Compania Teraplast (TRP), procesator de PVC şi producător de materiale pentru piaţa construcţiilor, a înregistrat un profit net de 4,7 milioane lei, în primele trei luni ale anului, faţă de o pierdere de 1,2 milioane lei, în primul trimestru din 2014 şi mai mult cu 3,2 milioane lei faţă de valoarea bugetată pentru acestă perioadă, potrivit unui comunicat de presă.
Evoluţia profitului net a fost susţinută în principal de îmbunătăţirea semnificativă a performanţei operaţionale, Teraplast realizând în primele luni din 2015 un profit operaţional de aproape 4 milioane de lei, faţă de o pierdere de 0,6 milioane lei în perioada similară din 2014, potrivit reprezentanţilor companiei, care arată că din valoarea realizată pe partea operaţională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacţii nerecurente.
Profitul net a fost de asemenea susţinut de îmbunătăţirea rezultatului financiar, ca urmare a veniturilor obţinute din dividende. În perioada ianuarie-martie 2015, Teraplast a încasat de la subsidiara Politub dividende în valoare de 1,5 milioane lei, ca urmare a repartizării profitului din anul 2014. EBITDA este de asemenea în creştere faţă de ianuarie-martie 2014, acest indicator cifrându-se la peste 7 milioane de lei în primele trei luni din 2015, comparativ cu 2,5 milioane lei, anul trecut.
Teraplast a realizat in primele trei luni din 2015 o cifra de afaceri totală de peste 46 milioane lei, în creştere cu 12% faţă de valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 7% mai mult decât valoarea bugetată pentru acest indicator în trimestrul I 2015. Cifra de afaceri din perioada ianuarie-martie 2015 încorporează venituri inclusiv din linia de business tâmplărie termoizolantă, transferul de activitate pe compania Teraglass realizându-se doar începând cu luna aprilie 2015. Linia de business tâmplărie termoizolantă a avut în primele trei luni din 2015 o contribuţie de 13% în cifra de afaceri totală a Teraplast, restul business-ului fiind generat de instalaţii, granule şi profile tâmplărie, potrivit companiei.
Alexandru Stânean, director general Teraplast, a declarat: "Anul 2015 a început promiţător, am reuşit să creştem peste estimările bugetate pentru perioada ianuarie-martie, o perioadă care, în domeniul construcţiilor, este considerată extrasezon. Evoluţia Teraplast se datorează evoluţiei sectorului construcţiilor, dar şi îmbunătăţirilor semnificative ale performanţei operaţionale. Suntem optimişti cu privire la evoluţia pieţei şi, implicit a companiei, în următoarea perioadă a anului, deoarece semnalele sunt pozitive, atât din zona proiectelor publice, cât şi din zona proiectelor private".
Cu toate acestea, domnul Stânean consideră că există şi ameninţări legate de evoluţia preţurilor principalelor materii prime, care înregistrează creşteri abrupte, pe fondul scăderii ofertei la nivel european. "Mai multe combinate producătoare de PVC şi PE au oprit sau au redus producţia", a spus domnia sa.
"Teraplast" a realizat în primele trei luni din 2015 investiţii totale în valoare de peste 2,3 milioane lei. Pentru întregul an, compania şi-a propus un program de investiţii în valoare de peste 18,9 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziţia de echipamente.