Cainiao Network Technology Co., divizia de logistică a gigantului chinez Alibaba Group Holding Ltd., intenţionează să depună, săptămâna aceasta, cererea de lansare a unei oferte publice iniţiale (IPO) la Bursa din Hong Kong, spun surse citate de Bloomberg.
Compania ţinteşte să strângă cel puţin un miliard de dolari din vânzarea acţiunilor, conform surselor.
Un reprezentant al Cainiao a refuzat să comenteze pe marginea celor publicate vineri de Bloomberg.
La începutul acestui an, Bloomberg News scria că divizia de logistică a Alibaba lucrează cu bănci, inclusiv cu Citic Securities Co., Citigroup Inc. şi JPMorgan Chase & Co. pentru pregătirea IPO-ului. China International Capital Corp. a renunţat la rolul său în ofertă din cauza conflictelor de interese, fiind sponsor comun al J&T Global Express Ltd., o altă firmă de logistică ce va solicita săptămâna aceasta aprobarea pentru listarea la Hong Kong, conform unor surse citate de Bloomberg.
Alibaba a fost parte în crearea Cainiao, în 2013, entitate ce asigură servicii de logistică pentru pieţele sale online chineze. Ulterior, gigantul tehnologic chinez a preluat controlul afacerii. Divizia a urmat paşii Alibaba în arena globală a comerţului electronic, gestionând colete pentru milioane de comercianţi şi mărci pe platforme precum AliExpress şi Lazada din Asia de Sud-Est. Cainiao operează peste 300 de rute internaţionale în parteneriat cu peste 3.000 de furnizori de servicii de logistică.
Pe de altă parte, conform Bloomberg, Alibaba pune în plan secundar IPO-ul din Hong Kong al lanţului său de alimente Freshippor, pe fondul unui sentiment slab al investitorilor faţă de segmentul de consum. Compania aşteaptă o piaţă mai favorabilă înainte să meargă mai departe cu IPO-ul Freshippo.
Freshippo are peste 300 de magazine în China, în 27 de oraşe. De la începutul acestui an, Freshippo a încheiat parteneriate cu 33 de retaileri de la nivel global, conform producereport.com. În plus, compania a dezvăluit un plan privind crearea a opt centre de achiziţii în întreaga lume, cu scopul de a se aproviziona cu produse premium de la nivel global.
La începutul lui 2022, Freshippo a luat în considerare finanţarea sa la o evaluare de 10 miliarde de dolari. Evaluarea a fost redusă ulterior la 6 miliarde de dolari din cauza scăderii pieţei de valori şi a contracţiei capitalului.