Serviciul de Telecomunicaţii Speciale anunţă că anul trecut au fost preluate 15.561.664 de apeluri, dintre care 38,09% au fost reale, iar 61,91% false.
Potrivit unui comunicat de presă al STS, cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanţă - 3.741.439 (60,74%), Poliţie - 1.373.394 (22,30%), Pompieri-SMURD - 869.059 (14,11%) şi Jandarmerie - 168.788 (2,74%).
Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş ocupă primele locuri.
Pe luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, 39,08% au fost reale şi 60,92% false.
Au fost sancţionate 13.146 de persoane pentru apelare abuzivă la 112, cele mai multe amenzi fiind aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Suceava. Amenzile sunt de la 500 până la 1.000 de lei.
STS adaugă că, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la 112.
"Ţara noastră face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă. În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face în proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. Potrivit aceluiaşi raport al Comisiei Europene, România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă", se precizează în comunicat.
Campaniile de educare şi informare realizate de STS în ultimii ani au dus la reducerea numărului de apeluri false cu aproximativ 38% şi se situează la circa 62 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.
Numărul paneuropean de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În România a devenit operaţional în 2005.
Din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi/ sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane şi au fost înregistrate 26 de solicitări.
Pe 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţe 112.