La 30 iunie 2022, Telekom Romania Mobile înregistra 3,94 milioane de clienţi, în creştere cu 11,3% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis redacţiei. În cel de-al doilea trimestru al anului curent, operatorul a marcat aproape 120.000 de noi utilizatori în valoare absolută, o confirmare a interesului tot mai mare şi al încrederii clienţilor faţă de serviciile sale şi o consecinţă a respectării promisiunii de brand: Mobil aşa cum vrei. Simplu şi corect.
Potrivit sursei citate, compania a avut la finalul trimestrului 1,78 milioane de abonaţi, în creştere cu 5,3% faţă de T2 2021, şi 2,15 milioane de utilizatori prepaid, în creştere cu 16,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform datelor companiei, 80% dintre clienţii Telekom Mobile sunt promotori ai serviciilor şi ale noilor abonamente NELIMITAT, lansate în luna aprilie împreună cu promisiunea,Cât vezi atât plăteşti. Toate aceste rezultate sunt o dovadă a eforturilor Telekom Mobile de a înţelege nevoile clienţilor şi de a le oferi soluţiile cele mai potrivite.
Creşterea numărului de clienţi a venit pe fondul eforturilor continue ale companiei de a îmbunătăţi calitatea reţelei, pe lângă lansarea unor oferte comerciale atractive. În ultimul an, calitatea reţelei Telekom Mobile a crescut în 1.200 de localităţi, cu 10,6 milioane de locuitori, iar în ultimele şase luni lucrările de îmbunătăţire au dus la o acoperire mai bună în peste 440 de zone urbane şi rurale, cu un total de 345.000 de locuitori, în timp ce acoperirea 4G a depăşit 98% din populaţie.
În plus, compania îşi continuă planul ambiţios de conectare a staţiilor sale de bază la panouri solare, pentru a înlocui sursele actuale de energie cu surse de energie regenerabilă. Aceasta este o investiţie care va reduce considerabil amprenta de carbon a companiei în următorii ani şi care va contribui la asigurarea unui viitor mai verde pentru România.
"Telekom Mobile s-a dovedit o organizaţie performantă în ultimele trei trimestre, obţinând rezultate mai bune la toţi indicatorii cheie de performanţă. Ne-am concentrat strategia pe un singur lucru: să ne tratăm clienţii cu respect şi corectitudine, conform angajamentului pe care brandul nostru l-a făcut în faţa tuturor românilor, de a le oferi Mobil aşa cum vrei. Simplu şi corect. Tot ceea ce am făcut şi vom continua să facem este să ne tratăm clienţii aşa cum am vrea să fim trataţi la rândul nostru. Încrederea pe care am primit-o din partea lor demonstrează că am ales strategia corectă", a declarat Dina Tsybulskaya, CEO Telekom Romania Mobile.
Performanţa Telekom Mobile s-a reflectat în rezultate pozitive pentru achiziţia şi retenţia clienţilor. În trimestrul 2 2022, veniturile au crescut cu 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, până la 78,2 milioane de euro, luând în considerare referinţa de raportare fără impactul operaţiunilor wholesale (MVNO) şi alte venituri legate de operaţiunile fixe. Pentru primele şase luni ale anului, veniturile au fost de 156,6 milioane de euro, în creştere cu 3,1% faţă de anul precedent, subliniază sursa citată.
În al doilea trimestru, EBITDA s-a dublat faţă de T2 2021, ajungând la 13,7 milioane de euro, în timp ce, pentru perioada de şase luni, creşterea a fost de 165% faţă de primele şase luni ale anului precedent, ajungând la 25,4 milioane de euro.
Pe lângă aceste realizări, Telekom Mobile a făcut paşi decisivi pentru a deveni un operator digital. Numărul de clienţi care primesc factura în format electronic a crescut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar numărul de plăţi digitale a crescut, de asemenea, cu 18% faţă de T2 2021. În plus, compania a crescut cu 43% numărul proceselor automatizate cu ajutorul roboţilor (RPA), comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, ceea ce contribuie atât la simplificarea experienţei clienţilor, cât şi a muncii angajaţilor companiei.
"Încă traversăm o perioadă de incertitudine. În al doilea trimestru al anului, rata inflaţiei a crescut până la 15% în iunie 2022, ceea ce a pus o presiune şi mai mare asupra companiilor locale. În plus, creşterea numărului de cazuri de Covid din ultimele săptămâni înseamnă că încă mai avem de luptat cu această pandemie. O veste bună a venit la sfârşitul primului trimestru al anului, deoarece PIB-ul a crescut cu 6,5% faţă de anul precedent. Sunt sigur că România va reuşi să treacă peste aceste obstacole şi să îşi menţină creşterea economică", a declarat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer Telekom Romania Mobile.
"Ne-am continuat eforturile de implementare a unor procese inteligente, agile şi digitale, pentru a creşte eficienţa operaţională şi, în consecinţă, satisfacţia clienţilor. Vedem că acest lucru dă roade în mare măsură, atât în ceea ce priveşte reducerea costurilor operaţionale, dar, cel mai important, în îmbunătăţirea feedback-ului şi percepţiei clienţilor. Acest efort, combinat cu oferte comerciale excelente, a generat o reţetă de succes", a precizat Nicolas Mahler.
La sfârşitul celui de-al doilea trimestru, Telekom Romania Mobile şi-a mutat activitatea în noua locaţie, @Expo. "Ne-am mutat recent compania într-o clădire nouă, care se potriveşte mai bine cu atitudinea noastră de challenger în domeniul telefoniei mobile şi cu noua direcţie strategică a companiei. Este un loc de inspiraţie proaspătă care cu siguranţă îi va motiva pe colegii mei", a menţionat Nicolas Mahler.
La jumătatea lunii iunie, Telekom Mobile a lansat oferta de vară, încă disponibilă pentru clienţi, cu noile planuri tarifare NELIMITAT cu conectivitate nelimitată în România (internet, voce şi SMS) şi acces la serviciul de roaming în Spaţiul Economic European (SEE) inclus din start, conform reglementărilor Roam Like at Home, aplicabile tuturor clienţilor din SEE.
"Noul portofoliu de abonamente Telekom Mobile a fost conceput ca un nou pas pentru respectarea promisiunii făcute de companie în toamna anului trecut, de a oferi clienţilor săi o experienţă mobilă mai simplă şi corectă, cu preţuri transparente şi beneficii cat mai simple. Şi feedbackul primit de la clienţii noilor planuri tarifare ne dovedeste că le oferim serviciile pe care şi le doresc cu adevărat şi în care au încredere", a declarat Andreea Cramer, Chief Commercial Officer, Telekom Romania Mobile, se menţionează în comunicat.