STUDIU FRAMES:  Teama de scumpiri influenţează decisiv obiceiurile de consum ale românilor

G.D.
Miscellanea / 4 noiembrie 2022

Teama de scumpiri influenţează decisiv obiceiurile de consum ale românilor

Cea de-a 12 ediţie a Black Friday debutează, în România, sub auspiciile inflaţiei. Teama de scumpiri va genera, în mod paradoxal, una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani, arată o analiză Frames, conform unui comunicat remis redacţiei. Va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm.

Potrivit sursei citate, Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 11 noiembrie, ziua în care cei mai mulţi jucători din IT & C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de preţuri.

Potrivit estimărilor companiei de consultanţă Frames, după un an 2021 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 350 milioane de euro (la nivelul întregii luni noiembrie /online&offline), în acest an se estimează o depăşire a bornei de 400 milioane de euro.

"Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an'', afirmă analiştii.

"Va fi o adevărată vânătoare de promoţii, de preţuri mai bune la aproape toate tipurile de produse şi servicii, de la îmbrăcăminte şi încălţăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente şi băuturi. Focusul majorităţii clienţilor va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească'', arată analiza Frames.

Dacă în 2021, valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, a fost de 450 de lei, experţii estimează că în acest an aceasta va trece de nivelul de 500 de lei.

"Black Friday 2022 vine cu preţuri mai mari faţă de anul trecut însă şi cu promoţii mai bune. Sunt multe companiile care mizează puternic pe această sărbătoare a consumului, cu gândul că de Crăciun şi Anul Nou vânzările vor fi în scădere, pe fondul impactului facturilor la energie'', afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

"Îi putem spune Black Friday-ul frustrărilor financiare, o ultimă noapte de bal înainte de coşmarul financiar din 2023, an în care problemele economice se vor accentua pe fondul posibilei intrări în recesiune. Oamenii se gândesc, astfel, să îşi asigure de pe acum ce mai au nevoie în casă, haine, încălţăminte, electrocasnice etc. Altfel spus, să cheltuie cât mai pot, până să fie loviţi de problemele cu facturile de iarnă. E un paradox, pentru că, în mod normal, ar trebui să se gândească să economisească pentru vremurile care vor urma"', a mai spus acesta.

Estimările companiilor din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanţă Frames colaborează, arată că în focusul vânzărilor de Black Friday 2022 se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de beauty, subliniază sursa citată.

"Sondajele de opinie făcute în rândul clienţilor arată că mulţi dintre ei vor încerca, de Black Friday, să cumpere la preţuri mai bune cadourile de Moş Crăciun, fie că vorbim de îmbrăcăminte, parfumuri sau produse de machiaj. Asta în condiţiile în care majoritatea se aşteaptă ca de sărbătători, preţurile să crească semnificativ'', afirmă analiştii.

Focusul pe sărbătorile de iarnă va aduce un plus de vânzări şi pentru produsele alimentare neperisabile necesare pentru masa de Crăciun, de la ingredientele pentru cozonac la băuturi şi dulciuri.

O altă zonă care anunţă vânzări foarte bune este cea a produselor de încălzire a locuinţelor.

Creşterea puternică a facturilor la energie, gaze, în general la întreţinerea locuinţei, influenţează, în mare parte, perspectivele românilor în privinţa achiziţiilor de Black Friday. Dacă în anii precedenţi în prim-plan se aflau electronicele şi electrocasnicele, în această perioadă tot mai mulţi clienţi se interesează, în mediul online dar şi în magazinele fizice, de soluţiile de eficientizare a consumului de energie şi gaze, de reamenajare a locuinţei în aşa fel încât să îşi reducă facturile la utilităţi.

Pandemia COVID, restricţiile din cei doi ani de coşmar social şi sanitar au adus schimbări semnificative în comportamentul de shopping al românilor. Numărul celor care s-au îndreptat spre shoppingul online a crescut semnificativ, iar cele mai multe tranzacţii au ajuns să se facă cu smartphone-ul.

Piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, în creştere cu 11% faţă de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce.

În 2022, e-commerce-ul românesc va trece de 7 miliarde de euro, influenţat, bineînţeles, şi de efectele inflaţiei.

Black Friday-ul 2022 continuă acest trend, fiind un eveniment focusat pe ofertele online, subliniază sursa citată.

"Dacă în anii precedenţi, Black Friday-ul ajunsese să reprezinte între 30-40% din vânzările magazinelor online, în 2022 această tendinţă se va accentua. Românii intră mai des pe site-urile de shopping online, au învăţat să compare ofertele, să fie mai atenţi la promoţiile din tot timpul anului care, de multe ori, sunt chiar mai bune decât cele de Black Friday'', afirmă Negrescu.

2021 a fost primul an în care, potrivit datelor Frames, comenzile de Black Friday de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (64.1%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 56.2%. În 2022, creşterea estimată a comenzilor de pe telefonul mobil va fi de cel puţin 15%.

"Foarte interesant este şi faptul că oamenii nu mai cad aşa uşor în capcana reducerilor false şi nu mai cumpără atât de multe produse doar pentru că au un preţ redus. Sunt mult mai atenţi la calitatea produselor, la serviciile de livrare şi de garanţie şi nu mai pun preţul pe primul loc în decizia de cumpărare'', mai arată analiza Frames.

Ziua de Black Friday 2022 a fost stabilită pe 11 noiembrie, moment în care majoritatea retailerilor vor lansa oferte speciale. Există însă companii precum Flanco, Orange, Altex şi Media Galaxy care au dat deja startul reducerilor, pe care le vor oferi timp de mai multe săptămâni, se menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. FOMO

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb