Digitalizarea, forţată sau nu de pandemie, reprezintă o ţintă pentru majoritatea companiilor. Lumea afacerilor secolului XXI impune acest lucru. Una din două companii derulează în prezent proiecte de digitalizare, care încep de la 2.000 euro şi pot ajunge chiar şi la 10 milioane de euro, în timp ce o treime dintre ele se află în stadiul de evaluare a opţiunilor privind digitalizarea, potrivit unui studiu Beck et al. derulat cu sprijinul MKOR Consulting.
Rezultatele studiului relevă faptul că 54% dintre companiile participante se află în stadiul de implementare a iniţiativelor de digitalizare, iar impactul digitalizării poate depăşi 30% din cifra de afaceri. Aşa cum arată studiul "Digitalizarea în companiile din România 2021", soluţiile digitale sunt folosite mai ales pentru eliminarea blocajelor întâlnite în activitatea curentă. Acestea vizează în special procesele şi fluxurile de lucru, managementul documentelor, managementul datelor, resursele umane sau luarea deciziilor: "Pentru dezvoltarea şi implementarea de soluţii de digitalizare, companiile preferă expertiza furnizorilor externi. Principalul motiv pentru colaborarea cu furnizori externi este complexitatea procesului de trecere de la analog la digital în termeni de expertiză şi resurse necesare". Companiile recunosc impactul pozitiv al soluţiilor de digitalizare, cu beneficii în plan operaţional, financiar şi strategic. Principalii indicatori folosiţi pentru a măsura eficienţa proiectelor de digitalizare sunt: financiari (de exemplu, creşterea cu + 30% a cifrei de afaceri); operaţionali (volumul de muncă / documente, durata proceselor, timpi de răspuns, trasabilitatea proceselor etc.); resurse implicate (angajaţi, infrastructură, clienţi). Conform studiului realizat împreună cu experţi în digitalizare, eforturile susţinute pe perioade mari de timp şi investiţiile constante sunt factori-cheie pentru reuşita iniţiativelor de digitalizare. În funcţie de profilul unei companii, investiţiile în implementarea sau dezvoltarea de soluţii de digitalizare încep de la 2.000 euro şi pot depăşi chiar şi 10 milioane de euro. Scopul studiului a fost de a determina stadiul actual al iniţiativelor de digitalizare în companiile medii şi mari, din perspectiva experţilor implicaţi direct în astfel de proiecte. În cadrul studiului au fost intervievaţi experţi în digitalizare din companii medii şi mari din ţara noastră, din domenii precum: FMCG, retail, producţie, transporturi & logistică, automotive, financiar (banking, servicii financiare), servicii profesionale, farma.