Romanian Software anunţă rezultatele studiului "New HR: cum digitalizează companiile din România procesele de HR?", conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, studiul are la bază răspunsurile reprezentanţilor HR din 300 de companii româneşti, companii de toate dimensiunile, atât din Bucureşti, cât şi din celelalte oraşe ale ţării. Studiul şi-a propus să identifice direcţia în care se îndreaptă digitalizarea proceselor HR în 2022. În acest scop, au fost analizate mai multe teme de interes: nivelul de adopţie al tehnologiilor HR, beneficiile aduse, provocările întâmpinate sau motivele pentru care companiile adoptă soluţii digitale pentru HR.
"La finalul stării de alertă în care am trăit timp de doi ani, am vrut să vedem dacă percepţia asupra digitalizării s-a schimbat în rândul companiilor româneşti. În calitate de furnizori de top a soluţiilor pentru digitalizarea proceselor de resurse umane, ne bucurăm să contribuim la modernizarea modului în care lucrează angajaţii. Ne dorim ca prin realizarea acestui studiu să ajutăm la conştientizarea faptului că digitalizarea este o oportunitate şi poate ajuta orice afacere, indiferent de dimensiune." - a declarat Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software.
30% dintre companii au adoptat noi soluţii de HR în ultimii 2 ani pentru a susţine munca hibridă şi de la distanţă
Pandemia a dus la crearea unor noi modele de muncă, iar tehnologiile au avut un impact semnificativ asupra modului în care oamenii comunică, lucrează şi colaborează. În acest context, o treime din companii au adoptat soluţii digitale de HR pentru a susţine munca hibridă şi de la distanţă. Dintre companiile chestionate, 66% susţin că vor lucra în sistem hibrid şi doar 7.8% vor avea un model de lucru 100% remote pe parcursul anului 2022, subliniază sursa citată.
Productivitatea ridicată şi simplificarea proceselor sunt în topul beneficiilor obţinute de companiile care adoptă soluţii digitale de HR
Pentru 76.2% dintre specialiştii HR, productivitatea îmbunătăţită este principalul beneficiu pe care-l oferă softurile dedicate proceselor de resurse umane, fiind urmată de simplificarea proceselor (70.2%), diminuarea erorilor umane şi asigurarea securităţii datelor (48.9%).
Noile modele de muncă au făcut ca tehnologiile de tip self-service să devină mult mai solicitate în departamentele de HR
Noua dinamică a pieţei muncii a dus la popularizarea softurilor de tip self-service prin care angajaţii îşi iau zile de concediu, îşi fac pontajul sau îşi actualizează documentele singuri. Peste 65% dintre companiile din România oferă softuri de self-service angajaţilor, subliniază sursa citată.
Administrarea personalului şi managementul documentelor sunt cele mai căutate soluţii de HR în 2022
În rândul specialiştilor HR, managementul documentelor (53.1%) şi administrarea personalului (42.2%) sunt aplicaţii căutate şi indispensabile în prezent. Însă, dezvoltarea aplicaţiilor specializate pe extragerea de date valoroase a făcut din softurile de tip Analytics să ajungă în top 3 soluţii dorite de 43% dintre respondenţi în 2022.
Peste 40% dintre companii planifică să adopte şi alte soluţii HR în 2022.
Ca răspuns pentru noile nevoi apărute în departamentele de resurse umane, 42.2% dintre specialiştii HR îşi propun ca în 2022 să îşi extindă pachetul de soluţii software pe care îl folosesc în companie. Motivul pentru care companiile doresc să investească este, în proporţie de aproape 60%, nevoia unor funcţionalităţi extinse care să răspundă noilor nevoi apărute, se mai arată în comunicat.