În urma controlului desfăşurat, zilele trecute, la operatorul economic SC Supermarket La Cocos SRL, din Capitală, echipele de comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) găseau o serie de abateri de la legislaţia în vigoare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în acest moment, deficienţele au fost remediate, fapt constatat de comisarii ANPC, la reverificarea care a avut loc pe data de 21 decembrie 2022.
"Nu de puţine ori trăiesc cu senzaţia că între autoritatea noastră şi unii dintre operatorii economici sancţionaţi este nevoie de o colaborare periodic mai strânsă.
Mi se pare total nepotrivit ca acţiunile de curăţenie să fie obligatorii pentru unii comercianţi, doar în urma sancţiunilor aplicate de către instituţia noastră.
Respectarea legislaţiei şi, automat, a consumatorului este o obligaţie zilnică şi ţine de bunul simţ comercial" - Horia Constantinescu, preşedinte ANPC, subliniază sursa citată.
Astfel, remedierea înseamnă că au fost igienizate:
-agregate frigorifice
-paviment care a fost şi reparat
-tubulatura sistemului de ventilaţie al nivelul întregului spaţiu de comercializare
De asemenea, au fost rearanjate mărfurile pe rafturi şi eliminate mărfurile neconforme, de la vânzare.
În prezent, condiţiile de comercializare oferite de supermarketul La Cocoş sunt conforme şi acesta este în stare de funcţionare.
ANPC apreciază promptitudinea cu care operatorii economici răspund atenţionărilor asupra neregulilor pe care comisarii le semnalează, în urma acţiunilor de control.
Scopul verificărilor noastre nu este sancţionarea, ci asigurarea că drepturile consumatorilor şi prevederile legale, în domeniu, sunt respectate şi că activitatea comercială fie că presupune achiziţia de bunuri sau de servicii, se derulează în condiţii de calitate şi conformitate, se menţionează în comunicat.