Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că în România, 6 din 10 români au un animal de companie. Există, aşadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerţul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei. Mai mult de atât, perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influenţat achiziţionarea sau adoptarea unui animal de companie. Astfel că, 20% dintre posesorii de animale de companie, declară că deţin un animal de companie de cel puţin doi ani, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit studiului Reveal Marketing Research, câinele nu este doar cel mai bun prieten al omului, ci şi cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban şi rural, datele arătând că 73% dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 57% au pisici. Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări papagali/canari (9%), peşti (7%), broască ţestoasă şi hamster/ porcusor de Guineea (3%).
Totuşi, câinele se detaşează ca animalul preferat de către tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani (80%) şi familiile cu copii (78%).
De unde cumpără stapanii hrană pentru de animalele lor de companie?
Studiul Reveal Marketing Research analizează şi locurile din care românii cumpără hrană pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (78%) şi magazinele specializate (55%), urmate de veterinar (20%) şi de achiziţia online (15%).
Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din mediul urban în ceea ce priveşte îngrijirea animalelor de companie pe care le deţin, întrucât 64% dintre acestea cumpără hrană de la magazinele specializate, care comercializează inclusiv produse premium. Acest lucru se poate datora puterii de cumpărare mai ridicate în zona urbană, cât şi unei prezenţe şi diversităţi mai mari a serviciilor, magazinelor specializate şi a cabinetelor veterinare.
Ce facem cu animalele de companie când plecăm în vacanţă?
Ce fac românii cu animalele de companie atunci când pleacă de acasă cu toată familia? Majoritatea găsesc soluţii la familie sau prieteni (63%) sau le lasă în casă şi roagă pe cineva să treacă să îi dea mâncare (36%). De asemenea, o altă soluţie pentru care românii declară că optează este cazarea într-un hotel special pentru animale (6%).
Românii vor să adopte animale de companie (57%), mai degrabă decât să le cumpere (43%)
Există, aşadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerţul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei. În ciuda acestui fapt, românii par să fie din ce în ce mai interesaţi de partea de adopţie (57%), în detrimentul achiziţiei (57%). Atunci când iau în considerare adopţia unui animal de companie, 7 din 10 români declară că intenţionează să adopte un câine.