Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor şi hypermarket-urilor în weekend

A.F.
Companii / 2 aprilie

Studiu Reveal Marketing Research: Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor şi hypermarket-urilor în weekend

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research şi-a propus să identifice atitudinile şi percepţiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianţi de a închide supermarket-urile şi hypermarket-urile în weekend, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obişnuind să îşi facă cumpărăturile din supermarket-uri şi hypermarket-uri

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic.

Aşadar, 90% dintre români declară că obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket-uri şi hypermarket-uri. În topul preferinţelor consumatorilor mai regăsim pieţele (51%) şi magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendinţă, putem observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât şi bărbaţii (56% bărbaţi vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să îşi facă cumpărăturile mergând la piaţă, acest aspect putând fi influenţat de obiceiurile tradiţionale de cumpărare şi de dorinţa de a achiziţiona produse proaspete şi locale.

Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obişnuiesc să îşi facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%).

Îndreptându-ne atenţia către comportamentele românilor care obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, observăm că 36% dintre aceştia îşi fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În acelaşi timp, 33% dintre aceştia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziţii în weekend.

"Este remarcabil să constatăm că, în pofida creşterii popularităţii cumpărăturilor online, supermarket-urile şi hypermarket-urile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experienţe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă şi faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziţie, cei mai mulţi declarând că preferă să îşi facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate şi adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viaţă alert şi la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorinţa acestora de a-şi gestiona timpul eficient şi de a avea acces rapid la produsele necesare", menţionează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor şi hypermarket-urilor în weekend

În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianţi de a închide supermarket-urile şi hypermarket-urile în weekend sau de a stalibi un program redus până la prânz, bărbaţii fiind în mai mare măsură familiarizaţi cu subiectul (89% bărbaţi vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eşantion.

Măsurând percepţiile românilor referitoare la acest subiect, 41% işi manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această iniţiativă, în special bărbaţii (45% bărbaţi vs. 36% femei) şi cei cu venituri mari, peste 8.000 RON (45%).

Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu acestă iniţiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferenţiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În acelaşi timp, 26% din respondenţi sunt nehotărâţi în privinţa iniţiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 (40%).

Cum ar proceda românii dacă supermarket-urile şi hypermarket-urile ar fi închise în weekend?

În scenariul în care supermarket-urile şi hypermarket-urile ar fi închise în weekend, cei mai mulţi dintre români declară că s-ar adapta şi ar fi atenţi să achiziţioneze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%).

28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorinţa de a avea acces imediat la soluţii rapide, adaptate la ritmul lor de viaţă activ.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizaţi şi cu utilizarea internetului şi a platformelor de comerţ electronic.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb