GfK România a desfăşurat în luna septembrie a acestui an un studiu de măsurare a nivelului de ataşament al românilor faţă de actualul loc de muncă. Studiul s-a desfăşurat online, pe un eşantion de 602 persoane active profesional, cu educaţie medie şi superioară, utilizatoare de Internet, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Studiul GfK a identificat că aproximativ 4 din 10 angajaţi au un nivel ridicat de ataşament faţă de compania pentru care lucrează. Coordonata faţă de care românii manifestă cea mai favorabilă atitudine este echipa de lucru - respectul reciproc, spiritul de camaradenie, sentimentul de responsabilitate faţă de atingerea obiectivelor importante, dar şi schimbul de informaţii şi cunoştinţe.
"Preocuparea faţă de dezvoltarea carierei oamenilor pe care îi conduc nu este, cel puţin în prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie al angajaţilor. Cu toate că un segment relativ mare dintre cei intervievaţi consideră că pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesională, ce lipseşte în acest moment este un sistem de tip meritocraţie care să stea la baza deciziei de avansare, dar şi interesul manifest al top managementului în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei angajaţilor", a declarat Marina Udroiu, expert în cercetare organizaţională, specialist GfK Employee Engagement Tool.