Uniunea Europeană (UE) exportă produse de peste 6 trilioane de dolari în anual, blocul comunitar având o economie diversificată care cuprinde industriile de combustibil şi minerale, maşini, vaccinuri şi tehnologie.
Datele Observatorului Complexităţii Economice pentru anul 2022, preluate de visualcapitalist.com, arată că maşinile şi petrolul domină exporturile UE, iar Belgia, Bulgaria, Croaţia, Finlanda, Grecia, Lituania, Suedia şi Ţările de Jos au gazul petrolier sau petrolul rafinat ca cel mai important produs de export. Spre exemplu, Ţările de Jos au exportat petrol rafinat în valoare de 68,1 miliarde de dolari în 2022, situându-se pe locul al treilea printre cei mai mari exportatori la nivel global. Ţara găzduieşte rafinăria BP Rotterdam, cea mai mare rafinărie de petrol din Europa.
Pe lângă petrol, automobilele (şi piesele auto) contribuie în mod semnificativ la economia UE. Austria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Portugalia, Polonia, România, Slovacia şi Spania au produsele auto drept exporturi de top. Cu mărci de maşini cunoscute precum Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi şi Porsche, numai Germania generează aproximativ 150 de miliarde de dolari pe an din exporturile de maşini.
Dar, şi alte produse ajută la diversificarea economiei UE, conform sursei citate. Cele mai importante produse de export ale Franţei sunt avioanele, elicopterele şi/sau navetele spaţiale, în timp ce Italia şi Danemarca excelează în industria medicamentelor ambalate. Irlanda are o industrie farmaceutică semnificativă, găzduind companii importante precum Pfizer, Johnson & Johnson, Merck şi Novartis.
• ACEA: Cresc vânzările de automobile în Europa
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut cu 12% în aprilie 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, în urma îmbunătăţirii cererii pentru vehicule electrice, arată datele publicate săptămâna trecută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,08 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în aprilie în Europa, comparativ cu 965.313 unităţi în perioada similară din 2023, notează Agerpres. Vânzările de maşini pe baterii au crescut cu 14,8% în aprilie, comparativ cu perioada similară din 2023, iar cele de vehicule hibride au urcat cu 33,1%, conform datelor ACEA. Vehiculele electrificate - modele complet electrice, hibride plug-in sau complet hibride - au reprezentat 47,8% din toate înmatriculările de maşini noi în aprilie, o creştere faţă de un nivel de 44,1% anul precedent.
În aprilie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 34,6%, fiind înmatriculate 13.276 autoturisme, faţă de 9.865 vehicule în perioada similară din 2023.
Principalele pieţe europene au raportat creşteri semnificative în aprilie: Spania (23,1%), Germania (19,8%), Franţa (10,9%), Italia (7,7%) şi Marea Britanie (1%), arată datele ACEA.
În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 6,5% în primele patru luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 4,48 milioane de unităţi.
Primele cinci pieţe europene au raportat creşteri semnificative în perioada ianuarie-aprilie 2024: Marea Britanie (8,4%), Spania (7,8%), Germania (7,8%), Franţa (7%) şi Italia (6,1%), conform ACEA.
În primele patru luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 0,7%, fiind înmatriculate 46.504 autoturisme, faţă de 46.831 vehicule în perioada similară din 2012.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.05.2024, 11:01)
Suntem departe rau ...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.05.2024, 12:42)
La ce? Fata de cine?