În România, piaţa de cafea out of home este o industrie care se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată în Bucureşti, acolo unde preţul mediu al unei cafele ajunge la 10.5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.
Studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" şi-a propus să analizeze comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2.7 ceşti de cafea pe zi.
În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10.5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9.4 lei.
Doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.
"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au "normalizat" din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă cât şi cafeaua de specialitate", afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.
În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie iar 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.