STIHL România, subsidiară a grupului german Andreas Stihl AG, liderul mondial al pieţei de motoferăstraie şi unul dintre cei mai importanţi producători de unelte de grădinărit la nivel global, a înregistrat în 2005 o creştere de peste 10 % la vânzările pentru toate categoriile de produse din portofoliul său.
Ioan Mezei, director general al STIHL Romania, a declarat: "Ne aflăm pe o piaţă în plină dezvoltare în România cu un potenţial bun de creştere, motiv pentru care înscriem anul 2006 în acelaşi trend ascendent". Conform estimărilor domnului Mezei, valoarea pieţei locale pe motounelte (maşini portabile cu motoa-re în doi timpi), utilaje de grădinărit şi întreţinerea spaţiilor verzi este de peste 100 milioane de euro, iar pentru anii următori domnia sa aproximează o creştere de 15%. Piaţa cu cea mai dinamică dezvoltare este cea a motocoaselor, care a cres-cut cu 50% în ultimii ani. Piaţa motoferăstraielor înregistrează de asemenea o creştere continuă, compania STIHL având mai mult de 70% pondere în vânzări. Cât despre piaţa de utilaje pentru îngrijirea grădinii şi a spaţiilor verzi aflată încă în primele etape de dezvoltare, domnul Mezei apreciază o creştere accelerată în următorii ani. Această tendinţă este datorată în primul rând dezvoltării construcţiilor de case, iar în al doilea rând creşterii nivelului de informare a utilizatorilor potenţiali cu privire la posibilităţile de amenajare a grădinii cu unelte de cea mai bună calitate. Referindu-se la destinaţia produselor comercializate de companie, domnul Mezei apreciază că acestea sunt destinate în special firmelor deoarece preţul de achiziţie variază între 7 milioane lei vechi până la 30 milioane lei vechi. Conducerea companiei crede destul de mult în fiabilitatea produselor sale apreciind că durata de viaţă de folosinţă în condiţii de exploatare raţională este între 5 şi 10 ani. De asemenea o creştere însemnată a fost înregistrată de companie la vânzarea aparatelor "suflante şi aspiratoare cu tocător".
Prezentă din anul 1997 pe piaţa noastră, compania STIHL România a fost clasată pe locul 1 în topul firmelor organizate de Camera de Comerţ şi Industrie a României în anul 2005.
În anul trecut, Stihl România a investit peste 3 milioane euro în construirea unui nou centru de logistică şi vânzări la Otopeni unde deţine un teren de 16.000 mp. Spaţiul util construit are peste 3000 mp şi presupune spaţii administrative, showroom, facilităţi logistice moderne, precum şi spaţii de pregătire teoretică şi practică. În cursul anului acesta STIHL România îşi va completa portofoliul de produse cu o serie de motounelte şi unelte de grădinărit noi.
Prima fabrică de maşini Stihl a luat fiinţă în 1926 când a şi fost fondată compania Andreas Stihl în Stuttgart ca o afacere de familie, toţi acţionarii fiind din familia Stihl. Acum, grupul Stihl numără peste 8500 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de euro în 2005, cu 11,8 % mai mult decât în anul precedent.
În septembrie 2005 a inaugurat o nouă fabrică în China, o subsidiară 100% germană, cu management german şi intenţionează ca anul acesta să deschidă o a doua fabrică în Elveţia.