Aproape jumătate dintre cumpărătorii fideli mediului online din SUA au făcut achiziţii de la comercianţi internaţionali, demonstrând necesitatea unei oferte personalizate ca modalitate de a concura cu preţuri mici, arată cea de-a şasea ediţie a studiului anual UPS Pulse of the Online Shopper (Pulsul Cumpărătorului Online).
Potrivit studiului UPS, aproape toţi cumpărătorii online din SUA (97%) au achiziţionat direct din marketplace, cifră în creştere cu 12 puncte procentuale din 2016 până în prezent, iar 81% au menţionat că preţul a fost cel mai important factor atunci când au selectat produsele. Potrivit respondenţilor care au cumpărat de la un comerciant internaţional, adică 47% din total, 43% au fost convinşi de preţurile mai scăzute de pe platforma marketplace din SUA, iar 36% au dorit produse unice pe care nu le-au găsit la retailerii americani.
Alan Gershenhorn, director comercial la UPS, a afirmat: "Graniţa între comercianţii interni şi cei internaţional continuă să se diminueze (...) Retailerii concurează acum la nivel global. Pentru a câştiga, aceştia se pot diferenţia oferind experienţe personalizate".
Experienţele personalizate includ magazinele fizice. Mulţi cumpărători online consideră magazinele importante pentru a atinge şi a simţi produsele (59%), pentru a rezolva probleme imediate (54%), a primi servicii superioare dedicate clienţilor (52%) şi pentru a participa la programe de fidelizare (52%). Jumătate dintre cumpărători (50%) au folosit în acest an serviciul de livrare în magazin, 44% dintre aceştia au făcut cumpărături suplimentare, iar 41% intenţionează să utilizeze mai des serviciul de livrare în magazin anul următor.
Utilizarea telefoanelor inteligente continuă să fie o componentă tot mai importantă a experienţei de cumpărături online şi offline. Opt din zece cumpărători online utilizează aplicaţiile comercianţilor, preferându-le adesea în defavoarea website-urilor, datorită vitezei mai rapide şi a unei experienţe de utilizare mai bune. Confortul este esenţial, deoarece cumpărătorii "în mişcare" de pe dispozitivele mobile caută eficienţă la fiecare pas. Voucherele pe mobile (50%) şi imaginile de produs de înaltă calitate (50%) sunt două dintre cele mai importante caracteristici ale aplicaţiilor.
Alan Gershenhorn a declarat: "Cumpărătorii online pot achiziţiona cu uşurinţă din buticurile şi bazarele din întreaga lume (...) Asistăm la un preview al viitorului, când legăturile între comercianţi şi clienţi vor fi definite mai puţin de limitarea geografică şi mai mult de modul în care se conectează între ei. Provocarea stă în a oferi clienţilor oferta cea mai bună, controlul şi confortul pe care le doresc".
Potrivit eMarketer, se estimează o creştere a comerţului electronic transfrontalier la nivel mondial în medie cu 22% între 2015 şi 2020, comparativ cu 15% pentru comerţul electronic din S.U.A. în aceeaşi perioadă de timp.
Principalele aspecte de care cumpărătorii online ţin cont când achiziţionează de la retaileri internaţionali sunt un cost total clar al comenzii, incluzând taxe şi comisioane (77%), afişarea preţurilor în moneda cumpărătorului (76%), brandul (74%) precum şi viteza de livrare (66%).