Guvernul francez a anunţat, ieri, noi comenzi pentru trenuri de mare viteză şi locomotive diesel, urmărind astfel să salveze de la închidere o uzină istorică a grupului feroviar "Alstom", din Belfort.
Ministrul Industriei, Christophe Sirugue, a precizat că Guvernul francez va comanda 15 trenuri de mare viteză (TGV) destinate utilizării pe linia Bordeaux-Marseille, plus alte şase TGV-uri pentru viitoarea linie de tren de mare viteză Paris-Torino-Milano. La rândul său, compania naţională de căi ferate din Franţa (SNCF) va comanda 20 de locomotive diesel pentru remorcarea trenurilor în pană.
Potrivit unor surse apropiate situaţiei, valoarea acestor comenzi făcute grupului "Alstom" se ridică la 630 de milioane de euro, conform Agerpres.
În schimb, "Alstom" s-a angajat să investească 40 de milioane de euro în uzina sa de la Belfort până în 2020. Investiţiile vor fi alocate în principal pentru dezvoltarea şi producţia unui noi model de locomotivă hibridă sau diesel.
Uzina de la Belfort este cea la care "Alstom" şi-a lansat activităţile în 1879 înainte să producă prima sa locomotivă cu aburi în 1880 şi primul tren de mare viteză (TGV) în 1978. Luna trecută, conducerea companiei "Alstom" a generat proteste de stradă după ce anunţat că ar putea pune capăt producţiei la uzina de la Belfort până în 2018, dar s-a angajat să transfere aproximativ 400 dintre cele 480 de locuri de muncă de la această uzină.
Înaintea alegerilor prezidenţiale, Guvernul socialist, criticat deja pentru că nu face suficient pentru stoparea dezindustrializării în Franţa, a demarat discuţii pe toate fronturile în dorinţa de a opri închiderea uzinei de la Belfort. Statul francez deţine 20% din drepturile de vot în Consiliul de Administraţie al "Alstom".