Producătorul auto Stellantis, care reuneşte mărci precum Fiat, Peugeot şi Chrysler, intenţionează să închidă o unitate mare de testare a vehiculelor din Arizona şi să vândă terenurile acesteia, la sfârşitul acestui an, potrivit unor informaţii obţinute de CNBC.
Această decizie reprezintă cea mai recentă măsură de reducere a costurilor a producătorului transatlantic, sub conducerea CEO-ului Carlos Tavares, care se confruntă cu presiuni tot mai mari din partea Wall Street, dealerilor şi sindicatului United Auto Workers (UAW), în contextul performanţelor financiare slabe, concedierilor şi altor decizii de afaceri ale companiei.
Terenul de testare din Arizona acoperă 4.000 de acri între Phoenix şi Las Vegas, în Yucca, Arizona. A fost utilizat pentru testarea şi dezvoltarea vehiculelor de către producătorul auto de când Chrysler a achiziţionat proprietatea de la Ford Motor pentru 35 de milioane de dolari în 2007, conform CNBC.
Începând cu luna iulie 2019aici lucrează 69 de persoane, inclusiv lucrători reprezentaţi de o filială locală a UAW, potrivit producătorului auto.
Închiderea a fost confirmată de trei persoane familiare cu planurile, care au fost de acord să vorbească sub condiţia anonimatului, deoarece informaţiile sunt confidenţiale.
Stellantis intenţionează să utilizeze terenul de testare din Arizona deţinut de Toyota Motor, începând de anul viitor, potrivit a două persoane familiare cu decizia. Toyota şi-a deschis operaţiunile, a căror întreţinere este costisitoare, pentru utilizarea de către alte companii în 2021.
Stellantis a confirmat vineri dimineaţă închiderea, citând măsurile continue de reducere a costurilor şi evaluările imobiliare.
"Stellantis continuă să caute oportunităţi de îmbunătăţire a eficienţei şi optimizare a amprentei sale pentru a asigura competitivitatea viitoare pe piaţa globală în schimbare rapidă," a declarat compania într-un comunicat trimis prin e-mail.
Producătorul auto a mai precizat că lucrează cu sindicatul UAW pentru a oferi angajaţilor din terenul de testare pachete speciale sau posibilitatea de a-şi continua activitatea prin transfer, însă aceştia ar putea fi, de asemenea, trimişi într-un concediu nedeterminat, ceea ce le-ar da dreptul la salariu şi beneficii timp de doi ani.
Stellantis, ca majoritatea producătorilor auto, are mai multe terenuri de testare în diferite climate şi regiuni geografice, pentru a dezvolta şi testa vehiculele înainte de a le vinde consumatorilor. Alte terenuri importante de testare ale Stellantis din SUA includ un campus de 4.000 de acri situat la vest de Detroit, în Chelsea, Michigan.
Complexul din Arizona a fost una dintre cele 18 unităţi despre care compania a notificat UAW că ar putea fi închise în timpul negocierilor contractuale de anul trecut cu sindicatul.
Majoritatea celorlalte operaţiuni erau centre de piese şi distribuţie, care se preconiza că vor fi consolidate în "mega-site-uri", precum şi campusul de 500 de acri din zona Detroit, folosit anterior ca sediu mondial al Chrysler.
Starea celorlalte proprietăţi nu a fost imediat clară, însă politicienii locali şi de stat, inclusiv guvernatorul Michiganului, Gretchen Whitmer, şi-au exprimat îngrijorarea că Stellantis ar putea decide să închidă fostul sediu din Auburn Hills, Michigan, scrie CNBC.