Primele trei camioane cu porumb de export din Ucraina au fost descărcate săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grupul Trade Transport Services (TTS) în Galaţi, a anunţat astăzi transportatorul de mărfuri pe Dunăre prin intermediul unui comunicat publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Potribit companiei de transport, cele trei camioane fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane - dintre care alte şapte se află deja în vama Giurgiuleşti - care urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi.
"Operaţiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim:
1. - pe segmentul terestru, transport din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto. După reabilitarea - ce urmează a fi realizată de CFR Infrastructură - porţiunii de cale ferată cu ecartament larg în lungime de 4 km care face legătura între Giugiuleşti şi terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi;
2. - depozitare în terminalul Galaţi şi transbord în barje (sau în nave maritime)
3. - transport fluvial pe ruta Galaţi - Dunăre - Canalul Dunăre Marea Neagră - Constanţa;
4. depozitare şi transbord în portul Constanţa", arată compania în comunicat.
TTS mai adaugă: "Noua rută este unul din rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanţurilor logistice de transport pentru exporturile şi importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galaţi şi transport fluvial pe Dunăre până la Constanţa, soluţii mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiţionale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre Reni şi Izmail. Astfel, primele rute alternative operaţionalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail - Dunăre - Canalul Dunăre Marea Neagră - Constanţa, prin care, începând din 16 martie, grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene. Alte peste 100.000 tone exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România".
Potrivit Trade Transport Services, eforturile companiei "s-au materializat prin creşterea susţinută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, expediate, transportate şi operate în porturi de către grupul TTS, creştere ce va continua şi în perioada următoare".
Pentru anul trecut, Transport Trade Services a raportat un profit net consolidat de 60,8 milioane de lei, cu 36,2% peste cel din 2020, în condiţiile în care veniturile totale au fost de 598,81 milioane de lei, în creştere cu 15%, dinamică la care au contribuit toate segmentele de activitate ale companiei.
Acţiunile TTS au debutat la BVB în data de 14 iunie anului trecut, după o ofertă publică prin care acţionarii au vândut 50% din companie, operaţiune ce s-a încheiat la preţul de 19,2 lei/acţiune. Evaluarea bursieră a transportatorului de mărfuri se ridică la circa 528 milioane de lei.