80% dintre români sunt dispuşi să facă mai multe pentru sustenabilitate, dacă ar avea acces la mai multe informaţii în acest sens, este concluzia unui studiu realizat Fundaţia Arctic în colaborare cu Ipsos, lider global în cercetarea de piaţă, care a urmărit să descopere şi să exploreze în detaliu nevoile, aşteptările şi provocările românilor atunci când vine vorba despre adoptarea unui stil de viaţă sustenabil, informează un comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, 52% dintre cei intervievaţi spun că îşi doresc să afle mai multe şi să facă mai mult decât fac deja pentru sustenabilitate. 28% afirmă, la rândul lor, că doresc mai multe detalii şi să facă puţin mai multe lucruri pentru sustenabilitate, în vreme ce 18% consideră că acţionează suficient pentru a fi sustenabili. Doar 2% dintre participanţii la studiu declară că nu sunt interesaţi de subiect sau nu acţionează în niciun fel pentru sustenabilitate. Întrebaţi care sunt barierele de care se lovesc, 38% spun că nu ştiu ce să facă pentru a fi mai sustenabili, iar 34% consideră că nu au timp să acţioneze în această direcţie. 27% dintre cei chestionaţi nu sunt dispuşi să plătească în plus pentru sustenabilitate, 20% susţin că nu sunt motivaţi să-şi schimbe stilul de viaţă, în vreme ce 18% nu cred că acţiunile lor vor schimba ceva.
În plus, concluziile studiului arată că cel puţin jumătate din populaţie este implicată puternic în două acţiuni sustenabile: aprovizionarea de la producătorii locali (59%) şi reciclarea (54%). În ceea ce priveşte practicarea acţiunilor pentru un comportament sustenabil, 64% dintre români spun că achiziţionează mâncare doar când au nevoie, 63% păstrează hainele o perioadă mai lungă, 63% folosesc pungi reutilizabile, 60% opresc apa între etapele de spălare, 58% cumpără alimente de sezon, 58% ţin telefonul sau laptopul în priză doar cât timp se încarcă, 56% aleg produse eficiente din punct de vedere energetic, cu etichetă A şi 54 % colectează selectiv gunoiul. Românii nu sunt însă la fel de interesaţi de susţinerea proiectelor care au în focus sustenabilitatea (comportament menţionat doar de 18%), reducerea consumului de carne (25%) şi cumpărarea de haine second-hand, împrumutul sau schimbul de haine (27%), precizează comunicatul.
Concluziile studiului au stat la baza primei campanii dezvoltate de Fundaţia Arctic - "Redefineşte mândria românească" - ce şi-a propus să le arate românilor că a fi sustenabil este o alegere la îndemână, cu care se pot mândri. Campania vizează să redefinească mentalităţile, folosind citate populare memorabile care au în mod normal un sens negativ şi să le ofere o conotaţie pozitivă, legându-le de obiceiuri sustenabile. Astfel, expresii precum "de căpătat" - pentru haine second-hand, "ca la ţară" - pentru mâncarea de la producătorii locali sau "de pomană" - pentru mâncarea primită în dar dobândesc valenţe noi.
"Acest studiu ne ajută să înţelegem mai bine aşteptările şi nevoile românilor în ceea ce priveşte adoptarea unui stil de viaţă sustenabil şi să identificăm soluţiile prin care să-i sprijinim în acest parcurs. Construirea unui viitor sustenabil este în puterea fiecăruia dintre noi, cu condiţia să ne asumăm această responsabilitate şi să accelerăm schimbarea unor obiceiuri sau comportamente. Aducând în prim-plan valorile în care credem, o viziune puternică pentru schimbare pe termen lung şi o misiune clară, vrem să-i inspirăm şi pe alţii să acţioneze pentru un viitor mai verde", a explicat Gabriel Eremia, Director al Boardului Fundaţiei Arctic.
1. ea
(mesaj trimis de anonim în data de 12.04.2023, 21:46)
serios? n-ai fost pe litoral sa vezi intomberonul pentru plastic, lubenita amestecata cu sticle de bere+hamburgheri+ rahat+etc
la teorii suntem n0 1, la practica: multimea vida!!!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2023, 00:23)
mai exact unde ati intrebat voi asta? in noul limbaj de lemn ce promovează sustenabilitatea și un viitor verde! dar luati niște vopsea și vopsiti-l verde! Ați luat-o razna rău.....să nu mai cumpăr Artic și Beko