Tot mai mulţi bancheri au afirmat, în ultima vreme, că nu efectele pe care le-ar avea Legea dării în plată asupra sistemului bancar îi îngrijorează, ci impactul pe termen lung asupra întregii ţări.
Steven van Groningen, preşedintele Raiffeisen Bank şi preşedintele Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR), a precizat, ieri, într-o conferinţă comună cu ARB, că, deşi efectele asupra sistemului vor fi semnificative, îngrijorător este impactul asupra României, ca ţară.
La rândul său, Sergiu Oprescu, preşedintele Alpha Bank şi preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), a declarat: "Impactul legii nu este un lucru uşor de analizat. Acest lucru poate fi făcut de specialişti, care se află la BNR, în piaţa bancară, la Ministerul Finanţelor Publice (MFP). (...) Pierderile generate de adoptarea Legii privind darea în plată vor fi mult mai importante pentru întreaga societate decât cele pe care le vor suferi, în mod direct, băncile comerciale, pentru că vor fi afectaţi viitorii clienţi, mediul de business, deponenţii şi debitorii care, chiar cu eforturi, au reuşit să îşi plătească ratele la bancă".
Banca Naţională a României (BNR) a estimat, la începutul dezbaterilor pe textul legislativ, că este posibil ca impactul pe care această lege l-ar putea avea asupra sistemului bancar ajunge la 2-4 miliarde lei, a spus domnul Oprescu, apreciind: "Nu o comentăm (n.r. estimarea BNR), pentru că include referiri la portofolii complexe, ale tuturor băncilor. În mod evident este o pierdere pentru sistem. Poate fi suportată de sistem? În mod cert, da. Dar acesta este doar primul pas de impact. Ce se întâmplă mai departe? (...) Odată cu Legea dării în plată, se va întâmpla o mişcare economică. După promulgarea Legii se dau case în plată, băncile vor fi obligate să le vândă, creşte oferta pe piaţă. Pentru a se proteja de risc, băncile vor înăspri condiţiile de creditare... Astfel, creşte oferta, scade cererea, scade preţul, apoi, când preţul scade şi alţi clienţi, care până atunci îşi plăteau creditele, vor fi stimulaţi să apeleze la Legea dării în plată. Unde se opreşte acest cerc vicios? Cine achită nota de plată? (...) În final, băncile au efect multiplicativ. La fiecare unitate de capital, pot finanţa zece astfel de unităţi, dar şi de câte ori apare un risc, tot cu acel factor de multiplicare scade capacitatea sistemului de a credita".
Steven van Groningen a apreciat că, dacă în baza Legii insolvenţei persoanelor fizice clienţii ieşeau din procedură "curaţi", fără datorii, prin aplicarea Legii dării în plată aceştia scapă de datoria la bancă, dar rămân cu restul datoriilor pe care le au la stat sau la alte persoane ori entităţi.
• Oprescu: "Nu trebuie să fim iubiţi, ci doar înţeleşi"
Sergiu Oprescu a reiterat că băncile nu au reuşit să se facă înţelese. "Nu trebuie să fim iubiţi, ci doar înţeleşi", a afirmat domnia sa, adăugând că, deşi instituţional au transmis opinia asupra legii "în mod profesionist, sec", băncile nu au reuşit să transmită mesajul lor către societate.
Subliniind că există cazuri sociale pentru care sistemul bancar trebuie să vină cu o soluţie, Sergiu Oprescu a conchis: "Se poate face mai mult pe acest subiect? În mod cert, da! Putem să venim cu criterii de identificare a acestor cazuri sociale, putem să venim cu abordări punctuale, putem să venim cu abordări la nivel de sistem, putem să oferim o garanţie clientului care intră într-un astfel de caz social că situaţia sa va fi tratată cu anumite standarde de corectitudine la nivelul industriei. Dar acest lucru nu se poate face decât pe bază de dialog şi de aplicare pe fiecare caz în parte.
Scopul băncilor este să se adreseze majorităţii tăcute, care înseamnă milioane de deponenţi, antreperenori şi reprezentanţi ai mediului de afaceri, opinează domnul Oprescu, considerând că această majoritate tăcută ar trebui să transmită către decidenţii politici că este necesar ca impactul legii să fie analizat cu atenţie, "pentru că s-ar putea să fie mare".
• Pârvan, AOAR: "Mediul de afaceri nu poate susţine o lege care intervine în contracte"
Mediul de afaceri nu poate susţine o lege care intervine în contracte, întrucât, ulterior, în aceeaşi bază, pot fi date legi care să conducă la intervenţia în orice alte contracte, ne-a spus, ieri, Cristian Pârvan, secretarul general ala Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).
Domnia sa ne-a explicat: "Nu vorbesc de Darea în plată în speţă, ci de principiul legii în sine. Dacă este vorba să se intervină în contracte, atunci mediul de afaceri nu poate susţine o astfel de lege. Eu nu contest că oamenii au parţial dreptate. Băncile au greşit radical prin poziţia luată, iar acum se încearcă adoptarea acestei legi. De la început dialogul a fost viciat de poziţia băncilor. Însă, trebuie găsite soluţii corecte care să nu-i încurajeze pe speculatori".
• Bogza, Bancpost: "Normal, dacă legea va fi adoptată, CE ar trebui să deschidă infringement împotriva României"
În mod normal, dacă legea va fi adoptată aşa, Comisia Europeană ar trebui să deschidă procedură de infringement împotriva României, este de părere Mihai Bogza, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bancpost. Domnia sa a adăugat că, teoretic, într-un proces deschis în justiţie, banca va ridica excepţia de neconstituţionalitate pe această lege.
"După introducerea plafonului de 150.000 de euro, deja se vorbeşte de discriminări. Însă, din anul 1996, de când este funcţional sistemul de garantare a depozitelor la 100.000 de euro, nimeni nu susţine că acesta ar fi o discriminare", a mai spus domnia sa.
• Manea, BCR: "«Datio in solutum» va încuraja migraţia"
Conflictul acerb dintre sistemul bancar şi consumatori este o temă falsă, apreciază Sergiu Manea, CEO BCR, care a menţionat că interesul sistemului bancar este să păstreze România "ca oază de stabilitate şi creştere economică": "«Datio in solutum» este doar un simptom al unui interes pe termen scurt, pentru că tema adevărată şi reală la care acest sistem ar trebui să se gândească este cum rezolvă problemele României, respectiv aglomerarea pe metrul pătrat şi nivelul scăzut de trai". Potrivid bancherului, 60% din potenţialii clienţi care ar urma să se împrumute la bănci s-ar putea să nu mai aibă bani să-şi cumpere o locuinţă, iar acest lucru va încuraja migraţia. "România are nevoie de programul Prima Casă, nu de reparaţii înguste", a conchis domnul Manea.
• Radu Graţian Gheţea: "Marea bătălie a băncilor se dă pe cele 42 de miliarde euro din fonduri europene"
"Dacă ar fi să ne uităm la forma ieşită din Senat, atunci am vedea că au fost făcuţi nişte paşi, nu enormi, dar s-au făcut. Atât iniţiatorii, cât şi senatorii au adoptat o formă diferită a legii, faţă de cea iniţială. Sper ca modificările să fie păstrate şi la Camera Deputaţilor şi îmbunătăţite", a declarat Radu Graţian Gheţea, preşedintele CEC Bank, menţionând: "Personal, cred că această lege nu va mai fi retrasă de nimeni, ea va ieşi într-o anumită formă".
Legea dării în plată este una dintre provocările acestui an, pe lângă exerciţiul de evaluare a băncilor (AQR) şi reglementări de genul majorării nivelului de capitalizare, este de părere şeful CEC. Potrivit domniei sale, dacă în acest an rata de solvabilitate impusă de BNR trebuie să crească de la minim 8% la 9,625%, în 2019 aceasta trebuie să fie de 18%.
"Ar fi păcat să devenim bănci de nişă, pentru finanţarea IMM-urilor şi agriculturii", a mai spus domnul Gheţea, explicând că, de 26 de ani, de când sistemul bancar reinventează bankingul, au fost date credite ipotecare, au fost finanţate microîntreprinderile, s-a trecut la programul Prima Casă, iar acum marea bătălie se dă pe cele 42 de miliarde euro din fonduri europene, alocate pentru proiecte finanţate din bani de la UE dar cofinanţate de bănci.
"Foarte important este rolul presei în promovarea punctului de vedere al sistemului bancar legat de Legea dării în plată. În ultima perioadă, există din ce în ce mai multe voci din presă care prezintă opiniile cu privire la darea în plată şi mai puţine cele care dau spectacol", a ţinut să precizeze, ieri, Radu Graţian Gheţea.
Domnia sa a spus, miercuri, că un rol determinant, "foarte important în menţinerea unui nivel de adevăr cât se poate de apropiat de maxim îl are presa": "Eu nu pot să nu remarc că în ultimele luni (...) am observat o parte din presă (...) care nu tratează problemele cu patimă, ci pur şi simplu le relatează şi în foarte multe cazuri nu încearcă să-şi exprime o părere care de multe ori ar putea să fie subiectivă. Este lăudabil că avem aşa ceva în presă. Într-adevăr, cei care preferă senzaţionalul sunt mai mulţi decât cei care preferă să relateze poziţii fără comentarii părtinitoare".
Referitor la Legea dării în plată, printre altele, bancherii se tem că, după aprobarea acesteia, poate veni o altă reglementare care să afecteze capitalurile.
• Oprescu: "Avansul creditelor creşte în baza analizelor de risc făcute de fiecare bancă"
Mai multe bănci comerciale au majorat, în ultima vreme avansul la creditele ipotecare, în contextul dezbaterilor pe marginea Legii dării în plată.
Ultima care a apelat la această măsură este BRD Groupe Societe Generale, care a crescut avansul la 50% pentru creditele ipotecare în euro accesate pe o perioadă mai mare de 25 de ani.
BRD a luat această decizie după ce Raiffeisen Bank, Bancpost şi Banca Românească au făcut acelaşi lucru (nivelurile la care aceste instituţii au crescut avansul fiind de 33% până la 43% ), iar CEC Bank a anunţat că lucrează la un produs specoific dării în plată, care va avea criterii mai dure pentru beneficiari.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, ne-a spus, recent, că monitorizează situaţia şi că deja a primit o plângere pe subiect, pe care o analizează.
Domnia sa a remarcat, într-o conferinţă de presă, că este pentru prima dată când băncile îşi anunţă strategiile pe care le au.
Bancherii subliniază că, prin creşterea avansului, băncile se protejează de riscul pe care îl presupune Legea dării în plată, nefiind vorba de niciun cartel între instituţii.
Radu Graţian Gheţea a precizat, miercuri, în cadrul unui eveniment: "Suntem foarte departe de cartel". Băncile cooperează între ele, dar au toate un mare aplomb pentru noutate, păstrând un nivel foarte ridicat de confidenţialitate asupra produselor şi serviciilor pe care le lansează în piaţă, a mai specificat domnia sa.
Sergiu Oprescu a explicat, ieri, că avansul este problema fiecărei bănci şi că majorarea lui se bazează pe analizele diviziilor de risc ale instituţioilor de credit: "Ceea ce s-a întâmplat în ultima vreme, respectiv creşterea cererii, a venit în contextul discuţiilor pe marginea Legii dării în plată şi a estimărilor că va creşte avansul. Oamenii s-au grăbit să solicite credit înainte ca băncile să adopte această măsură. Este un element cunoscut - în momentul în care există riscul să se termine ceva, apare o cerere crescută pentru acel ceva. În baza acestor analize, se ajunge la o conlcuzie internă, iar conducerea băncii o avizează. Avansurile, deci, au crescut, pe bază de analiză şi studiu de impact al fiecărei bănci în parte.
Steven van Groningen a adăugat: "Dacă creşte riscul pentru o bancă, atunci automat creşte şi avansul sau marja de dobândă, însă pe bază de analiză, în funcţie de mai mulţi factori. În orice caz, când creşte riscul pentru bănci, creşte şi preţul produselor".
•
• Bogza: "Între Lgea dării în plată şi Legea bail-in-ului este o deosebire esenţială"
Între Lgea dării în plată şi cea care a reglementat bail-in-ul (Legea Rezoluţiei bancare, ce presupune inclusiv confiscarea depozitelor negarantate pentru salvarea băncilor cu probleme, care a intrat în vigoare şi la noi de la începutul anului acesta) este o deosebire esenţială, a spus, ieri, Mihai Bogza, răspunzând unei întrebări. Domnia sa a menţionat că, dacă o bancă ajunge în situaţia de faliment şi se ajunge până la stadiul de bail-in, atunci cei care ştiu acest lucru au posibilitatea să-şi retragă depozitele negarantate. "Sunt deponenţi sofisticaţi şi cei care iau decizii de depozitare ţinând seama de risc", conform domnului Bogza.
Bancherul a explicat că deponenţii au posibilitatea să decidă atât asupra băncii la care îşi ţin banii, dar şi asupra sumei depozitate.
Referitor la societăţile comerciale care au depozite ce depăşesc valoarea garantată de stat, fiind obligate să îşi ţină banii în bănci, domnul Bgza a spus: "Din categoriile deponenţilor sofisticaţi fac parte şi companiile mari, care au posibilitatea să facă o analiză de risc şi să vadă la ce bancă îşi pot ţine banii, adică ce bancă este ferită de pericolul de faliment". Din această discuţie, domnia sa exclude riscul sistemic, ce nu poate fi controlat. În acelaşi timp, şeful Bancpost spune că orice companie din România îşi poate ţine banii în orice bancă din UE.
Steven van Groningen a ţinut să facă următoarea precizate: "Riscuri au existat întotdeauna. Sunt destui care şi-au pierdut depozitele de-a lungul vremii".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 00:13)
STEVEN VAN GRONINGEN, pe tine nu te ingrijoreaza nimic altceva decat ca banii tai sa nu fie prea putini.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 00:40)
iar pe voi nu va ingrijoreaza nimic altceva decat ca ratele voastre sa fie mai mici
1.2. Banca aceasta are probleme crunte ? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 07:10)
De ce ii scad actiunile RIB ?
DE Ce a iesit din Rusia ?
O invitam sa iasa si de la noi sa mearga de tot in Viena, nu a facut nici un bine ca a venit pe la noi.
1.3. corect (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Nume în data de 04.03.2016, 08:03)
pe toata lume interesează sa fie preturile/ratele/costurile mici. așa zic și băncile: la noi este cea mai mică dobăndă.
am citit una tare de tot, mai sus: ”acest lucru nu se poate face decât pe bază de dialog”.
ghici de la cine vine !, de la...... bănci ! e normal?
1.4. corect (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 10:42)
Unii vor menținerea tunurilor financiare, alții, reducerea țepelor. :))))))))
Printre procese pierdute în instanță în fața victimelor creditării fără cap, austriacul e sfâșiat de grija României. Ieri seară a realizat că nu mai poate dormi de grija țării. :)))))))))))
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Și sa nu fim nevoiți sa plătim în plus în data de 06.03.2016, 01:12)
Pentru Pentru avem mulți prieteni cu copii, care au accesat Prima Casa. Și ne pasă. Ca nu vom avea Cum sa îi ajutam. Măcar sa știe ce au semnat și ne-am făcut partea... Dumnezeu cu mila!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 00:52)
Am si eu o curiozitate domnisoara Olescu. Zamfir si-a rezolvat problema cu Agentia Nationala de Integritate sau inca e in colimator?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 00:56)
Nu ai somn postac nenorocit
2.2. Ce treaba are sula cu prefectura? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 07:12)
Intreaba la Zamfir ziarist bancar ce esti.
2.3. ANI (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 10:44)
ANI e instituția care i-a găsit incompatibili pe Mircea Diaconu și Lucia Hossu-Longin.
Mafia politică securisto-băsistă e perfectă și controlează și ANI. :)))))))))
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 13:27)
Te doare adevarul cersetor [...]?
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de gabriela în data de 04.03.2016, 19:06)
Rezolvata sau nu,e politicianul anului,fara el ne mancau bancile de vii pana acum
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 19:12)
Corect
3. fără titlu
(mesaj trimis de Cristian în data de 04.03.2016, 00:55)
Van Groningen este o mizerie de om care ar trebuii dat afara din tara sau la puscarie. Cum isi permite acest nenorocit care nici macar proprii angajati nu si respecta sa vorbeasca. Nu mai stiu ce sa minta pai cine ii mai crede. Jegosul de Groningen mai bine ar rezolva problemele cu creditele in chf pe care le recomanda ca fiind cea mai sigura si stabila momeda. Si atunci cum sa mai avem incredere in acest individ. Suntem oameni nu cifre. Problema jegosilor nu este faptul ca au scazut locuintele sau ca vor scadea si se vor inghesuii oamenii sa le predea pentru ca nu o vor face ca nu au unde sa mai locuiasca, alta problema falsa. Problema este cursul valutar pe care voe sa si-l asume doare oamenii nu faptul ca au scazut imobilele. Nu mai pot sa mai plateasca pentru ca li s-au dublat ratele si soldul. Ia sa vina Groningen si Bogza cu oferte cu discount sa vedem da cineva casa? Numai cei disperati pt ca aici am ajuns multi.
3.1. A fost OK (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 10:46)
CHF s-a dovedit a fi o monedă sigură. Cei care și-au păstrat economiile în CHF îl apreciază pe Steven. :)))))))
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 10:50)
Groningen nu a spus despre CHF că este cea mai ...
Iată ce scria Adevărul în 27 iulie 2007, că CHF este supraevaluat și o să devină și mai ieftin.
Cele mai mari riscuri, in ceea ce priveste creditele pe termen lung, le implica o finantare in yeni japonezi, iar euro si francii elvetieni par sa fie cele mai avantajoase monede pentru imprumuturi.
Riscurile valutare aferente finantarilor in euro, dolari, franci elvetieni sau chiar yeni japonezi sunt ignorate de cea mai mare parte a populatiei care se finanteaza pe termen lung. In prima parte a acestui an, soldul creditelor in valuta a crescut mult mai repede decat cel in lei. Totusi, estimarile privind evolutia ratelor de schimb arata faptul ca finantarile in unele valute ar putea fi mai dezavantajoase decat cele in lei.
Totusi, avantajul acestor dobanzi reduse este contrabalansat de riscul valutar. Spre exemplu, de la inceputul acestui an, moneda nationala a castigat circa 10% comparativ cu francul elvetian. Iar fata de yenul japonez, aprecierea leului a fost de aproximativ 11%. Astfel, evolutia din acest an reprezinta un castig pentru persoanele care au solicitat un credit „exotic”.
Pe de alta parte, miscarile viitoare ale acestor valute ar putea aduce costuri suplimentare pentru clientii acestor finantari. Unul dintre motivele principale pentru care riscul valutar aferent creditelor „exotice” tine de faptul ca paritatea leu/franc elvetian si leu/yen japonez este calculata tinand cont de evolutia internationala a acestor valute comparativ euro si de cursul de schimb leu/euro.
Totusi, pe termen lung, indicele Big Mac calculat de Economist Inteligence Unit arata faptul ca francul elvetian este supraevaluat comparativ cu euro. Adica, finantarile in franci ar putea fi mai ieftine prin prisma evolutiei cursului de schimb.
3.3. N-a fost OK (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 11:04)
Declarațiile lui Steven de atunci reprezintă un argument în plus pentru adoptarea legii dării în plată.
Băiatul ăsta nu știe ce-i cu el. :)))))))
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 11:47)
Nimic din ce a scris Adevărul nu are legătură cu Groningen. Acesta nu a spus niciodată că CHF este bun, ba chiar a criticat goana băncilor din România după cotă de piață prin credite CHF.
Ce spune Adevărul este o prostie de presă ca și astăzi, nu citează păreri ale bancherilor. Nimic nu s-a schimbat, presa este aceeași.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 17:10)
Eu declar infringement contra postacilor ca tine
4. BAIL -IN in VIGOARE ; LDP Discutata
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 06:46)
Chitoiu bancile s-au pronuntat inainte AMENDA USTURATOARE PT ACELE BANCI!
Grohingen daca sunt destui care au pierdut depozitele ne recomanzi indirect sa EVITAM BANCILE ?
GROHINGEN de ce la mine in oras ai inchis un punct de lucru si in sediu bate vantu; aceasta banca are probleme ?
5. " dialogul a fost viciat de pozitia bancilor"
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 06:55)
" bancile au gresit RADICAL" PARVAN , a constatat acest om si milioane de oameni care au rate care au trebuit sa apeleze la justitie ca " dialogul" de care vb Arb nu exista
LOOOOOOOOOBBBBYYYYYYYY YYYYYY sa vazut cu ochiul liber, Arb cum a dat fuga la Bce, Bnr.
ARB nu a mai iesit la tv dupa ce si-a dat arama pe fata in emisiunea din data 04.12.'15 Legea darii in plata, subiect aprins de discutii la tv - Bursa. Va recomand sa va uitati cca 4 h e monumentala acea emisiune.
6. Bnr 2-4 miliarde de lei cat un NPL al BCR/ UN AN
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 06:58)
CE a zis ca nu se inchide nici o banca doar" pierd un pic.
Ldp opreste SINUCIDERILE ! Din cauza bancilor.
6.1. dar (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 10:48)
După adoptarea legii dării în plată cine se ocupă de consilierea psihologică a bancherilor? :)))))))))
6.2. haha (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:11)
Le recomand psihologi de la stat sunt mai iftini-:))))))
Vasilescu o tot zis ca ar avea nevoie dar nu l-au bagat in seama pe batranel.
6.3. Niimei, ei nu parasesc birou, si.... oricum le sti (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de Nume în data de 04.03.2016, 12:12)
O sa iasa psihologul cu credit in franci, daca nu e atent.
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:14)
Haha si o clauza abuziva bonus
7. Bcr-ajutor de stat, Bancpost -actiunile danseaza
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 07:06)
Bancherii nu pricep ca sunt prea scumpe cutiile de chibrituri pe care le-a construit Ceausescu si ei in 26 de ani nu prea au construit mare lucru cateva blocuri care se scalda in insolventa-faliment.
Arb ce oras au construit bancile de minim 50 000 de locuitori ? NICIUNUL asa ca ciocu' mic puteti sa o i tindeti toate bancile din tara ; prima data cele AROGANTE.
ARB cand vorbesti Otp-Anpc sau Otp nu iticontribuie 4 000/ euro/ luna sa vorbesti in numele ei ?
8. " pur si simplu le relateaza"
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 07:29)
Eu vreau de la presa informatie bruta, nu parere am si eu un cap pe umerii ii trec prin filtru.
De aceea trimiteti "ziaristi bancari" sa ne cosmetizeze informatiile gen Cristi C., Vasilescu ?
Bancherilor de ce stati ascunsi in sedii de 5-7☆ si doar cate un comunicat aruncati presei, de tv fugiti ca dra' de taciune?
8.1. Vrei informație brută? (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 11:44)
Uite despre Raiffeisen.
"Raiffeisen Bank Romania are credite in franci elvetieni de 350 milioane euro. Banca precizeaza ca toate pozitiile in CHF sunt asigurate impotriva riscului valutar (hedged), prin finantari in aceeasi valuta si operatiuni de schimb valutar (swapped).
Impactul aprecierii francului asupra ratei de capitalizare a bancii este neutru, mentioneaza banca, intrucat grupul RBI detine obligatiuni denominate in CHF cu valoare de capital de rang 2 (Tier 2)."
Poți citi raportul anual pe 2014 al aceleiași bănci.
"Soldul creditelor subordonate la 31 decembrie 2014 este în valoare de 170.000 mii EUR [i 42.000 mii CHF (31 decembrie 2013: 150.000 mii EUR [i 42.000 mii CHF)."
Nu știi la ce rată de schimb a evaluat banca în comunicatul ei cele 350 mil €. Să zicem că, noțional, ar fi cca 400 mil CHF, la cursul recent. Fiindcă ai cap pe umeri, tragi concluzia că 42 mil CHF din cele 400 mil de împrumuturi acordate sunt finanțate direct prin CHF. Restul sunt protejate de cross currency swaps.
Tu uiți apoi la valoarea derivativelor pe care banca le are deschise. Scrie în cap 18 al raportului financiar. Swap-uri pe curs de schimb, valoare noțională, 273 mil lei (la fel ca în 2013). Deci vreo 70 mil CHF (la prețul de astăzi și dacă toate ar fi doar pentru protecția CHF, ceea ce nu știm). Aceste swapuri existau și în 2007 și 2008, dar la alte valori.
2012: Swap-uri pe curs de schimb 1000 mil lei
2011: Swap-uri pe curs de schimb 513 mil lei
2010: Swap-uri pe curs de schimb 1460 mil lei
2009: Swap-uri pe curs de schimb 2000 mil lei
2008: Swap-uri pe curs de schimb 2800 mil lei
2007: Swap-uri pe curs de schimb 1260 mil lei
Aștept să văd ce concluzie tragi iar apoi ți-o spun pe a mea.
8.2. imi miroase a inselatorie ? (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:09)
"Chf in valoare de 350 mil euro" OBLIGATORIU trebuia sa transforme creditele in Euro la cursul ?????
A easta explica profitul din data x a bancii chf-euro are s-a dublat doar daca luam cursul din ultimi ani.
Oamenii au dreptate atunci ca Rbi NU a avut in caserie -seif chf !
Astept si varianta ta.
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:10)
Nu mergi la Bursa?
8.4. " daca sunt asigurate" (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:18)
Nu justifica disperarea bancherului.
Atunci ce zici tu cu articolul de azi din Bursa si cu declaratia de acum cateva zile a bancherului se bat cap in cap.
8.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:20)
Ai dat o informatie ciuntita la cine sunt asigurate ?
Cumva la ING ?
8.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.5)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 13:08)
Nu știu, informația despre cine este cealaltă parte a contractului de swap nu este disponibilă. Nici nu mă interesează, să fiu sincer.
8.7. Pt 8.2 și 8.4 (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 13:43)
8.4 a mirosit bine (și 8.2, dar nu prea precis).
Da, prima declarație este comunicatul oficial al băncii.... suntem ok, toate creditele sunt asigurate. Raportul din 2014 indică altceva, că nu sunt toate asigurate. Nu știm ce va spune raportul din 2015. Sau poate Raiffeisen a făcut ceva recent în 2016 (mă îndoiesc).
Raportul din 2014 indică faptul că cel mult 42 + 70 mil CHF sunt asigurate de linii de creditare în CHF sau de swapuri. Deci 30% din totalul împrumuturilor al căror principal este legat de cursul CHF.
Se observă din istoricul acestor swapuri că Raiffeisen CHIAR LE-A AVUT pe toate asigurate la un moment dat. Deci, A AVUT BUNĂ CREDINȚA. Nu a pornit la drum speculând.
Se mai observă că totalul noțional al swapurilor începe să scadă prin 2010, după dezastrul de pe piețele financiare. Hai să corelăm aceste date cu cursul CHFEUR. Acesta era 0.6 €/chf în 2007 și a urcat vertiginos în 2010 către 0.75-0.8 €/chf.
Acesta pare a fi momentul în care departamentul intern al Raiffeisen s-ar putea să fi decis că asigurarea prin swap a ratei de schimb CHF devine PREA SCUMPĂ și au micșorat costurile, eliminând asigurarea. Acesta este momentul pe care 8.2 îl sesizează ca fiind cel în care "profitul" băncii ar putea crește - de fapt a fost pe dos, au limitat scăderea profitului. În 2010, profitul Raiffeisen a fost de 83 mil €, în 2009 de 74 mil €, în 2008 de 165 mil €. Este clar că, din 2008, Raiffeisen a început să optimizeze costuri, dacă ne uităm la linia profitului, pentru a nu ajunge pe pierderi.
Suntem astăzi, în fața sediului Raiffeisen și cei 8000 de debitori CHF sunt adunați afară. Groningen ar putea ieși afară și spune clienților.
"Dragi clienți, două treimi dintre voi pot fi convertiți la un curs în lei mai mic decât cel de azi. Dar nu la cursul din 2007-8, când ați luat creditul, ci la cel din 2010, când noi ne-am terminat de închis liniile de swap. Cealaltă treime de clienți trebuie să plece. Ei vor continua să datoreze principalul legat de evoluția CHF. Acum, alegeți voi care să fie aceștia și prezentați lista mâine la ghișeu".
Spuneți, 8.2 și 8.4, poate Groningen spune asta în mod public? Evident că nu. Ce ați face în locul lui? Eu aș media, pe toată populația de 8000 de debitori, câștigul pe care l-am obținut din renunțarea la liniile de swap.
Adică, Raiffeisen a renunțat la liniile de swap la 0.75 €/chf. Azi, el este 0.90 €/chf. Diferența (0.90-0.75)/0.75 este de 20%. Nu pot da tot acest 20% pentru toți 8000 de debitori, deoarece 30% dintre ei au rămas legați de CHF în bilanțul băncii. Deci, dacă mediem acest 20% pentru 70% dintre clienți, la toți cei 8000, ajungem cam la 15%. Deci, dacă aș fi Groningen, aș acorda o reducere la principal de 15% tuturor clienților.
Ce face Groningen?
22 dec 2015: "“În configurarea parametrilor acestei metode am plecat de la ideea să oferim o reducere de minim 20% pentru clienții cu credite în CHF care au dificultăți în rambursarea creditului. În momentul în care, dintr-un motiv sau altul, gradul de îndatorare al familiei depășește pragul de 65%, știm că este dificil pentru clienți să plătească și de aceea venim cu o ofertă în favoarea lor cu reducere imediată de sold”, a spus Mihai Răuță, director executiv Consumer Risc."
Ei bine, Raiffeisen selectează doar clienții în mare dificultate, iar lor le aplică o reducere mai mare de 20%. Nu pot să îl critic pe Groningen pentru alegerea făcută, deși este cam de "stânga". Nu dăm tuturor la fel, ci doar celor care au cu adevărat nevoie.
8.8. Iar povestea este la fel pentru lei (răspuns la opinia nr. 8.7)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 13:49)
Iar calculul de mai sus se poate face și asupra CHFRON.
2007-8, medie de 2.2 lei/chf
2010, medie de 3.2 lei/chf
Azi, medie de 4.10 lei/chf
Creșterea: (4.10-3.2)/3.2 = 28%
Rămâne întrebarea: cum distribuim acești 28% asociați cu 70% dintre clienții CHF, la toți cei 8000.
8.9. P.S. (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 13:58)
Ultima completare ...
Evident că nu se poate scădea principalul cu toți cei 28%. Trebuie ținut cont de rata inflației din 2010 până azi (pe care o aproximez de cam 20% - deci s-ar putea ajusta 28%*0.8 = 22%).
8.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 14:52)
Nu stiu cifra cat este dar aproximez ca 30-50 % din clienti chf s-au pierdut pe drum, au fost executati.
Atunci eu as lua banii de la asigurator si nu mi-as fii dtricat imaginea bancii pe executare pe diferenta.( Ceva imi spune ca a folosit si asigurarea si executarea pe diferenta; e o simpla banuiala). Daca nu eu nu pot e pxlica profitul dupa data de 2008, la aceasta banca nici nu vunosc npl-urile.
Eu de aveam banca negociam din timp o reducere dupa ce a crescut cursul cu 10-15 %, in transformam in euro tacit -negociat nu adteptam sa explodeze [...].
Acum eu nu o mai vad bine sa iasa si sa ofere credite din nou dupa ce imaginea i-a fost sifonata.
Aceasta miscare "teoretic" ar fii trebuit sa o inchida. Dar sici se vede interventia statului, si ca cineva ii " tine spatele".
8.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 17:13)
WMFD spune ceva la tine cind traduci derivate si swaps ????
8.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.7)
(mesaj trimis de gabriela în data de 04.03.2016, 19:20)
Multumim de info si rationament,cum sta treaba la Credit Europe Bank
8.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.11)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 20:45)
Weapons of Mass Financial Destruction?
Am avut plăcerea să analizez niște depozite structurate (dual currency) pe care o bancă le intermedia de la Paribas și mi le oferea. Am rulat o simulare pe datele BNR de curs valutar pe un an întreg și probabilitatea ca lucrurile să îmi iasă favorabil era de 10-15% (era acum câțiva ani și nu îmi amintesc precis). Ce să zic, sunt bune dacă știi să le evaluezi în favoarea ta.
8.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.12)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 21:29)
Dna Gabriela, uitându-mă pe rapoartele financiare ale Credit Europe Bank, constat cu neplăcere că este o bancă turcească. Eu am trecut prin falimentul BTR când plafonul garantat era $2000. O parte din bani mi-au fost dați la ghișeu, după o coadă foarte mare. Operatoarea mi-a spus: "restul o să vi dea fondul de garanție".
Revenind ... o primă problemă este că ei nu raportează bilanțul separat pentru sucursala din România. Așa că toate cifrele sunt la nivel de grup.
Dar, în 2009, aveau un raport foarte echilibrat.
Credite CHF: 185 mil
Swapuri: 178 mil
Din 2010, au continuat să vândă credite CHF către clienți, dar swapurile s-au evaporat.
Credite CHF: 327 mil
Swapuri: 95 mil
În 2014 și 2013 (sunt la fel):
Credite CHF: 180 mil
Swapuri: 1 mil
Vedeți cum este cu turcii, dna Gabriela? În 2010, au dublat creditele în CHF către populație, în timp ce swapurile (protecția la riscul valutar) erau eliminate drastic. Pentru că speculau că CHF nu se va duce decât în sus, prin urmare nu le mai trebuiau contracte valutare de swap.
Comportamentul acestei bănci este speculativ, toxic și sfătuiesc pe toată lumea să aibă mare grijă când cred poveștilor lor.
9. Bancile nu vreau concurenta ?
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 08:15)
Invoca cumva " prea mare pentru a sa faliment" ?
Tesla M. s-a nacut din neant in industria auto.
De 10 ani nu am auzit de nici o banca nou infiintata, nu are voie, nu i se da voie?
Ceva este foarte ciudat in aceasta " afacere".
Este CARTEL este MONOPOL ?
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 10:56)
Tesla face masini electrice, nu clasice. Asa a aparut. Si este in pierdere constanta de cand a aparut. Daca tu poti face o banca ce face si masaj clientului, ii acorda dobanzi la depozite mai mari decat statul, ii da credite cu cost 0, atunci fa-o. Vei fi in pierdere ca si Tesla.
9.2. vreau sa incerc (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:13)
Bnr ma lasa?
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:47)
Oricând... totul este să ai câteva milioane capital. Spor la lucru.
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:13)
Pot sa incep cu un Imm ma lasa Mugurel?
Nu ca e Cartel ?
Prima data trebuie sa vand arma ment dro guri si dupa aceea sunt bani albi si pot incerca o afacere legala ?
Nu mi se pare corect !
10. Ipocrizie maxima
(mesaj trimis de arhanghelul în data de 04.03.2016, 08:42)
Stevie G., in 2008 nu erai ingrijorat de impactul creditarii in CHF asupra Romaniei? Sau tu chiar credeai ca francul e cea mai stabila moneda!?
11. deci nu se doreste platirea datoriilor
(mesaj trimis de Nicu în data de 04.03.2016, 08:53)
asta e fondul.
fiecare vrea sa plateasca cum vrea el, adica cat mai putin, cu dobanzi cat mai mici, cand vrea el si sa predea ipoteca cand vrea el.
sa creada ei ca va mai imprumuta cineva bani in conditiile astea, ca doar nu ii poate obliga statul sa imprumute.
daca nu e lasata piata imprumuturilor libera concurential, costurile vor fi mari pentru noi toti.
bancile mai bine isi dau banii inapoi la actionari si sa imprumute statul, parlamentarii astia specialisti, cu vot 100%.
11.1. piata imprumuturilor libera concurential (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 11:07)
Eliminarea programului Prima Casa, adică peste 90% din creditarea ipotecară, înseamnă o piață a creditării bazată exclusiv pe piața liberă, prețurile dormitoarelor ceaușiste la un sfert și bonusuri minuscule pentru bancarzii cu nuca mică.
11.2. Sa treci pe la caserie ! (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:18)
Noi vrem piata imprumuturilor LIBERA adica fara Prima casa, fara Banca pt locuinte ca inainte de criza.
Cred ca tu esti turc de nu pricepi acest mic amanunt!
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:18)
N-ar fi rau ca bancile sa se duca dracului.
11.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 13:03)
Găsești vreo asemănare între Prima Casă și instrumentele derivative pe care le folosesc traderii? Nu cred că te va duce capul pentru a răspunde, așa că te ajut eu.
Prima Casă nu încurajează specula, fiind "prima" și având interdicții la vânzare, ci accelerează acumularea de capital prin credit. În loc să aștepți acumularea unui avans de 10-15% cu executare multiplă conform Codului Civil, sau 40% conform LDP, poți începe să contribui la acumularea propriului capital (în loc să plătești chirie pentru averea altuia, plătești rata propriei averi). Cine va plăti chirie va acumula capital cu o viteză mult mai mică, este foarte clar. O statistică a BNR arată că în condițiile de avans pe care le-ar presupune LDP, timpul de așteptare/acumulare pentru avans ar crește la 8-9 ani, față de 2-3 în prezent.
Ce altceva din lumea traderilor seamănă a accelerare de capital? Marginea de cont? Leverage (levier)? Cum ți-ar plăcea să nu se mai poată tranzacționa decât 1:1? Dar cum rămâne cu tranzacționarea opțiunilor fără active (naked options) care constituie probabil 99% din volumul zilnic? Și acestea sunt tot accelerare de capital pentru că nu ți se mai cere să ai activul pentru care scrii/cumperi opțiunea.
Cum ar fi să renunțăm și la aceste instrumente ca să lăsăm piața liberă fără accelerarea levierului?
O să spui că nu îți convine, motiv pentru care ești poftit să taci în legătură cu Prima Casă.
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:20)
Prima Casa o sa isi arate colti in 5 -15 ani.
Credit pe 30 trebuie interzis.
Credit imobiliar cu 5% deasemene.
Credit privat - stat-privat deasemenea eliminat sa ramana privat -privat.
11.6. Degeaba ma ajuti pe mine, tu esti in nevoie (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 18:50)
Pretul normal al cloacei medii este de 3-5 venituri medii anuale. Cu ajutorul Prima Casă este 8, adică e bulă.
E valabil și pentru tine.
Programul Prima Casă consumă cererea potențială, tinerii pripindu-se prin cumpărarea unor dormitoare ceaușiste expirate. În loc să acumuleze economii și să deprindă un comportament economic responsabil, își asumă un risc uriaș. Avans mic înseamnă efect de levier uriaș, iar când or crește dobânzile s-a zis cu mica lor speculație, s-a zis cu dormitorul lor, s-a zis cu viitorul lor.
Îți poți imagina deja cum vor plimba majoritatea bancarzilor... cutia de cartion.
11.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 20:56)
Nu pot acumula economii pentru că stau în chirie. Iar așteptarea ca dobânzile să explodeze este o prostie. România, chiar dacă nu trebuie (și subliniez NU VREM EURO) să adopte €, vrem să se comporte fiscal în mod prudent și vrem ca dobânzile să rămână cam pe unde sunt azi, hai +1.5% max.
11.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2016, 06:46)
Haha
11.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2016, 06:50)
Cat am stat in chirie am duso mai bine.
Nu trebuie , nu vrem euro nu este adevarat.
NU PUTEM ADOPTA EURO, nu avem economie!
12. Asa da....
(mesaj trimis de Caracter retroactiv în data de 04.03.2016, 09:11)
Daca bancile vor fi obligate sa preia activele si pentru creditele acordate deja, vor da statul in judecata, unde evident ca statul va pierde, iar bancile isi vor recupera prejudiciul, cel mai probabil si cu dobanzile aferente. Clubul Zamfir Piperea isi va rezolva problema, iar STATUL, (adica noi toti), prin pierderea procesului vom plati. Iar TINERII.... nu au decat sa plateasca chirie si mai mare, pentru ca acum nu mai au alternativa achizitionarii unei locuinte. CE MIZERIE..........
12.1. Sunteti niste IMBECILI:-) (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de The Brute Engineer în data de 04.03.2016, 10:10)
auzi la ei retroactiv...au tupeu nea Zamfir si Piperea. Da cine sa cred ei? Georgescu si Negritoiu da des ordine legislative unul in octombrie 2012 pentru 2012 si altul in decembrie 2015 pentru 2015? Acu vorbesc cu gadilici da l trimita pe badeatza sa va des un cap in gura. .......Haha lleer
12.2. mai putin credite ipotecare=>chirii mai mici (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 11:10)
Umflarea prețurilor la imobiliare depinde direct de banii aruncați de bancarzi pe geam via tinerei disperați care nu gândesc pe termen mai lung de 2-3 luni.
Mai puțini bani ajunși în sectorul imobiliar înseamnă implicit și chirii mai mici.
12.3. si daca castiga statul (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:21)
Le zicem mars' la bancute ?
12.4. Ce ratiune.... (răspuns la opinia nr. 12.2)
(mesaj trimis de Dow în data de 04.03.2016, 12:36)
Daca ne referim strict la locuinte, preturile desi sunt mari nu vor scadea cu mai mult de 10%. Tinerii tot nu isi vor permite sa dea avans 35% din valoarea locuintei si vor ajunge chiriasi, la unele persoane care vor avea bani si care vor inchiria. Doar ca aceia vor un randament de minim 10%/an, si astfel chiriile vor creste, chiar in conditiile ieftinirii locuintelor.
12.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:47)
nu-i explica asta unui trader ca nu intelege
12.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:28)
Nu ii prost ala care cere ii prost ala care da.
Nu cred ca chiriile vor creste pentru o mana de oameni care predau casa si unii care nu se " incadreaza".
Nu neg ca ansamblurilein insolventa-faliment poate vor incerca treaba aceasta dar fara succes.
12.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:34)
Tinereii disperati au vreo lege a chiriasului care sa ii apere sau sa le dea vreo stabilitate? Nu! Se muta de vreo 3 ori pe an din casa-n casa. Citeste ce spunea colega voastra Iulia Codreanu Birtea despre chirie, poate intr-o chf-ista aveti incredere. S-a mutat de 5 ori intr-un an. Nu mai lua oamenii tu oamenii in zeflemea daca nu stii toate datele problemei. Leaga-te de bancarzi, de Gronigen, de Isarescu, dar ai macar decenta sa nu mai faci misto de cei carora le faceti rau!
12.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:49)
decenta de la postacii sektatului? ma faci sa rad.tinerii aia trebuia chemati la discutii in parlament ca pe ei ii loveste cel mai tare vorfasul ala de zamfUr. ei trebuiau chemati acolo nu bisnitarii cu vile ai sambatarului
12.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:57)
S-a zgariat placa ?
12.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 18:35)
Tu la maica-ta acasa inca asculti pe placi nu [...]? :)))) La tine acolo la parinti, cu care stai inca nu au ajuns nici macar castele audio ce sa mai vorbim de CD-uri? :))))
Cand nu aveti argumente sariti la jigniri sau la mistouri, nu postac [...]? Asa ai dispozitie pe script vagabondule.
12.11. efecte la care bancarzii n-ar gandi cu nuca (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 18:58)
Primul efect al legii dării în plată a fost creșterea numărului de anunțuri ale vânzătorilor pescari. Odată crescută ofertă, așteaptă-te ca în viitorul apropiat să scadă prețurile. Pasul doi va fi făcut tot de pescari care vor renunța la vânzare pentru că oricum n-are nimeni nevoie de gioarsele lor, iar cloacele lor vor reprezenta creșterea ofertei pe piața chiriilor, care, dacă nu ești o dumă înțelegi că vor scădea..
În estimările voastre inepte uitați că românii deja locuiesc, nu coboară peste noapte din copaci. Raționamentul economic va fi cel care-i va determina fie să opteze pentru o soluție viabilă, mai ieftină, prin întoarcerea cu coada între picioare, de unde au venit, sau în chirie (mai ieftină), sau emigrare. Faliții, în general, se caracterizează prin lipsa banilor, chiriile mai mari nu-i ajută. :))))))))))))))))))))))))))))
12.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 21:09)
Sa inteleg ca tu vrei sa nu mai poata nimeni cumpara o casa sau cum? La faza cu plecatul de unde au venit, iar jignesti si vorbesti prostii, multi vin din orase mono-industriale si au ca alegere ori plecarea de acolo ori joburi de paznici sau vanzatori, indiferent cate studii au. Chirie nu exista domnule draga, nu exista asa ceva in RO. Cand o sa vii sa imi spui ca la noi unul poate inchiria o casa in care sa stie de pe acum ca peste 10 ani e tot acolo, sa poata avea linistit un copil, sa isi traiasca viata cum vrea el si familia lui, atunci sa imi spui ca exista "chirie".
Am inteles ca esti platit sa sustii o anumita tabara Zamfir&Piperea, nu te condamn pentru asta, orice munca e cinstita, dar te-am rugat sa faci efortul sa nu ii mai jignesti pe cei carora legea asta le-a facut un mare rau.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 10:27)
am ajuns s-o aud si p-asta.Pe bancheri ii ingrijoreaza soarta Romaniei?!!!! Numai vorbe de adormit prosti.Toti anti-romani dau declaratii.Da pe romani nu-i asculta nimeni.Asa e in colonie......
13.1. nu ii doare nimic (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de nu prea ai inteles în data de 04.03.2016, 10:40)
bancherii iti spun, ca daca tu vrei sa sari pe geam, si nu il deschizi, prima data vei sparge geamul si il vei prejudicia pe proprietarul geamului, dar ulterior te vei lovi de pamant. In ecuatia aceasta nici proprietarul geamului si nici tu nu ai nimic de castigat, doar de pierdut, Ideea este ca ulterior sa nu vina altii sa spuna ca de ce nu a facut geamul mai rezistent ca tu sa nu cazi, sa te lovesti de pamant. Poate asa intelegi...
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 10:44)
Prea complicat,mai bine ii dau cu geamul in cap bancherului.Si apoi sar si eu.
13.3. Ai dreptate (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 11:13)
Niciunui bancard nu i-ar fi trecut prin cap că fereastra poate fi deschisă.
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:17)
cine e proprietarul geamului? daca sunt eu ok pot sa-l sparg,dar daca e banca atunci sa-l ia si sa ma lase in pace.....
13.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:22)
Daca eu vreau sa ma arunc pe geam, inseamna ca deja am vorbit cu bancherii.
13.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:24)
Coect
14. fără titlu
(mesaj trimis de Razvan în data de 04.03.2016, 10:54)
Am constatat astazi ca am reusit sa platesc in 8 ani (2008-2015) o dobanda de 43.800 CHF plus 5000 CHF principal, plus 2000 CHF comision de administrare, pentru un credit luat de la Bancpost in anul 2008.
As vrea sa pot discuta cu Dl Bogza deoarece angajatii Bancpost nu au nici un fel de pregatire in domeniul bancar ( mi-au explicat ca daca accesez " OFERTA" lor de conversie a creditului in Ron, dobanda LIBOR va fi nu stiu cat :) !!!!!
Domnilor dobanda Libor nu se aplica creditelor in Ron.
14.1. categorii de țepari (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 11:15)
Pe bancheri, agenți imobiliari, evaluaotir și alte subcategorii profesionale nu trebuie să asculți. Dacă intervin parazitar într-o tranzacție, asta e, dar nu ai voie să-i asculți. Altfel, vezi bine, plătești... biletul. :))))))
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:25)
Aroganta bancarilor vine din lipsa de cunostinte.
14.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:30)
nici pe traderi sa nu-i asculti
14.4. depinde (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de Make Don în data de 04.03.2016, 19:08)
google
30 martie 2008
Bula imobiliară din Manipulistan - o nouă megațeapă
23 februarie 2016
Pe EURUSD aștept să văd cum arată corecția din 1,1. Din perspectiva suporturilor de preț clasice, sunt multe. 1,0826 este nivelul de cerere... important. Daca acest nivel propulsează euro, mergem mai sus.
Minimul înregistrat Miercuri a fost 1,08249.
Piața e mare, e loc pentru toată lumea, nu trebuie să prostesc pe nimeni așa cum fac bancarzii și agenții imobiliară, iar dacă sunt om cu semenii mei n-are cum să-mi dăuneze. :)))))))))))))))
15. fără titlu
(mesaj trimis de Vanatorul în data de 04.03.2016, 11:06)
Groningen, culegeti acum ceea ce ati semanat in anii 2007-2008 cand a inceput bataia de joc la adresa clientilor. Ati tratat romanii ca pe niste animale de povara, nu ca pe oameni. Nu ati cedat nimic de la voi ci dimpotriva, ati plusat la dobanzi, nu ati negociat nimic cu nimeni ci ati trata problema in forta si de pe pozitii de forta. Dupa toatea astea aveti in continuare acelasi tupeu si nesimitire sa iesiti cu declaratii in care sa va plangeti ca inca nu aveti profituri indestulatoare. O mare vina o poarta BNR-ul pentru ca v-a tolerat si chiar acoperit nesimtirea si abuzurile (practic, hotia). DNA-ul ar trebui sa ceara socoteala BNR-ului pentru modul in care a supravegheat hotia voastra (si intr-adevar, chiar v-a supravegheat activitatea - a stat de 6 cum se spune la noi!).
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:13)
nu stii ca "cea mai buna aparare e atacul"? cam la fel fac si bancile astazi....
15.2. Sameni vant culegi furtuna (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:33)
Cred ca bancherii s-au iutat prea mult la fotball din campionatul Italiei.
Dar antrenorii acolo stiu ce fac dar " bancherii" fac dupa ureche.
15.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:46)
comunistule
16. fără titlu
(mesaj trimis de Calin în data de 04.03.2016, 11:22)
Citind toate comentariile voastre si vazand ca sunt bine documentate m-am gandit sa adresez si eu o intrebare la care nu am gasit un raspuns si sper sa ma ajutati.
In cazul in care te duci si lasi casa la banca ( dupa adoptarea legii) dupa cat timp sau cand vreodata vei mai avea drept sa iei vreun credit???
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:28)
Nu mai lua, baiete!
Te-ai fript o data, ajunge!
16.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 11:37)
7 ani cred
Recomandabil e sa nu mai iei.
16.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.1)
(mesaj trimis de Calin în data de 04.03.2016, 12:24)
Dar iti vor mai da?? Ca tot aud discutii ca o dau pe cea veche si scumpa si apoi iau una noua si ieftina...
16.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.3)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 12:45)
Biroul de Credite va stoca ultima informație disponibilă despre tine, furnizată de bancă. Care probabil, în cazul LDP, va fi data executării garanției, când creditul se va stinge.
Banca nu va mai avea alte informații să furnizeze către Biroul de Credite. După 4 ani, acestea se șterg automat. La o nouă interogare, peste 4 ani, o bancă va vedea că ai istoricul curat.
Nu este, însă, exclus ca băncile, care sunt acționare ale Biroului de Credite SA, să modifice acest regulament, după apariția LDP. Acum, în condițiile Codului Civil care permite executarea până la achitare, datele se stochează pentru 4 ani.
16.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.03.2016, 12:53)
Nu este exclus ca bancile sa-si organizeze propriile arhive cu incidente de plata.
16.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:28)
Nu stiu ce sa zic cu asta. Cunosc pe cineva cu un credit de consum restant din 2006 si care in 2015 era inca in BC. Asta cu stersul dupa 4 ani e doar poveste. Ai datorii esti in BC pana la moarte
16.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.6)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 15:34)
Înseamnă că, în mod ciudat, acel credit este încă în bilanțul băncii, după atâția ani. Ai spus "restant" nu executat/lichidat.
16.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:39)
Nefiind al meu, nu stiu exact. Prescris dupa atati ani. Ajuns prin 2014, cred, nu stiu exact, la o firma de recuperare. In orice caz credit mic, vreo 1500 euro. Lasa-ma sa il intreb pe om mai bine si iti spun. Stiu doar ca in 2015 inca aparea in BC.
16.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de Calin în data de 04.03.2016, 19:21)
Pai oameni buni din ce ziceti voi aici ca raspuns la intrebarea mea concluzia mea este urmatoarea: vine legea dai casa apoi nu mai poti lua alt credit pt una noua si te muti cu chirie , care chirie raportata la un credit luat dupa 2009 este cam la fel. Concluzia de ce e buna aceasta lege?? Dai casa si stai cu chirie ???
16.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.9)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2016, 20:49)
În principiu, cam am mare dreptate, Căline. Plus că pierzi ce ai plătit până acum.
Eu am mai spus-o. LDP produce cele mai mari pierderi debitorilor. Băncile nu pierd atât de mult. Ba chiar, ele nici nu au scos încă pe piață, în presă, artileria grea. Și anume securitizarea acestor case și vânzarea pe bursă. Asta se practică în mod curent în America: Freddie Mac, Fannie Mae. Dar sunt absolut sigur că băncile din România o vor face, dacă se vor trezi cu zeci de mii de case pe cap. Dacă vor fi doar câteva sute, le execută apoi le vând și se spală pe cap.
16.11. Erată (răspuns la opinia nr. 16.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 20:50)
Evident că am vrut să spun: "cam ai mare dreptate". Tu ai dreptate, Călin.
16.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.03.2016, 04:05)
Nu uita de produse la banci pe site acum catva ani; ocazii(nume banca).
16.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.03.2016, 08:01)
Calinus cum sa nu fie buna dai casa poti sa pleci afara sa speli vase si platesti acolo chirie. In Romania ultimul stinge lumina.
Pana acum daca pleci afara pe langa ca platesti acolo chirie esti obligat pe 20 de ani sa platesti banca din tara, sa se poata hogyini bancherul bine dupa aceea sa isi mute profitul afara, daca se poate prin offshore sa ramana statul cu buzele umflate.
Poti sa platesti continui contractul ai un accident peste cativa ani esti protejat.
Ldp e mai importanta decat asigurarea formala pe care o fac bancile. Daca se intampla ceva neprevazut gasesc 1 000 de motive sa nu plateasca.
17. Raiffeisen mincinoasa.
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 12:59)
Groh groh si banca lui cei mai mari mincinosi,societatea la care lucrez are conventie cu aceasta banca pentru virarea salariilor a peste 4000 de salariati,preferential beneficiem de comision retragere 0 ,comision administrare 0.Angajatii de ceva vreme au descoperit ca de fapt exista comisioane si de administrare cat si de retragere numerar.Drept urmare cam 30% au migrat catre ING cu cardul de salariu .Sesizandu-se maharii bancii camatare Raif....au venit in delegatie la sefa HR,urmarea....? Cei cu carduri ING primesc salariu cu o zi,doua,trei mai tarziu decat data normala.Cu alte cuvinte daca azi este zi de salariu(vineri) ,cardurile ING,BRD etc,primesc salariu luni.Cam asa functioneaza lobyul bancar.
17.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 15:12)
La mine nici nu stiu daca poti incasa la alta banca vreo 3000 angajati.
Au oferit asigurare de viata, unul si-a rupt piciorul surpriza l-au lasat cu ochi in Soare.
Atunci am renuntat si eu la asigurare.
18. Sistemul bancar e putred la noi?
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 16:03)
Nu cred ca ii intereseaza nici cat negru sub unghie de clienti si mai mult de tara.
Daca intrebi un cetstean Austriac, Italian cred ca zice ca avem capitala la Budapesta, cum a mai zis cineva.
19. De ce se vede ca duntem in lumea a III-a
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 16:16)
In Londra, in NY nu ies asa bancherii sa recomande ce si cum trebuie sa voteze.
Bucurestiul a fost -este coruptibil domnilor bancheri?
20. Referitor la opinia Manea
(mesaj trimis de Jules în data de 04.03.2016, 18:59)
Dl. Manea se vede vataf peste tara. Incurajarea migratiei nu are legatura cu Prima Casa. Si nu poti lega oamenii de glie ca nu sunt iobagi. Esti obtuz si dusmanos. N-au plecat milioane de romani ca nu au case. Nu au ce manca si cu ce sa plateasca rate desteptule!
20.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 20)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 19:55)
Buna observatie
20.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 20)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.03.2016, 21:14)
Baga-te pe Facebook si pe Hotnews sa vezi deja mai multe mesaje ale unora care spun inca de acum vreo saptamana ca vor pleca impreuna cu familia in cazul in care nu vor putea cumpara o locuinta. Si nu sunt "postaci", sunt oameni cu conturi de prin 2009-2008, cu poze cu familia, joburi, studii si altele. Nu mai manipulati ca oricine poate intra pe pagina lui Zamfir si vedea cu ochii lui.
20.3. haha (răspuns la opinia nr. 20.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.03.2016, 08:05)
Daca au bani cumpara CASH dau in chirie si pleaca.
Dar cum sa inteleaga unul ca tine cu nuca' udata.
20.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 20.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.03.2016, 17:49)
Pai asta se si vrea,migrarea fortei de munca calificata spre vest.Credeti ca toate aceste tertipuri sunt intamplatoare?Se migreaza din toate categoriile si toate profesiile.Romania nu conteaza,cand vor fii plecati destui cat sa nu mai sustina economia,aceasta tara va fii sfasiata de hiene,care abia asteapta.
21. Pt Oprescu
(mesaj trimis de Jules în data de 04.03.2016, 19:58)
Nu ai de unde sa stii impactul. Dar stii sigur ca vrei pomana Prima Casa. Arunci cifre fara acoperire si habar n-ai de piata imobiliara. Aici nu poti sa-ti ascunzi incompetenta.
22. Bogza
(mesaj trimis de Jules în data de 04.03.2016, 20:01)
Iese ura prin toti porii tai. Creezi panica pentru distrugerile la care ati participat. Ati nenorocit mii de familii. Ati merita sa platiti rate 100 de ani
22.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 22)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.03.2016, 08:08)
Repeta dupa mine: de maine ma apuc de lucru!
Iti place sa te tolanesti pe scaun si sa vina grosu?