2Performant a înregistrat creşteri financiare în prima jumătate a anului 2024, în timp ce continuă dezvoltarea platformei care a reuşit gamificarea industriei de marketing afiliat, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip growth, fiind, totodată, liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online pot colabora cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online. Unul dintre punctele forte ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei. În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.
Printre punctele cheie ale companiei, pe care le-a subliniat CEO-ul acesteia, Dorin Boerescu, la una dintre conferinţele "Quarterly Report", la care TradeVille a fost partener principal, se numără o echipa performantă care a reuşit să implementeze în anul 2023 o abordare unică în e-commerce, bazată pe date şi tehnologie. Echipa 2Performant cuprinde 50 de profesionişti, care lucrează remote de pe patru continente, din şapte ţări şi pe cinci fusuri orare diferite.
Printre principalii concurenţi locali ai companiei se numără o societate de Affiliate Marketing deţinută de eMag, care a fost un rival semnificativ al 2P încă din perioada anilor 2012 - 2013.
La sfârşitul anului 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,3% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (62,7%) şi cele juridice (5%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.
• Cinci trimestre consecutive de creştere a veniturilor
2Performant îşi continuă creşterea în 2024, demonstrând, la jumătatea anului, o evoluţie pozitivă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, compania a raportat o cifră de afaceri în creştere cu 12%, totalizând 23,5 milioane de lei - al cincilea trimestru consecutiv de creştere a veniturilor. Veniturile operaţionale, care exclud comisioanele afiliaţilor, sumă care nu rămâne în companie, au atins 6,4 milioane de lei (+20% în ritm anual). România a reuşit să genereze 87,5% din venituri, în timp ce 12,5% au venit din extern.
Printre factorii care au contribuit la dinamica veniturilor au fost creşterea cu 4% a valorii vânzărilor mediate de către platformă, majorarea cu 12% a comisioanelor marketerilor şi îmbunătăţirea ratei de conversie cu +0,4 puncte procentuale, ajungând la 3,1%. Valoarea totală a vânzărilor intermediate de platforma 2Performant a ajuns la 62,3 milioane de euro. Printre principalele industrii din cadrul reţelei, în primele şase luni din 2024, au fost: farmaceutică (pondere de 35%), cărţi/filme/muzică (15%), modă (13%) şi produse de beauty (9%).
Cheltuielile operaţionale au crescut în această perioadă cu 17%, însumând 28,3 milioane de lei. Cele mai semnificative contribuţii în cheltuielile de exploatare au fost aduse de "Alte cheltuieli" (21,1 milioane de lei; +18% în ritm anual), acestea reprezentând în proporţie de 82% comisioane datorate afiliaţilor, care au urcat cu 9% în perioada de raportare.
Astfel, rezultatul operaţional a cunoscut o îmbunătăţire de +26,5% în semestrul întâi din 2024, trecând de la o pierdere de circa 550.000 de lei, la o pierdere de aproximativ 405.000 lei. Este important faptul că rezultatele societăţii sunt impactate de o sezonalitate a afacerii, care înregistrează cea mai mare activitate şi vânzări în ultimul trimestru al anului.
Pe fondul unui rezultat financiar care a trecut de la pierdere la un profit de circa 58.000 de lei, rezultatul net a fost de aproximativ -347.000 lei, în creştere cu 40% faţă de pierderea de circa 577.000 din primele şase luni din 2023.
• Previziuni şi perspective
Pentru anul curent, 2Performant şi-a prognozat o creştere a cifrei de afaceri la 71,8 milioane de lei (+55% faţă de 2023; 32,7% realizat), în timp ce rezultatul operaţional este estimat la 2,3 milioane de lei (+203% vs 2023; 0% realizat). Astfel, compania se aşteaptă la un profit net de 2,1 milioane de lei, de 2,4 ori mai mare comparativ cu cel înregistrat în 2023 (0% realizat). Rezultatele estimate ale companiei pot fi descrise ca fiind cu o dinamică puternică în creştere, în contextul în care 2P a înregistrat un record în 2023 al cifrei de afaceri (46,4 milioane de lei; +32% vs 2022), în timp ce profitul net s-a triplat (0,9 milioane de lei; +236% vs 2022), notează TradeVille.
Societatea îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare şi în anul curent, obiectivul principal al său fiind lansarea BusinessLeague pe piaţa din SUA, în 2025. În cursul anului curent, echipa 2Performat s-a concentrat cu precădere pe dezvoltarea platformei BusinessLeague, rectrutarea de clienţi şi utilizatori noi şi creşterea comunităţii BusinessLeague - platforma care reuşeşte să gamifice industria de marketing afiliat.
Printre principalele realizări, de la începutul anului şi până acum, 2P aduce în atenţie lansarea site-ului businessleague.com, prin care a extins competiţia la nivel global, oferirea unui proces de onboarding pentru noii veniţi în platformă, lansarea unui sistem de vot prin care membrii platformei pot contribui în mod direct la luarea deciziilor de dezvoltare a comunităţii, anularea taxelor operaţionale şi compensarea impozitelor pe venit pentru tinerii cu vârste între 18 şi 25 ani, şi altele.
În continuare urmează cea mai dinamică parte a anului pentru companie, care îşi generează o parte importantă a veniturilor în ultimul trimestru al anului.
• 2P - în urcare la BVB, în 2024
De la începutul anului, acţiunile 2P au înregistrat în portofoliul investitorilor un randament de aproximativ 5%, evoluând mai bine faţă de indicele ce reprezintă piaţa AeRO, BET AeRO, care în aceeaşi perioadă de timp a marcat o creştere de 3,3%, dar mai slab faţă de indicele pieţei principale, BET, care a marcat o creştere de 19,9%.
În ultimele 12 luni, 2Performant a stagnat pe grafic, având o evoluţie laterală a preţului şi o dinamică de -1,2%, în timp ce indicele BETAeRO are un randament de +12,9%, iar indicele pieţei principale, BET, de +41,6%.
Preţul acţiunilor 2P a intrat într-un trend lateral începând cu a doua jumătate a lunii iulie 2023, continuând tendinţa până în prezent. Acum preţul se află sub linia de rezistenţă din jurul nivelului de 2,6 lei/acţiune şi sub mediile mobile simple de 200 şi 50 zile, ceea ce ar trebui să pună în gardă investitorii.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant
• Oportunităţi
Oportunităţi imense de creştere: Un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că opt din zece branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde, doar în 2023, giganţii din sectorul de tehnologie - Amazon, Alphabet şi Meta Platforms, au înregistrat venituri de peste 375 de miliarde de dolari pe acest segment.
România oferă un mediu propice comerţului online: Conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, România se clasează pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est în topul vânzărilor online şi pe locul 12 la nivelul întregului continent. Conform aşteptărilor, în 2024, valoarea estimată a pieţei româneşti de e-commerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro.
Lider pe piaţa locală: 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online autohtone, cu peste 11,4 milioane de vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.
Model de business diversificat: Domeniul de activitate al advertiserilor este unul extrem de variat, acoperind industrii de la farma şi până la IT.
Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să introducă în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, prin implementarea unui sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care aliniază experienţă utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.
• Riscuri
Dependenţă de utilizatorii mari: Mare parte din vânzările intermediate de platforma 2P sunt generate de un număr mic de utilizatori de talie mare, ceea ce scade nivelul de diversificare pe industrii şi aduce un plus de risc pentru companie.
Concurenţă acerbă: Industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.
Mediul macroeconomic şi geopolitic incert: Impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care este semnificativ impactat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
-------
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, BVB, statista.com, ceccarbusinessmagazine.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.08.2024, 09:15)
Petardă, precum Hai și Bnet
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.08.2024, 14:55)
99% din toate companiile listate tradeville, goldring si brk in perioada 2021-2023 sunt petarde.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.08.2024, 16:55)
BRK a dat de departe cele mai tari tepe (cu SWISS CAPITAL si ANDRICI ADRIAN in actionariat). Parca la 3 dintre ele (FRB, CAB si REIT-ul sufletului) BRK a fost si actionara, le-a unflat si apoi le-a plasat la fraieri care luati pe sus de FOMO sa nu piarda ocazia vietii lor au bagat banii adica au transferat de la ei la BRK iar apoi la Swiss si la Andrici.