Sphera Franchise Group îşi consolidează angajamentul faţă de dezvoltarea unui model de business sustenabil prin lansarea celui de-al patrulea raport de sustenabilitate, aferent anului 2022.
Documentul include o radiografie a strategiei de sustenabilitate a Grupului, precum şi rezultatele şi performanţele în zona ESG (mediu, social şi guvernanţă) ale companiilor din portofoliu - KFC, Pizza Hut şi Taco Bell - pe toate cele trei pieţe în care activează - România, Italia şi Republica Moldova. Grupul continuă astfel prezentarea transparentă a măsurilor şi acţiunilor concrete derulate pentru a contribui la o dezvoltare mai durabilă la nivelul economiei, mediului şi comunităţilor.
"Pe parcursul ultimilor ani, Sphera şi-a consolidat o prezenţă puternică în România, operând unele dintre cele mai recunoscute branduri internaţionale. În calitate de companie listată la Bursa de Valori Bucureşti încă din 2017, avem o viziune clară: să ne dezvoltăm continuu ca lideri ai industriei, printr-un model de business sustenabil. În acest context, strategia noastră este ferm ancorată în principii sustenabile, în măsuri şi acţiuni concrete prin care asigurăm businessului nostru performanţă şi dezvoltare cu un impact redus asupra mediului şi contribuţie pozitivă la nivelul societăţii şi economiei" a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Potrivit raportului, consumul total de energie al Grupului a fost cu doar 0,53% mai mare faţă de anul 2021, în condiţiile în care reţeaua de restaurante a crescut cu 7 unităţi. De asemenea, au fost realizate economii de energie electrică de 1.390 MWh în restaurantele KFC comparativ cu 2021.
Grupul reciclează în proporţie de 100% ambalaje metalice şi din sticlă, atât în restaurantele din România, cât şi în cele din Moldova. Ţinta este ca, până în 2025, 100% din plasticul folosit în ambalajele să fie recuperabil. Furnizorii sunt încurajaţi să mărească pe cât posibil conţinutul de plastic reciclat al ambalajelor pe bază de plastic, asigurându-se, în acelaşi timp, că materialul rămâne adecvat pentru destinaţia sa. Consumul de motorină al flotei proprii a fost redus cu 24%, iar cel de benzină cu 14%.