Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, acuză compania italiană WeBuild (fostă Astaldi), care a construit podul peste Dunăre, la Brăila, că se foloseşte ilegal de neplata unei datorii de 230 milioane lei de către CNAIR pentru a ţine în continuare închis drumul care leagă - peste calea ferată - Centura Brăilei de podul suspendat peste Dunăre şi drumul spre Jijila.
Aflat ieri în zonă cu prilejul unei vizite la lucrările care se efectuează pe drumul expres 6 Brăila-Galaţi, Sorin Grindfeanu a declarat: "Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 milioane lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat şi pe malul brăilean şi pe malul tulcean (..) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulaţie. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voinţă. Nu o să fim de acord, nici la minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare (...) Ca să vă faceţi o imagine, dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii să le plătim noi, mai solicită în suma asta vreo 30 şi ceva de milioane, pentru că i-am pus noi să refacă pe asfaltul turnat anul trecut şi care nu a fost de cea mai bună calitate.Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj pe care au încercat să îl facă având în vedere perioada asta electorală".
Ministrul Transporturilor a menţionat că dechiderea acestor tronsoane de drum ar fi dus la o circulaţie mai bună şi în municipiul Brăila dar şi în descărcarea spre Tulcea. El a mai afirmat că au trecut vremurile în companiile care nu făceau nimic erau plătite pe baza unor decizii ale instanţelor din ţara noastră.
Sorin Grindeanu a concluzionat: "Mai sunt şi alţi contructori, pentru că în acest moment, în România sunt aproape 800 kilometri de drum expres şi autostradă în lucru. În marea majoritate a lor, au învăţat că acea perioadă din anii trecuţi, cu claim-uri, în care vii, nu faci nimic dar depui claim-uri în instanţă, ca să câştigi bani nemunciţi, s-a terminat în România. Au avut acest obicei că au venit cu 100 de ingineri în România dar şi cu 100 de avocaţi după ei, ca să câştige în instanţă lucruri pe nemuncă. Această perioadă s-a terminat, sunt companii în acest moment care au înţeles acest lucru, una dintre ele este cea de aici. Sunt şi aproape toate celelalte. Unii pare că nu au înţeles, dar o să înţeleagă, dacă mai vor să lucreze în România".
În schimb, ministrul Transporturilor s-a declarat mulţumit de compania românească UMB Spedition, ce aparţine omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, care a realizat în proporţie de peste 80% lucrările la drumul expres 6 tronsonul Brăila-Galaţi, şi a precizat că finalizarea execuţiei va avea loc cel mai târziu la sfârşitul anului 2024.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2024, 12:43)
"claim-uri in instanta" , pfff si eu mai vb asa romano-engleza, dar un ministru ? :))
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2024, 13:09)
Asta ie elevat bre