Compania elveţiană "Swatch Group" AG a decis să cumpere brandul de ceasuri şi bijuterii Harry Winston din cadrul "Harry Winston Diamond" Corp., oferind în schimb aproape un miliard de dolari.
"Swatch Group" va plăti către compania americană "Harry Winston Diamond" 750 de milioane de dolari şi îşi va asuma datorii de 250 de milioane de dolari. În urma tranzacţiei, "Harry Winston Diamond" îşi va schimba denumirea în "Dominion Diamond" Corp.
Prin preluarea brandului menţionat, "Swatch" va deveni un rival al mărcii Cartier, aparţinând "Cie. Financiere Richemont" SA. Preluarea, care include operaţiunile de producţie ale "Harry Winston" în Geneva şi 535 de angajaţi la nivel global, trebuie să primească aprobarea autorităţilor de reglementare.
"Swatch Group", care avea lichidităţi de 1,13 miliarde franci (1,2 miliarde dolari) la finele lunii iunie 2012, adaugă marca Harry Winston unui număr de 18 branduri pe care le distribuie, printre care Breguet, Omega şi Tissot.
Compania "Harry Winston" a luat fiinţă în 1932. Aceasta a fost preluată de producătorul canadian de diamante "Aber Corporation" în 2006, dând naştere "Harry Winston Diamond" Corp., societate listată la New York Stock Exchange din 2007. "Harry Winston" a fost prima companie care le-a împrumutat bijuterii actriţelor pentru apariţiile de pe "covorul roşu" de la gala premiilor Oscar (în 1944).
"Suntem mândri şi fericiţi că brandul Harry Winston intră în familia Swatch Group. Diamantele sunt, încă, cel mai bun prieten al unei femei", a declarat preşedintele "Swatch", Nayla Hayek.
"Harry Winston" are sediul în New York şi operează 25 de centre de distribuţie la nivel mondial.
Piaţa internaţională a bijuteriilor cu diamante valorează aproape 60 de miliarde de dolari şi creşte rapid, în special în China şi India. Potrivit analiştilor, China ar putea deveni cea mai mare piaţă de lux din lume, până în 2016.