"Ford Motor" Co. este aşteptată să semneze, astăzi, un acord cu gigantul chinez "Alibaba Group Holding" Ltd., parteneriat care i-ar putea permite companiei auto americane să testeze vânzarea de maşini către consumatorii din China prin divizia de retail online aparţinând "Alibaba" ("Tmall"), dar şi prin un nou concept de magazin - "Auto Vending Machine", spun surse apropiate "Ford", citate de Reuters.
Reprezentanţii "Ford" şi "Alibaba", inclusiv preşedintele "Ford", Bill Ford Jr., şi directorul executiv al companiei, Jim Hackett, sunt aşteptaţi în Hangzhou astăzi, ca să semneze o scrisoare de intenţie privind noul parteneriat, notează Reuters.
Conform surselor, afacerea este menită să poziţioneze compania din Dearborn, Michigan, pe o piaţă pe care ar putea fi vândute online tot mai multe maşini.
Parteneriatul va fi parte a eforturilor "Ford" de revizuire a strategiei sale privind China, în sensul revigorării elanului de creştere pe care l-a pierdut în ultimele luni.
Sursele mai spun că în baza parteneriatului, maşinile cumpărate vor fi livrate cumpărătorilor de magazinele francizate "Ford", dar şi direct prin conceptul "Automotive Vending Machine".
Purtătorul de cuvânt - şef al "Ford", Mark Truby, a declarat că societatea este aşteptată să facă un anunţ astăzi, în Hangzhou, unde are sediul "Alibaba", dar a refuzat să ofere detalii. Purtătorul de cuvânt al "Alibaba", Crystal Liu, nu a dorit să facă vreo declaraţie cu privire la informaţia publicată de agenţia de ştiri.