 10 respondenţi au deja un abonament de sănătate, individual sau prin intermediul companiei unde lucrează. Motivele pentru care românii au ales sau ar alege un abonament medical ţin de rapiditatea serviciilor, calitatea acestora, dar şi compensarea sistemului public de sănătate. Astfel:
-peste jumătate dintre respondenţi au declarat că abonamentul medical le oferă acces mai uşor şi rapid la servicii medicale;
-calitatea serviciilor medicale şi dotările tehnologice înalte reprezintă un beneficiu pentru jumătate dintre respondenţi;
-o treime ar alege un astfel de abonament pentru echipa medicală şi pentru atitudinea faţă de pacienţi;
-o treime ar alege un abonament la o clinică privată pentru reducerile la diverse servicii medicale;
-4 din 10 români îşi doresc aceste pachete ca pe o alternativă la sistemul public de sănătate.
Mai mult decât atât, aproape 80% dintre participanţii la sondajul online consideră util un abonament medical chiar şi pentru copii.
"Experienţa ne-a arătat că prevenţia este întotdeauna mai ieftină decât tratamentul şi că, de fapt, cel mai scump lucru este să nu ai grijă de sănătatea ta şi a celor dragi mai ales într-un context atât de apăsător . Abonamentul medical este un instrument extrem de eficient, în special, în scop de prevenţie şi monitorizare. După ce am extins la scară largă acest tip de serviciu la nivelul companiilor, acum venim mai aproape de români cu abonamente individuale pentru adulţi şi copii pentru a răspunde unor nevoi specifice. Fie că vorbim despre prevenţie, fie că vorbim de monitorizarea unei boli cronice sau de investigaţii necesare în context COVID, toate acestea pot fi accesate în condiţii preferenţiale prin intermediul abonamentelor individuale. În plus, pe lângă accesul rapid şi continuu la servicii, specialităţi medicale şi la tehnologie de top, există avantajul unei vaste acoperiri la nivel naţional, MedLife fiind operatorul cu cea mai extinsă reţea din România, cu prezenţă în peste 25 de oraşe mari şi medii" a declarat Mihai Marcu, CEO şi Preşedinte MedLife Group.