Actualizare - Subscriere de 30% pentru tranşa investitorilor de retail, în prima zi a ofertei.
Subscrierile investitorilor de retail după prima zi a ofertei Hidroelectrica s-au ridicat la 3,4 milioane de titluri, echivalentul a aproape 30% din tranşa ce le este dedicată. Astfel, valoarea ordinelor se ridică la 382 milioane de lei.
---
Actualizare - TradeVille: "2640 de ordine de subscriere de la aproximativ 2500 clienţi (ora 16:00) la oferta publică Hidroelectrica"
TradeVille, a raportat în prima zi de subscriere (ora 16:00) 2640 ordine de subscriere din partea a aproximativ 2500 clienţi.
După ani de aşteptare, astăzi la ora 9 au început subscrierile la oferta publică de vânzare de acţiuni Hidroelectrica. Investitorii de retail pot subscrie la preţul de 112 lei pe acţiune, cu o subscriere minimă de 50 de acţiuni, echivalentul a 5600 lei.
În primele 5 zile lucrătoare cei ce subscriu beneficiază de un discount de 3% din preţul de ofertă.
Miriam Andrei, Director General TradeVille, a declarat: "Ne bucurăm că piaţă de capital din România a arătat un interes extraordinar pentru oferta publică Hidroelectrica. Este un semn pozitiv al evoluţiei mentalităţii investitorilor de retail, sunt multe voci în piaţă care consideră Hidroelectrica cea mai valoroasă şi profitabilă companie a statului român. Suntem încântaţi şi apreciem votul de încredere dat de investitori pentru serviciile TradeVille, avem deja experienţa de aproape 3 decenii în a-i asista pe aceştia să subscrie gratuit la cele mai importante IPO-uri româneşti."
Valoare estimată a Hidroelectrica este între 42.3 şi 50.4 miliarde lei, în funcţie de intervalul de preţ specificat în prospect, respectiv între 96 şi 114 lei/acţiune.
Perioada de subscriere se va încheia pe 4 iulie la ora 12:00, iar admiterea la tranzacţionare este estimată a începe pe 12 iulie. 17.39% din acţiunile pe care Fondul Proprietatea le are la Hidroelectrica vor fi scoase la vânzare.
Hidroelectrica este una dintre cele mai mari companii din România, deţinută în proporţie de 80% de statul român şi 20% de către Fondul Proprietatea. Compania produce şi furnizează energiei electrică, pe care o generează prin intermediul celor 187 de hidrocentrale şi microcentrale pe care le administrează, şi din segmentul de energie eoliană.
Miriam Andrei: "Suntem pregătiţi, atât din punct de vedere tehnic cât şi operaţional, să susţinem volumele extrem de ridicate din perioada următoare graţie investiţiilor semnificative pe care le-am făcut în ecosistemul tehnic TradeVille. Acest lucru ne conferă avantajul competitiv şi beneficiul primordial pentru clienţi: îi putem asista pe aceştia complet gratuit să subscrie la ceea ce poate fi cel mai mare IPO de pe BVB. De altfel, suntem gata de lansarea unui serviciu unic în peisajul de brokeraj în România, însă îl vom anunţă după încheierea listării Hidroelectrica."
---
Actualizare - 15% din tranşa destinată investitorilor individuali a fost subscrisă
Investitorii persoane fizice lansaseră ordine de cumpărare pentru 1,78 milioane de acţiuni Hidroelectrica, în primele patru ore de la deschiderea ofertei, echivalentul a 15% din tranşa care le este destinată. Valoarea ordinelor se ridică la 200 milioane de lei.
În prezent, investitorii de retail au dedicată o tranşă de 15% din întreaga ofertă, dar în condiţiile unui interes ridicat, tranşa poate creşte până la 20%, conform informaţiilor din prospect.
---
Actualizare - Bogdan Badea, Hidroelectrica: "Începând de astăzi fiecare român poate să fie acţionar la Hidroelectrica"
Preşedintele directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, a anunţat că începând de vineri şi până pe 4 iulie toţi potenţialii investitori pot să achiziţioneze pachete de acţiuni la Hidroelectrica, precizând că... Citeşte mai mult...
---
Actualizare - Micii investitori subscriseseră acţiuni de 28,3 milioane lei, într-o oră de la demararea ofertei
Micii investitori subscriseseră, după prima oră de la demararea ofertei Hidroelectrica, aproape 234.000 de acţiuni, echivalentul a 28,3 milioane de lei. Numărul de titluri subscrise echivalează cu 2% din tranşa ce le-a fost rezervată, de 11,7 milioane de acţiuni.
---
Oferta publică de vânzare de acţiuni Hidroelectrica demareză astăzi, conform unui anunţ al Autorităţii de Supraveghere Financiară ce a fost publicat la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) la miezul nopţii.
În cadrul operaţiunii, Fondul Proprietatea va vinde cel mult 78 milioane de acţiuni, echivalentul a 17,34% din producătorul şi furnizorul de energie electrică. Oferta este croită pe două tranşe, respectiv cea a investitorilor de retail căror le sunt dedicate 15% din acţunile scoase la vânzare, restul fiind pentru instituţionali.
Micii investitori pot subscrie la preţul de 112 lei/acţiune, în timp ce subscrierile instituţionalilor se pot face în intervalul 94 lei - 112 lei pe acţiune, pasul de preţ fiind de 0,5 lei.
Subscrierea minimă pentru un investitor de retail este de 50 de acţiuni, echivalentul a 5.600 de lei. Cei care vor subscrie în primele cinci zile lucrătoare ale ofertei au dreptul la un discount de 3% din preţul de ofertă.
La preţul de 94 de lei, evaluarea Hidroelectrica se ridică la 42,3 miliarde de lei, în timp ce la preţul de 112 lei, maximul ofertei, valoarea companiei este de 50,4 miliarde de lei. Astfel, comparativ cu profitul bugetat de producătorul de energie pentru acest an, de aproape 3,7 miliarde de lei, raportul Price to Earnings Ratio se situează între 11,4 şi 13,6.
Operaţiunea de piaţă se va încheia în data de 4 iulie, iar admiterea la tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti este preconizată pentru 12 iulie.
"Trei grupuri de investitori instituţionali români (Investitorii Principali) au fost de acord să fie investitorii principali în cadrul ofertei şi au încheiat un acord de investiţii ca investitori principali cu societatea şi acţionarul vânzător. Investitorii principali s-au angajat să achiziţioneze în total 2,24 miliarde de lei în acţiuni la preţul final de ofertă, sub rezerva anumitor condiţii uzuale", se menţioneză în prospect.
Suma echivalează cu circa 25-30% din ofertă, în funcţie de preţul la care se va încheia operaţiunea de piaţă.
Hidroelectrica este lider în ţara noastră în producţia de energie electrică şi principalul furnizor de servicii tehnologice necesare în Sistemul Energetic Naţional, fiind o companie vitală pentru un sector strategic, cu implicaţii în siguranţa naţională. Într-un an hidrologic mediu, Hidroelectrica asigură 30% din totalul producţiei naţionale de energie electrică. Grupul deţine şi operează 182 de hidrocentrale, cinci staţii de pompare şi un parc eolian ce sunt amplasate strategic în opt surcursale din România. Statul Român, prin Ministerul Energiei, deţine 80% din Hidroelectrica.
1. sunt actionar FP
(mesaj trimis de cristi în data de 23.06.2023, 08:35)
Urez mult succes acestei listari si indemn cat mai multi sa cumpere H2O.
1.1. prostu' satului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 23:52)
este Fake!
este prima data cand ma suna brokeri sa-mi zica sa particip la un ipo
bla bla etc etc numai avantaje..
2. Eu as fi participat
(mesaj trimis de RO în data de 23.06.2023, 09:01)
Dar la un pret de 50-60 lei. Pretul curent o face un fel de NVIDIA.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:28)
Te-ai invatat cu pomenile si in plus mai scrii si prostii!
Nvidia are PERul 223 (si un randament al dividendului 0,037%), nu 10...13 ca Hidro!
2.2. Asa e (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de RO în data de 23.06.2023, 10:43)
Ai dreptate, e o comparatie disproportionata, dar voiam doar sa accentuez ca dupa parerea mea e f scumpa! Cred ca preturile actuale la energie nu vor mai dura f mult (deja piata energiei e in scadere) si de aceea sa cumperi H2O la 110 lei sau SNN la 45-50 lei mi se pare foarte nesabuit. Vorbesc, desigur, ca investitor de retail, atentie!!!
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:47)
Ramane de vazut cum vor fi preturile la energie. Tine cont ca in urmatorii 10-15 ani pentru tranzitia verde, masini electrice etc. ne va trebui o cantitate cel putin dubla de energie in Romania si in toata Europa. Scoti carbunele afara, bagi eolian si fotovoltaic, dar alea nu merg mereu, in functie de conditiile meteo. Hidro si nuclearul completeaza mixul energetic. Cu o cerere dubla de energie in cativa ani, ma indoiesc ca energia va fi chiar atata de ieftina cum cred unii ...
2.4. Calcule eronate (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Albert în data de 23.06.2023, 11:01)
Pur și simplu faci niște predicții eronate. La H2O nu iei în calcul politica de dividende și investițiile anunțate în solar, iar la SNN faci aceeași greșeală. Apoi da, colegul de mai sus are dreptate, cantitatea de energie pe care o va cere piața va fi cel puțin dublă în 5-10 ani. Creșterea VAN se va vedea în prețuri, deși există de obicei o întârziere în reflectarea acesteia.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:00)
Ok! Scuze!
Preturile la energie nu vor reveni la cotele de odinioara din simplul motiv ca au crescut toate preturile. Daca ar fi fost doar un simplu zvac al energiei, fara sa afecteze si alte preturi, ar fi fost sperante pentru o revenire la pretul de plecare. Acum insa, toate preturile din economia noastra si cea mondiala (si salariile) s-au asezat pe un alt palier si este greu de crezut ca energia va face un gest caritabil si va reveni la vechiul palier.
Apoi mai este trecerea de la energia pe combustibili fosili (numai daca avem in vedere autovehiculele si ar fi suficient) la energia electrica, ceea ce va duce la cresterea volumelor pentru acest tip de energie. Scaderile de preturi pot fi compensate prin cresterea volumelor. La SNN, SNP, SNG si TGN vor veni volume mai mari in viitor. Problema la H2O este ca nu a facut investitii (gratie unei clasei politice care face numiri pe criterii idioate), dar are si avantul lipsei de datorii.
Apoi trebuie sa avem in vedere si reducerea inflatiei care va face ca randamentele actuale ale dividendului (sau chiar mai mici), sa fie mai atractive decat acum (sau chiar mult mai atractive) in raport cu inflatia, ceea ce va permite ca eventuale reduceri de profit sa nu conduca neaparat la reduceri de cotatii ci la reduceri de randamente ale dividendului prin mentinerea aproximativa a cotatiilor.
Alt aspect: PERurile la SNP, SNN si TGN sunt extrem de mici ceea ce ma face sa cred piata a luat deja in calcul eventualele scaderi de profituri si lasa loc pentru ca acestea sa afecteze PERurile si nu neaparat cotatiile (decat marginal).
Pe scurt, eventualele reduceri de profituri vor afecta mai degraba randamentul dividendului (pe un fond al inflatiei in scadere nu va fi o tragedie) si PERurile, decat cotatiile, pentru ca PERurile, fiind atat de mici, lasa loc de manevra.
In rest, aparentele iti dau dreptate, dar numai aparentele.
Companiile de energie de la noi nu stau foarte bine, dar nici rau (iar cele de stat ar putea sa fie muult mai atractive cu un management de calitate) si oricum ele sunt actiuni de refugiu ceea ce le face indicate pentru vremuri tulburi (ca cele de acum).
Per total, oferta Hidro pare a fi destul de corecta pentru toate partile, atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Incearca sa vezi situatia si din perspectiva vanzatorului. Daca tu nu ai vinde la pretul asta (PER 10), sau ai face-o cu retinere, inseamna ca oferta este in regula.
2.6. Bravo (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de Albert în data de 23.06.2023, 16:24)
Citesc și eu un comentariu pertinent. Într-adevăr „scaderile de preturi vor fi compensate prin cresterea volumelor” + VAN în creștere. Apoi mai e ceva... Chiar nimeni nu înțelege că inflația extraordinară, cea care urcă prețul pâinii, cărnii șamd, va urca și prețul de vânzare al acțiunilor? Cum poți să accepți să cumperi zahăr la preț triplu, dar să comentezi că SNN e scumpă? Singura mea teamă în privința pieței e spectrul recesiunii care, din păcate, va veni în 2024-2025. În plus, mai există necunoscuta/escaladarea războiului din Ucraina.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de RO în data de 23.06.2023, 16:28)
Ai atins mai toate punctele, atat PRO cat si CONTRA. 'Time will tell' daca H2O este o investitie buna sau nu. Sansele sunt 50%-50% cred.
Personal, estimez ca SNP, TLV sau ONE vor performa mult mai bine medium to long-term decat H2O, dar sunt doar speculatii, desigur. Nimeni nu poate sti cu adevarat.
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:51)
Ar mai fi un aspect (chiar 2). Faptul ca piata noastra a scazut (inainte de deschiderea rosie de la americani), imi spune ca:
- oferta la H2O este peste asteptarile pietei (aici si FPul a jucat bine pentru ca a setat asteptarile la alt nivel pentru a "pregati" mai bine oferta);
- asa cum vara sau iarna ne iau prin surprindere de fiecare data, se pare ca si oferta
la H2O ne-a cam luat prin surpindere si fara suficient de multi bani pregatiti.
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 17:50)
Nu uita de ARS,AST si TBK
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 18:15)
deja dobanzile la bondurile pe 10 ani au scazut la 6,5%, de la 9% in nov, asta a dus in jos costul ponderat al capitalului si a majorat corespunzator evaluarea actonilor. Un DCF corect indica 100 lei pe actiune, care cred ca va fi pretul final, cu discount
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:02)
e mai profitabil si mai sigur sa imprumuti statul la dobanzi de 7% decat sa cumperi actiuni hiperinflate care iti vor da un dividend maxim cam in aceeasi zona. IPO-ul asta va fi un fiasco
3.1. - (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de 2 big 2 fail în data de 23.06.2023, 09:09)
ma duc la trezorerie...
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:41)
Nu cred ca va fi un fiasco. Instutionalii au nevoie de asa ceva ca sa poata plasa sume mari de bani fara sa duca cotatia la cer. Incearca sa cumperi actiuni de cateva zeci sau sute de milioane de euro la orice companie listata la BVB si vezi unde se duce pretul.
Institutionalii au o abordare diferita de retail pentru ca acolo componenta timp are alta pondere in evaluare.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:23)
nu te grabi
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:08)
Eu aștept sa se listeze și s-o prind pe la 60-70 lei mai târziu.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:03)
Si eu o sa fac la fel!
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:53)
Nu este cazul sa mergi la Trezorerie. Acum ai preturi mai bune la titlurile de stat listate pe bursa.
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 18:17)
asteapta :)
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 20:52)
N-am auzit în veața mea să scade prețur'li la acțiuni. :)
3.9. O aiureala, cum sa fie fiasco? (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Mihai în data de 25.06.2023, 00:29)
Vei vedea volume pe care nu le-ai vazut niciodata pe bvb! Cum te astepti sa fie un fiasco? Va fi cel mai de succes IPO din istoria BVB!
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:25)
În sfârșit!!! ....aruncați.va acum! :))
4.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Protaru în data de 23.06.2023, 14:24)
E canicula, aruncati'va in H2O :))
5. fără titlu
(mesaj trimis de sabin în data de 23.06.2023, 09:26)
Noaptea ca hotii?
5.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Protaru în data de 23.06.2023, 14:23)
Asa se pare.
6. Pretul final de oferta va fi sub 100.
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:27)
Pretul final al ofertei va fi aproape de minim, deci sub 100 lei/actiune, iar la profitul din primul trimestru inseamna un PER de maxim 8, ceea ce nu e rau deloc, pentru o societate care are o marja de profit de peste 50% din cifra de afaceri.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:38)
poate , dar nu pentru retaileri !
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:44)
Pretul final se va anunta la 5 iulie. La acest pret final, retailul care a subscris in primele 5 zile va primi discount 3 %. Institutionalii fac pretul final, dar si retailul va beneficia, ba va primi si discount de 3 % la pretul final. Cititi ca lumea prospectul !!
7. din pacate ...
(mesaj trimis de Andrei în data de 23.06.2023, 09:27)
... acest IPO este o tzeapa precum si cele anterioare ... Sa stai peste 11 ani , in cel mai bun caz , ca sa-ti recuperezi banii , mi se pare o mare prostie !
FP practic vrea sa dea lovitura si "sa fuga" cu banii fraierilor !
7.1. pai cumpara (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:20)
FP, e listata, e publica, poti lua chiar azi, CE TE TINE?
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:45)
Nu fuge nicaieri :) banii obtinuti vor merge la actionarii FP sub forma de dividende. S-a stabilit asta de ceva vreme
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:50)
Nu fuge nicaieri :) banii obtinuti vor merge la actionarii FP sub forma de dividende. S-a stabilit asta de ceva vreme
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:48)
Nu fuge nimeni cu banii - sunt dati dividende celor ce au luat FP cand trebuia!
7.5. pai (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 23:19)
cand trebuia? ca vad ca acum e chiar mai jos FP, deci de ce nu ar fi bine de luat si acum?
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:31)
Adică să duc banii intr.o companie cu Per peste 10 când la BVB sunt altele cu Per până.n 5 și conduse de profesioniști nu de tărtăcuțe numite politic?!
8.1. Institutionalii (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:39)
Bine,tu vei gasi o suta-doua de actiuni la companii cu PER-5 dar institutionalii ce sa faca cu banii?
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:31)
Corect. E o companie pentru institutionali. Nu ai cum sa cumpaeri 100 000 000 lei actiuni la orice companie listata la BVB fara sa te auto-sabotezi prin ridicarea pretului pana in Valhalla.
9. scumpa, nu particip
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:34)
prefer snp si altele ieftine de la BVB
9.1. - (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de 2 big 2 fail în data de 23.06.2023, 09:36)
prefer tezaur
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:26)
sau aur
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:06)
La profitul de anul trecut SNP are PER 3, Tel cam 4, desi profitul este mult peste media anilor anteriori, deci per poate fi mai mare spre dublu, SNN apx 5. La H2O profitul mediu pe ultimii 4 ani e 1/2 din cel de anul trecut, deci PERul se dubleaza.
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 12:25)
La unele consideri profitul pe ultimul an, iar la Hidro pe 4 ani.
Asa faci tu comparatie intre companii?
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:38)
Daca se vinde la de 10 ori profitul maxim la un PER de 11-13, real se va duce spre 18-20 ca doar nu acest profit va vi minumul urmatorilor 20 de ani.
Se garanteaza vreun numar de actiuni pentru reatil?
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:39)
superoferta! gunoi politic la pret de aur (sau paladiu, na, sa nu fie confuzie)
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:42)
Mult zgomot pentru nimic? Vom vedea
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 09:46)
Pentru retail da. Pentru institutionali nu
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:08)
Nu inteleg de ce scade FP.
In loc sa aleg H20 sau obligatiuni de stat, de ce nu FP?
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:33)
zgomot informational temporar. vine 30 iunie. institutionalii nu vor lasa pretul FP in gaura. e abia inceputul. sa vedem cum evolueaza situatia.
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:37)
Pentru ca vand unii care vor sa participe la oferta H2O si nu au alti bani. Probabil este gresit calculul, in sensul ca FP la 1.9 este mai bun, avand in vedere dividendul exceptional de dupa oferta, decat sa cumperi H2O cu un indice de alocare de vreo 10%.
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de Soso în data de 23.06.2023, 12:16)
Alocare de 10% ar fi 2.7 mld euro dati de retail.Imposibil, mai realist suprasubscriere de 2-3 ori adica 0 .7 mld euro
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:11)
bvb a inceput sa reflecte sentimentul pietii...
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 10:57)
la pomul laudat sa nu te duci cu sacul.. tare imi e teama ca peste 6-12 luni o vedem la 70 si sa vezi ce urla retail-ul ca a luat iar tzeapa :))
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:07)
tare mi-e teama ca nu numai retailul
14.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:32)
Abia astept sa scada ... Daca chiar scade la 70 sau la 60, cumpar si mai multe !!! Amintiti-va cum a mers SNN dupa scaderea de la 11 lei la 5 lei ...
14.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 11:39)
problema e ca n-o sa ai ocazia decat la alta listare, asta va esua pentru ca nu se prea inghesuie lumea sa cumpere
14.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:04)
va fi supra-subscriere. incetati cu povestile cu esecurile. exista interes. putina rabdare.
14.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:12)
da. Problema cea mai mare la ora actuala este lipsa de transparenta a fondurilor de pensii P2 si P3 care nu publica exact sumele de care cumpara in IPO.
Pentru ca nu sunt banii lor, deci ii doare in cot, cu tot "profesionalismul" lor cu tot. Deci retailul isi ia o teapa dubla, si investitd direct si prin P2+P3 :(
14.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:39)
nu va fi lasata sa cada. fondurile vor cumpara pentru a mentine pretul.
14.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:19)
care fonduri?
14.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 17:55)
FONDURILE DE PENSII
14.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 22:48)
nu cred, profitul 2023 va fi cu cel putin 30% peste cel din 2022 avand in vedere cresterea productiei cu cca 50%. 70% din productie a fost deja contractata la preturile de anul trecut :)
15. ca si in cazul altor IPO-uri ...
(mesaj trimis de Ada în data de 23.06.2023, 12:06)
... managerii de fonduri de investitii , Pilon II de exemplu , sunt cointeresati , daca ma intelegeti ce zic ,
sa cumpere la acest pret URIAS , doar nu cumpara din banii lor !!!! S-a mai intamplat si in trecut , as se
vedea tzeapa DIGI , tzeapa Sphera , tzeapa Medlife si enumerarea poate continua !
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:14)
Corect! Pai si DNA-ul ce face, de ce nu sare pe ei????
15.2. sa presupunem ca aveti dreptate (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de Valmon4 în data de 23.06.2023, 15:22)
ce solutie credeti ca au respectivele fonduri tinand cont de toate constrangerile de lege existente ? puteti veni cu o varianta? Multumesc
15.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 18:50)
pentru fondurile de pensii s-a dat de curand o lege ca pot investi pana la 10% din active am vz un calcu zf, ca fondurile de pensii ar putea acoperi 18% din Cap soc h20
16. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:10)
Se pare că mulți dau porumbelul din mana pe cioara de pe gard! :))
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:12)
era de asteptat...
16.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:15)
mai este si vopsita cioara aia :))
16.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:16)
Sa fie primit! Mai ales TLV si BRD!
16.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:34)
Corect! :))
17. Se arunca cu sute de milioane pe ora.
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:20)
Daca se arunca cu banii in ritmul actual, cred ca transa de retail va fi suprasubscrisa de vre 5-6 ori (s-ar subcrie intreaga oferta, si cea a institutionalilor).
17.1. Suprsubscriere (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de Soso în data de 23.06.2023, 12:32)
Pariuri pe suprasubscr? Eu zic 2.4 adica vreo 600 mil euro de la retail
17.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:35)
Retailerii au 1,32 mld mai e pn acolo. si cu posibilitatea de a se majora cu inca 300 mil aprox.
17.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:36)
70000000 actiuni x 20 euro fac 1.5 mld euro, roughly. Tin pariul
17.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:19)
Cam asa. Volumul mediu lunar la Fidelis+Tezaur este undeva pe la 900 mil ron. Cei 15% alocati retailului sunt cam 1,3 mld ron. Adica intr-o luna de titluri se cumpara cam 70% din H2O. Evident ca poate trebuia facut un 50-50. Sau pur si simplu fara transe. Fiecare cumpara de cat are.
18. fără titlu
(mesaj trimis de Vasile în data de 23.06.2023, 12:34)
Voi va agitati pe aici cu evaluari, PER-uri si uitati hype-ul de pe AeRo de anii trecuti, cand lumea se repezea la toate petardele, desi problemele se vedeau chiar din documentia de listare. Hidro are o imagine buna in piata, este si va ramane majoritar detinuta de stat, va da dividende. Motive garla ca retail-ul sa se arunce sa cumpere fara prea multa analiza. Deci intentie de subscriere cred ca e grupa mare, bani sa aiba toti investitorii de retail ca sa subscrie. Si probabil, daca ne uitam la scaderile de azi, multi incearca sa faca rost de bani deja :)
18.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 12:37)
de-abia astept sa cumpar profitabil niste actiuni, altele decat apa chioara
18.2. e buna daca e de stat ? (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:00)
parca statul nu e bun administrator
18.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18.2)
(mesaj trimis de Vasile în data de 23.06.2023, 16:10)
Pai normal ca statul nu e bun administrator, dar pentru marea masa a populatiei conteaza mai mult ca ”perla energetica” va fi detinuta de stat si nu vom fi la mana lacomelor corporatii internationale. Independenta energetica, alea, alea. Hai ca suna bine si face irelevant ca statul nu e bun administrator
18.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 20:57)
Acționarul majoritar decide acordarea dividendelor. O analiză cu mâinile în șold, privind orizontul mai pe seară, spune că statul urmează să fie flămând.
19. Care este calculul micului investitor ?
(mesaj trimis de Nu inteleg în data de 23.06.2023, 13:12)
Se subscrie la 112 ; Se vizeaza pretul de 94 de lei la care sa se inchida oferta ; Se obtine discountul de 3% > 91,18 lei/actiune +/- comisionul intermediarului ; Capitalizarea H2O ar fi de 41 de miliarde ; profitul NET bugetat de catre H2O pentru anul 2023 este de 3,6 miliarde > PER mai mare de 11, in acest scenariu OPTIMIST.
Daca oferta este suprasubscrisa pe retail, micul investitor se asteapta sa continue euforia in primele zile/saptamana de tranzactionare, iar pretul sa urce pe la 100 ??? Mai mult de 100 ???
Vinde si face un 10 % ( atentie doar pentru fractie din suma folosita la subscriere ), sau asteapta un an pentru un dividend de max 10% ???
Merita efortul de a lichida depozite, alte detineri lichide de la BVB pentru un randament de maxim 10 %, si acesta doar pentru o parte din suma folosita ???
19.1. evident ca nu merita ! (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de Laur în data de 23.06.2023, 13:21)
evident ca nu merita !
19.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:26)
si tu n-ai luat in calcul o seceta vara asta, ca cea din 2022. Sa vezi atunci cum se duce h2o in pamant, pe la 50-60 ha ha
19.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:34)
Calculul. nu e nici un calcul. in afara de ce a fost in trecut ce calcul sa-ti faci? poate fi curentul f ieftin, f scump la mijloc, habar n-ai ce calcul poti sa faci.
Interesul vine pur si simplu di mediatizarea care de fapt e publicitate enorma ce i se face. Oamenii musca pt ca asta aud toata ziua la tv, asta citsc de cateva saptamani prin presa, pe retelele de socializare, la guru's de investitii si na asta e. Cum credeti ca au aparut acele isterii de meme stocks sau tulip mania si ce a mai fost(atentie ca nu zic ,ca h2o va fi racheta, doar ca e de la publicitate interesul). si e si un pic de adevar, compania e chiar buna, pretul nu-i grozav, dar sunt si bani in piata f multi bani
19.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19)
(mesaj trimis de STATY în data de 23.06.2023, 13:51)
D - L DE LA nr 2 , ARE CEA MAI MARE DREPTATE !!!!!!!!!! AICI , SE V-A FACE EVIDENTA , DINTRE CAPITALISTI , SI COMUNISTII INCEPATORI , INDIFERENT DE VARSTA , DIN ACEASTA TARA ....... O COMUNISTA SUPER - SMECHERA , NUMITA CARMEN BOBU , CARE SE CREDE ACUM CAPITALISTA DIN NEAM IN NEAM , SFATUIESTE PE TOTI CITITORII ZIARULUI ''''''''' ZF - ZIARUL FINANCIAR ''''''' , SA PARTICIPE LA MAJORAREA DE CAPITAL ( LA IPO ..... ) , INDIFERENT DE PRET !!!!!!!!!!!! DE CE ????? SIMPLU ...... CICA : o SINGURA DATA IN VIATA , HIDROELECTRICA , '''''''''' ARE 1 IPO ''''''''' !!!!!!!! ASTA E TOT , CINSTITA COMUNISTA ?????? ASTA , E TOT CE POTI TU , IN MATERIE DE SPECIALISTA , PE PIATA DE CAPITAL ???????????? ASTA E , TOT CE POTI TU , IN MATERIE DE JUDECATA ???????????? LAS SPATIU DE MANEVRA , CA COMUNISTA SA-MI RASPUNDA ............... IA UITE , BAI FRATE ....... STIU CA , E MAI BATRANA CA MINE ....... PARCA E MAMA ........ NU UITA , FRUMOASA MEA CA , FIECARE ARE DREPTUL SA JUDECE SI SA ALEAGA ....... NU MAI E , MAMA LEANA - CEAUSEASCA , IN SPATELE VOSTRU ........ NU MAI MANA TU , TURMA SPRE BUZA PRAPASTIEI CU PROPAGANDA TA , DE ''''''''' OMUL NOU !!!!! ''''''''''' ; MA ENERVEZI ......... ROMANI : JUDECATI !!!!! NU VA ARUNCATI , CU FATA INAINTE .......... ASTEPTATI ...... FACETI-VA SOCOTELI ...... FACETI-VA PLANURI ......... CHIBZUITI ....... FI-TI CA O CAPRIOARA DIN AFRICA , CARE VREA SA BEA APA , TRECAND PRINTRE O GASCA DE CROCODILI DE NIL , DE 5 - 6 METRII LUNGIME ........ STIE FOARTE BINE CA , LA O MISCARE GRESITA , AJUNGE INTRE FALCILE LOR ........ AVAND PARTE DE O MOARTE CUMPLITA ........ AVETI GRIJE .......... V-O SPUNE '''''''''''' STATY ''''''''' ........ CAPITALISTUL .............................. ................
19.5. E parerea ei (răspuns la opinia nr. 19.4)
(mesaj trimis de Valmon4 în data de 23.06.2023, 15:29)
de ce trebuie sa va referiti la o parere a cuiva in felul acesta ? in cazul acesta ar trebui sa-i laudati pe ceilalti invitati de la zf, care erau mai circumspecti in legatura cu IPO. Ideea de baza e ca nu ar trebui sa va permiteti asemenea judecati PUBLICE! In fond, fiecare cititor e suficient de inteligent sa decida singur daca participa sau nu la IPO !
19.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 19.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 22:09)
Fals! Nimeni nu e atit de inteligent ca staty.
20. fără titlu
(mesaj trimis de Caritas în data de 23.06.2023, 13:35)
Hai sa ne imbogatim. )))
20.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 20)
(mesaj trimis de Protaru în data de 23.06.2023, 15:37)
:))
21. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 13:41)
Apa cu multe bule.
22. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 14:01)
Se subscrie in baza schisorilor de garantie bancara. Cine poate accesa astfel de scrisori va obtine profituri bune.
22.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 22)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 15:58)
Tu crezi ca retailul NORMAL, cu portofolii de maxim 10-20,000 de euro are acces la scrisori de garantie bancara ?? Aia cu milioane de euro, da ...
23. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 23.06.2023, 14:04)
Pare ca trio ul GOIA,STĂNEAN și BIRTA vănd teraplast ptr lichiditate la H2O
23.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 23)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 17:18)
tare asta de tot.
24. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 14:41)
gunoaiele astea de la apa cu bule au emis a treia factura intr-o luna, a doua intr-o saptamana, o fi coincidenta?
24.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 24)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 14:42)
Hai Nicu si Marcel!
25. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 23.06.2023, 14:45)
"Expertii" recomanda citirea prospectului inainte de subscriere.
Cei care au subscris in primele ore de tranzactionare au citit 400 de pagini de prospect azi-noapte?
Pentru a evita "emotia" ar fi mai bine ca prospectele sa fie publicate vineri, iar cumpararea sa inceapa luni-marti, pentru a avea un timp de studiu.
25.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 25)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 15:11)
Îți dai seama că au tocit din scoarță.n scoarță!
25.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 25.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 15:39)
Nimeni din acei 140.000 de investitori pe BVB n-a dormit azi noapte din cauza prospectului de 400 de paginii :))))))
25.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 25.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 15:46)
looool
25.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 25.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 16:14)
chiar si sa ai timp sa-l citesti ca tot ramai cu o enciclopedie de intrebari fara raspuns... o sa descoperim multe in urmatoarele cateva luni... cu siguranta vom avea oportunitati in urmatoarele 12 luni
25.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 25)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 17:19)
noaptea ca hotii!
26. H2o
(mesaj trimis de Soso în data de 23.06.2023, 16:04)
60 mil eur subscrise in prima zi pare promitator
26.1. Se poate inchide anticipat? (răspuns la opinia nr. 26)
(mesaj trimis de Ionut în data de 23.06.2023, 16:12)
Cine a citit prospectul? Se poate inchide anticipat?
26.2. Se poate (răspuns la opinia nr. 26.1)
(mesaj trimis de Ionut în data de 23.06.2023, 16:20)
Pag 248
26.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 26.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 19:24)
"poate închide Oferta mai devreme decât s-a stabilit inițial în cazul în care Oferta este subscrisă integral" (pag. 248)
26.4. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 26)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 24.06.2023, 07:01)
...
27. fără titlu
(mesaj trimis de Adi în data de 23.06.2023, 16:56)
M- a întrebat mama dacă sa cumpere Hidroelectrica și i am zis sa facă ce o taie capul.Ce ma intrebi pe mine mama, întreabă - l pe tata ca el a lucrat paznic la fabrica la Drăgoi și a scăpat cu viața ?! Deci se poate sa cumperi Hidroelectrica de la bursa lui. Adică ce poate sa ți se întâmple? Îți confisca casa, îți ia găinile de pe oua ? Oricum ai un Piersic in curte și poți sa te dai pe după el, nu mori tu de foame .
27.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 27)
(mesaj trimis de Adi în data de 23.06.2023, 17:03)
Sa va explic ..Intre 2 orgi sexuale Hunter Biden cumpara acțiuni Hidroelectrica și le vinde la suprapreț lui Zelenski, care ia bani de la UE. De asta se bat in Donețk pe Hidroelectrica. Azi , mâine îl vedem pe Putin acționar majoritar.
27.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 27.1)
(mesaj trimis de Comentariu păstrat conform regulamentului în data de 24.06.2023, 18:39)
Doamne ajută! Prigojin, fă-ți treaba!
28. Dl.
(mesaj trimis de Ion în data de 23.06.2023, 18:10)
De ce sa cumpar H2O la un PER de 10 cand pot sa cumoar SNN la un PER de 5? E o intrebare de bun simt! Oare H2O nu va ajunge in cateva luni la un PER de 6-7?
28.1. intrebare (răspuns la opinia nr. 28)
(mesaj trimis de 2 big 2 fail în data de 23.06.2023, 19:01)
de ce va pierdeti timpul cu PER si alte nebunii si calcule cand puteti da o fuga la trezorerie ... chiar nu va inteleg oameni buni
28.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 28.1)
(mesaj trimis de Ion în data de 23.06.2023, 19:11)
Pt ca le tremen lung randamentele sunt mai bune decat Tezaur. Am investit si in Fidelis dar nu poti sa mergi dor pe un drum...
28.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 28.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 20:16)
Snp este cea mai mare companie integrata de energie din sud estul europei. Dar valoreaza 75% din h2o. Cineva minte! Cine?
28.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 28.3)
(mesaj trimis de Ion în data de 23.06.2023, 20:53)
Securistii de la FP. Doar nu crezi ca au fost convinsi sa vanda fara un super pret pentru ei....
28.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 28.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2023, 21:25)
H2o nu este o un comanie rea. Doar ca nu este ieftina. Si nici nu cred ca este capabila sa dubleze profitul in urmatorii 10 ani. Un fel de obligatiune cu rata variabila.
29. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 07:05)
O intrebare banala pe care n-o vad nicaieri: de ce s-au facut 2 transe? Care e logica?
Ca te poti gandi la agende... genul ala in care "secu" se sperie ca 'pierde controlul' daca sa zicem retailul cumpara 80% si "secu"=institutionalii ar ramane cu vreo 20%. Dar presupun ca asa ceva nu poate fi real ha ha.....
30. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 12:17)
Prospect publicat noaptea dinaintea listarii. Gradinescu vice la piata de capital. Marcu tot ce atinge baga in faliment. Gradinescu nu stie ce a semnat in oferta asta Marcu nici atat. Nici astea nu tb omise la evaluarea investitiei. Prospect, prospect dar analizat de cine. De Gradinescu? Hmmm….
30.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 13:25)
Gradinescu e un foarte bun profesionist care a performat ca director de banca si in mediul privat. Plus ca la prospect au lucrat cei mai buni specialisti din România ,Swiss, BCR, BT Securities, si colosi internationali.Citeste prospectul și găsești toate datele importante.
30.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 13:55)
nu esti deloc obligat sa subscrii inainte de a citi. e timp, cele 5 zile lucratoare plus weekend
30.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 15:51)
Domnule Gradinescu mi de pare normal sa postati aici un mesaj in care sa va laudati. Dv sau familia repetati aceste mesaje pe care le-am mai vazut cum ca ati performat in sectorul bancar. Daca ati fi performat va tinea BT si nu va concedia. Ati fost director de agentie undeva prin Bacău. Asta nu va face bancher, cu tot respectul. Aici vb despre piata de capital la care nu pare ca va pricepeti.
30.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 15:57)
Publicarea prospectului in noaptea precedenta listarii ridica problema unei neputinte, a unui mod de lucru defectuos si cu mari intarzieri nu pe cea a abilitatii noastre de a citi repede 400 de pagini.
30.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 20:09)
Cu tot respectul , pentru Gradinescu vorbește CV-ul. Tu ești un obscur anonim, un ratat profesional care nu înțelege cine întocmește un prospect.
30.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 30.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 02:13)
Ma tu esti chiar prost. Ai trecut in cv ca ai fost un biet directoras obscur la o atentie de 18 salariati dintre care doi neamuri cu tine. Fractu Mihaita a fost angajat fiind frate cu tine adica moralitate zero. Ce cv ma? Mars!
31. cu razboi civil in Rusia …
(mesaj trimis de Rada în data de 24.06.2023, 15:12)
… cine mai are curajul sa subscrie la
acest IPO ? Hidroelectrica este foarte
vulnerabila , cateva rachete si marile
baraje dispar !!!
Cum sa investesti cand in Rusia este
razboi civil si noi suntem chiar in
vecinatatea dezastrului ?!?!?!
31.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 31)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.06.2023, 16:52)
Mai e si faptul ca saptamana trecuta am avut 5 zile consecutive de scadere pt dow jones, o schimbare de caracter pt o piata ce in ultimele saptamani a mers parabolic in sus.
31.2. Titlu (răspuns la opinia nr. 31)
(mesaj trimis de Protaru în data de 25.06.2023, 10:40)
Romania e ultima problema a Rusiei. Nu trai in psihoza creata de propaganda yankeie.
32. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 09:00)
H2O este mult supraevaluată. Singurul plus este că e prietenoasa cu mediul dar acum nu contează foarte mult. In rest pe termen mediu va fi sub SNP. Probabil H2O va valora 30 miliarde iar Snp 50
32.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 32)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 13:01)
diferenta intre astea 2 e ca la petrom ai mereu grija ca se termina petrolul in romania, bine vb de ani de zile, ai grija legilor antipoluare, pe cand la hidro , apa curge, mai multa mai putina dar curge, energia e green deci vor avea legi si proiecte in favoarea lor.
in functie de profitul pe care il vor face la 42 mld valaorea inferioara de 94 lei, nu e asa de scumpa. Anul trecut au facut profit 4,4 mld, si au dat dividende cca 4. anul asta pare ca va fi chiar putin mai bun, si cu ajutorul facturilor pt ce n-au facturat anul trecut(numai mie mi-au venit 3 facturi luna asta)
personal ma gandesc sa fac asa 1/2 din banii pregatiti pt h20 ii subscriu la ipo, si dc cumva mai scade , mai cumpar.
32.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 32.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 21:27)
Știi și ce profit a făcut Petrom? Când vei lua primele dividende la Hidro? Compara managementul și creșterea afacerii. Pt hidroelectrica nu vad investiții importante iar CA va scădea odată cu prețul electricității. Pe ce se bazează o eventuală creștere a prețului acțiunilor la H2O?
33. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2023, 15:20)
Intel deschide fabrică de cipuri în Polonia, TSMC sunt deja în discuții cu polonezii pentru a deschide și ei o fabrica de cipuri, astea realizări pentru o țară, nu mai zic de faptul cât au negociat ca să obțină aceste investiții de miliarde, nu s- au dat bătuți și le- a ieșit. Noi avem H20 perla României bla bla bla doamne ferește!!!!