Teraplast, furnizor de soluţii şi sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor, şi-a redus de cinci ori pierderile în primele nouă luni, la 1,3 milioane lei, înregistrând o cifră de afaceri în creştere cu 9,3%, la 179,7 milioane lei.
În perioada ianuarie-septembrie 2011, firma a avut pierderi de 6,9 milioane lei, la afaceri de 164,3 milioane lei.
Din activitatea de exploatare, Teraplast a înregistrat un câştig de 5,7 milioane lei, de la pierderi de 3,8 milioane lei în perioada de referinţă din 2011.
Rezultatul net a fost influenţat negativ de pierderea financiară de 6,55 milioane lei, pe fondul devalorizării leului faţă de euro.
Avansul cu 9,3% al cifrei de afaceri a fost susţinut de creşterea semnificativă a principalelor segmente de business, respectiv vânzările din producţia proprie de ferestre şi uşi (cu 70%), producţia de granule PVC (57%) şi producţia de profile de tâmplărie (31%), se arată într-un comunicat al firmei transmis vineri Bursei, citat de Mediafax.
Segmentul de soluţii pentru infrastructura de mediu şi instalaţii, care a reprezentat 35% din cifra de afaceri, a crescut doar cu 1%, fiind influenţat negativ de blocajele de finanţare existente, în principal la nivelul fondurilor europene.
"O contribuţie importantă în structura cifrei de afaceri a avut-o dezvoltarea exporturilor, care în primele nouă luni ale anului au crescut cu 52% faţă de aceeaşi perioadă din 2011 şi care au ajuns să reprezinte circa 15% din cifra de afaceri, faţă de 11% în perioada similară din anul precedent", potrivit sursei citate.
Teraplast este listată la BVB şi are un capital social de 29,7 milioane lei, divizat în 297,8 milioane de acţiuni cu o valoare nominală de 0,1 lei.
Potrivit celor mai recente raportări, principalii acţionari sunt Dorel Goia (34,2%), SIF Banat-Crişana (11%) şi fondul finlandez de investiţii KJK Fund II (6,31%).
Preţul acţiunilor Teraplast a crescut în şedinţa bursieră de joi cu 3,23%, la 0,16 lei. La această cotaţie, compania are o capitalizare de 47,66 milioane lei (10,5 milioane euro).