Peste 54% dintre hotelieri s-au pregătit pentru întâmpinarea turiştilor cu pachete speciale de cazare, confom unui studiu realizat în luna mai de către platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro.
În contextul ieşirii din starea de urgenţă şi relaxării măsurilor de restricţie, hotelierii din România au pregătit pentru redeschiderea turismului intern oferte speciale şi preţuri mai mici.
• Cum se pregătesc unităţile de cazare pentru redeschiderea turismului intern
În vederea redeschiderii turismului intern, cei mai mulţi hotelieri (54%) s-au pregătit cu pachete speciale de cazare, reduceri de tip "Last minute" sau "Early Booking" şi preţuri mai mici. Aproape jumătate dintre partenerii hotelieri (43%) oferă condiţii de anulare flexibile şi restituire 100% la o eventuală anulare. Începând cu luna februarie, platforma Travelminit.ro a înregistrat treptat peste 3000 de proprietăţi care pot fi rezervate fără risc financiar. S-a observat o creştere foarte mare a turiştilor care caută proprietăţi cu condiţii flexibile de rezervare, care permit schimbarea datei călătoriei sau chiar anularea rezervării până la o anumită dată fără a pierde sumele achitate.
• Investiţii în igienizarea spaţiilor de cazare
Siguranţa, sănătatea turiştilor şi a personalului din industria turismului şi ospitalităţii au devenit o prioritate, astfel că hotelierii români au adoptat o serie de reguli stricte de igienizare în contextul crizei COVID-19. Unele hoteluri au montat dispensere automate de gel dezinfectant şi vor suplimenta personalul desemnat pentru curăţenie. Astfel, se pune accentul pe dezinfectarea camerelor, a spaţiilor publice din incinta unităţilor de cazare, cum ar fi recepţia, sălile de fitness ori restaurantele, dar şi a spaţiilor intens folosite: balustrade, întrerupătoare, clanţe, butoanele lifturilor etc. Pentru a respecta distanţa socială recomandată, hotelierii au realizat marcaje pentru locurile în care turiştii ar trebui să stea atunci când aşteaptă, la 1.5-2 metri de cealaltă persoană din faţa lor şi vor amplasa panouri de protecţie din plexiglas la recepţie sau la intrarea în restaurant/bar.
• Hotelierii se aşteaptă ca activităţile să fie rentabile în lunile de vară
După două luni de stagnare, 25% dintre proprietarii unităţilor de cazare se aşteaptă ca lucrurile să se normalizează imediat după relaxarea restricţiilor impuse pentru oaspeţi şi pentru agenţii economici (hoteluri, pensiuni, restaurante, staţiuni etc.). Dintre respondeţi, cei mai mulţi (39%) se aşteaptă să vadă creşteri în lunile de vară, începând din iulie. S-a observat o previziune mai pesimistă din partea hotelurilor, care estimează că doar la sfârşitul anului sau în anul viitor vor avea solicitări de cazare crescute.
• Perioada de izolare, propice pentru pregătirea noului sezon de vacanţe
Pe fondul intrării în starea de urgenţă, peste 70% dintre respondenţi şi-au închis unităţile de cazare sau au funcţionat fără activitate şi aşteaptă ridicarea restricţiilor. Mulţi au profitat în mod util de perioada de izolare pentru a-şi organiza afacerea (67%), astfel că 54% dintre aceştia şi-au planificat strategii generale sau de marketing pentru viitor, 29% au renovat unitatea de cazare, iar 8% au închis restaurantul sau zona de wellness şi au oferit doar cazare.