Studiu Reveal Marketing Research: Cheltuielile şi timpul petrecut la mall cresc în 2025, pe fondul inflaţiei şi al unui consum mai atent

B.G.
Miscellanea / 11 martie

Studiu Reveal Marketing Research: Cheltuielile şi timpul petrecut la mall cresc în 2025, pe fondul inflaţiei şi al unui consum mai atent

Reveal Marketing Research a realizat un studiu pentru Brand Management, conform căruia comportamentul consumatorilor faţă de vizitele la mall-uri a suferit schimbări semnificative în 2025, comparativ cu anul precedent, în contextul inflaţiei şi al unui consum mai atent, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

În 2025, suma medie cheltuită într-o vizită la mall a crescut cu 13%, ajungând la 370 de lei, faţă de 327 de lei în 2024. Această creştere nu reflectă neapărat o creştere a consumului, ci mai degrabă acoperirea inflaţiei. Cel mai mult cheltuiesc românii din segmentul Adults & Family (36-45 ani), cu 389 de lei per vizită, în timp ce cei din segmentul Pretentious (26-35 ani) sunt cei care cheltuiesc mai puţin, având o medie de 324 de lei.

De asemenea, durata medie a unei vizite la mall a crescut cu 46%, atingând 3 ore şi 28 de minute. Timpul petrecut în centrele comerciale a fost influenţat de activităţile suplimentare, precum cumpărăturile din hypermarketuri, mersul la cinema şi mesele în zonele de food court. Segmentul Gen X (peste 46 de ani) petrece cel mai mult timp în mall-uri - 272 de minute per vizită, în timp ce segmentul Pretentious are cele mai scurte vizite, de doar 143 de minute.

În ciuda timpului petrecut mai mult în mall-uri, frecvenţa vizitelor săptămânale a scăzut uşor. Astfel, 55% dintre români declară că vizitează mall-ul cel puţin o dată pe săptămână, comparativ cu 59% în 2024. Cei din Gen Z (18-26 ani) şi bărbaţii rămân însă cei mai frecvenţi vizitatori ai mall-urilor.

Motivele principale pentru care românii merg la mall includ cumpărăturile în magazine (87%), achiziţiile din hypermarketuri (52%) şi mesele în zona de food court (48%). Cele mai populare categorii de produse cumpărate sunt hainele (65% pentru femei şi 57% pentru bărbaţi), produsele alimentare (60%) şi încălţămintea şi genţile (56%).

"Inflaţia de 5% din ianuarie 2025 a influenţat atât creşterea bugetului alocat vizitelor la mall, cât şi o gestionare mai prudentă a cheltuielilor, reflectată prin timpul mai mare petrecut în centrele comerciale. Deşi preocupările financiare sunt evidente, atracţia pentru mall-uri rămâne puternică datorită diversităţii de servicii şi experienţe pe care le oferă", a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Aceste tendinţe confirmă că, în ciuda contextului economic dificil, mall-urile continuă să joace un rol central în viaţa cotidiană a românilor, fiind nu doar un loc de cumpărături, ci şi un centru de socializare şi recreere.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Apr. 2025
Euro (EUR)Euro4.9772
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5061
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3426
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7999
Gram de aur (XAU)Gram de aur450.7054

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
BURSA

Dosar BURSA - America azi: Izolare, Polarizare, Reconfigurare Globală

Această ediţie specială, publicată sub egida ziarului BURSA, reuneşte într-un volum coerent o analiză aprofundată şi stratificată a celei mai spectaculoase reveniri politice din istoria Statelor Unite ale Americii: al doilea mandat al lui Donald J. Trump

Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb