Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, referindu-se la accidentul feroviar din halta Răcari, unde nouă vagoane din compunerea unui tren de marfă care transporta cărbune au deraiat, că există organisme în cadrul ministerului care fac ancheta şi vor transmite concluziile. El a precizat că în ultimii 20 de ani infrastructura feroviară nu a fost o prioritate pentru România, potrivit News.ro.
Sorin Grindeanu a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă, despre accidentul feroviar de lângă Filiaşi, unde nouă vagoane de marfă au deraiat.
"În cazul amintit de dumneavoastră s-a intrat pe procedura normală, există organisme în cadrul ministerului care fac ancheta şi vor transmite concluziile. Din câte ştiu, operatorul e CFR Marfă care a avut acest incident. Au fost şi altele în acest an, unele dintre ele, neadaptarea vitezei la specific, altele, chestiuni care ţin de materialul rulant", a declarat Grindeanu.
El a precizat că în ultimii zeci de ani infrastructura feroviară nu a fost o prioritate pentru România.
"În ultimii 20 de ani infrastructura feroviară nu a fost o prioritate pentru România şi cel mai bun exemplu ştiţi care este? Faptul că de 10-15 nu s-au cumpărat vagoane, locomotive noi, nici măcar pentru CFR Călători şi condiţiile sunt cele pe care le ştim. Faptul că acum sunt câteva zeci de garnituri şi s-au şi atribuit licitaţii, parte dintre ele sunt în desfăşurare pe material rulant, e pentru prima dată după zeci de ani când se fac aceste investiţii prin bani europeni, fie că vorbim de PNRR, fie că vorbim de celelalte programe de finanţare europeană. Dar e pentru prima dată după zeci de ani când se vor cumpăra, parte dintre licitaţii au fost închise, altele sunt acum în desfăşurare", a explicat ministrul Transporturilor.
El a precizat că lucrurile nu pot fi rezolvate peste noapte.
"Din păcate, lucrurile nu pot să fie rezolvate peste noapte. Vorbim de o infrastructură în care nu s-a investit şi care în acest moment, ca să dau doar un exemplu, pe PNRR, sumele pe care le are feroviarul versus rutier sunt aproximativ la fel. Iar pe viitoarele exerciţii bugetare ponderea banilor europeni va merge într-o proporţie mult mai mare pe zona feroviară decât pe zone rutieră fiind considerat transport verde. De aceea şi priorităţile noastre pentru anii viitori trebuie să fie acestea având în vedere sursele de finanţare europene", a mai transmis Sorin Grindeanu.
Nouă vagoane din compunerea unui tren de marfă care transporta cărbune pe relaţia Motru Est - Cernele au deraiat marţi, la ieşire din halta Răcari, anunţa Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA. Secţia Regională de Căi Ferate Craiova va asigura transbordare cu mijloace auto, pentru pasagerii din trenurile care ar urma să tranziteze această zonă, pe relaţia Filiaşi - Coţofeni.