TradeVille: Meta Platforms se bazează pe veniturile din publicitate

Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 5 august

Sursa: about.fb.com

Sursa: about.fb.com

Acţiunile Meta Platforms Inc. au urcat cu aproape 7% în tranzacţiile after-market de miercuri, după ce compania a depăşit estimările Wall Street privind veniturile totale şi profitul net, oferind o prognoză peste datele aşteptate de analişti. Veniturile din publicitate ale Meta au marcat un avans de 22%, dublu faţă de creşterea înregistrată de rivalul Alphabet, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Meta Platforms, cea mai mare reţea de social media din lume, este, totodată, una din cele mai valoroase zece companii listate la bursă. Meta Platforms integrează sub cupola sa unele dintre cele mai populare servicii de social media la nivel global: Facebook, Instagram, Messenger şi WhatsApp.

După o strategie eşuată de dezvoltare a metaversului, care a generat în mod constant pierderi semnificative, Meta Platforms a investit agresiv în inteligenţa artificială, folosind-o pentru a învăţa ce conţinut preferă utilizatorii şi pentru a le face experienţa acestora mai relevantă. După doar primele câteva luni de integrare a AI în platformele sale, Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, a declarat că recomandările de conţinut alimentate inteligenţa artificială au determinat o creştere cu 6% a timpului petrecut de utilizatori pe Instagram şi o creştere de 7% pe Facebook. Acest lucru oferă companiei mai multe oportunităţi de a afişa reclame utilizatorilor, ceea ce atrage mai multe venituri. Veniturile din publicitate au reprezentat aproape 98% din veniturile totale ale companiei în 2023.

Meta Platforms este deţinută majoritar de către investitorii instituţionali, care controlează 79% din totalul acţiunilor. Cei mai mari trei investitori, Vanguard Group, Blackrock şi FMR, deţin împreună aproape 22% din total. Mark Zuckerberg, CEO-ul şi co-fondatorul companiei, se situează pe locul 5 în rândul celor mai bogaţi oameni din lume, cu o avere de aproximativ 163 de miliarde de dolari.

Piaţa de publicitate globală - estimată la peste un trilion de dolari, în 2025

Conform estimărilor, veniturile globale din publicitate vor ajunge la aproximativ 989,8 miliarde de dolari în 2024, marcând o creştere de 7,8% comparativ cu anul precedent (918,2 miliarde de dolari), şi până la 1,06 trilioane de dolari în 2025 (+15% faţă de 2023). Creşterea din acest an se datorează şi multiplelor evenimente care se desfăşoară la nivel internaţional: Jocurile Olimpice de la Paris, UEFA Euro 2024 şi alegerile prezidenţiale sau legislative.

Statele Unite şi Canada generează împreună cea mai mare parte a cheltuielilor globale de publicitate, urmate de regiunea Asia-Pacific. Europa, America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa generează o cotă mult mai mică: în 2024, cheltuielile de publicitate combinate din aceste patru regiuni abia au reuşit să depăşească trei sferturi din cele generate de regiunea Asia-Pacific.

La nivel de ţară, SUA, China şi Marea Britanie sunt cele mai mari pieţe din lume pentru cheltuielile publicitare (raportat la cifrele din 2023). Japonia, Germania şi Canada completează topul primelor şase. Potrivit Statista, Brazilia este ţara care va înregistra cea mai mare creştere a cheltuielilor pentru publicitate în 2025, cu o rată de 12,4%. China şi India urmează în clasament, cu creşteri estimate de 10,8% şi 8,7%, în timp ce Canada şi SUA se estimează că vor înregistra creşteri de aproximativ 5%.

Cea mai mare parte din veniturile globale de publicitate provin din online. Se aşteaptă ca, în 2024, cheltuielile din publicitatea digitală vor reprezenta peste două treimi din publicitatea globală, ajungând la aproximativ 740,3 miliarde de dolari. Cele mai mari volume de cheltuieli pentru publicitatea online sunt prognozate să fie generate în SUA (298 de miliarde de dolari în 2024).

Potrivit unui studiu, Alphabet, Meta Platforms, Amazon, Alibaba şi Bytedance controlează împreună 50% din cheltuielile globale de publicitate. Unele surse afirmă că Alphabet, Meta Platforms şi Amazon ar deţine o cotă de până la 90% pentru cheltuielile digitale realizate în afară Chinei.

Meta - venituri peste aşteptări

Meta Platforms a încheiat cel de-al doilea trimestru fiscal cu venituri totale în valoare de 39,07 miliarde de dolari, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă din 2023 şi cu aproape 2% peste estimările analiştilor (38,31 miliarde de dolari). Acesta este al doilea trimestru consecutiv cu o creştere de peste 20% a veniturilor companiei. În acelaşi timp, profitul net s-a ridicat la 13,46 miliarde de dolari, fiind în creştere cu 73% faţă de perioada similară a anului 2023. Profitul net pe acţiune a fost de 5,16 dolari, depăşind cu 9% valoarea aşteptată de analişti (4,73 dolari/acţiune).

Rezultatele Meta indică un impuls important în piaţa publicităţii digitale, principalul generator de venituri al platformei de social media. Veniturile din publicitate, care provin în mare parte din Facebook şi Instagram, au crescut cu 22% în ritm anual, dublu faţă de creşterea de 11% a vânzărilor din publicitate raportată de Alphabet luna trecută. În ceea ce priveşte utilizatorii, Meta a raportat un număr de 3,27 miliarde de utilizatori activi zilnici (DAP) în acest trimestru, în linie cu estimările analiştilor, şi în creştere cu 7% faţă de anul anterior.

Cheltuielile companiei din acest trimestru s-au ridicat la 24,2 miliarde de dolari, incluzând o taxă din acordul recent de soluţionare a unui proces privind datele de recunoaştere facială intentat de Texas pentru 1,4 miliarde de dolari. Cheltuielile de capital s-au ridicat la doar 8,47 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 9,51 miliarde de dolari.

Deşi rezultatele Meta au continuat să reflecte iniţiativele de reducere a costurilor care au început la sfârşitul anului 2022 (prin care compania a eliminat aproximativ 21.000 de locuri de muncă), Meta a investit masiv în tehnologii de ultimă generaţie, în special în AI şi realitate virtuală/augumentată. La fel ca alte companii din Big Tech, Meta a investiv în infrastructura centrelor de date şi resurse de calcul pe care Zuckerberg le consideră necesare pentru a rămâne înaintea competiţiei. "Am avut un trimestru puternic, iar Meta AI este pe cale să devină cel mai utilizat asistent AI din lume până la sfârşitul anului", a declarat Zuckerberg.

Pentru trimestrul al treilea, compania se aşteaptă la venituri totale cuprinse între 38,5 şi 41 de miliarde de dolari, mijlocul intervalului, de 39,75 miliarde de dolari, situându-se uşor peste prognoza analiştilor, de 39,1 miliarde de dolari.

Meta Platforms a informat că perspectivele sale privid cheltuielile din acest an rămân neschimbate la 96-99 miliarde de dolari, reducând, însă, intervalul pentru cheltuielile de capital la 37- 40 miliarde de dolari, de la 35 de miliarde de dolari anterior.

Preţul acţiunii Meta Platforms a urcat cu 47%, în ultimul an

Preţul acţiunilor Meta Platforms a înregistrat o creştere de 47% în ultimul an, iar de la începutul lui 2024 aprecierea s-a ridicat la 37%, creşteri ce depăşesc randamentele indicilor americani S&P 500 şi Nasdaq.

Acţiunile Meta au înregistrat o evoluţie similară cu cinci dintre companiile din grupul Magnificent 7 (Microsoft, Amazon, Apple, Nvidia, Alphabet) şi au atins un nou maxim istoric în iulie 2024 (542,81 dolari), după o evoluţie în trend ascendent pe parcursul ultimului an. În şedinţa din 31 iulie 2024, ulterior deciziei de politică moonetara a Fed, şi anterior raportării rezultatelor financiare, preţul acţiunilor Meta Platforms a crescut cu 2,5%, pe fondul aşteptărilor privind o posibilă reducere a dobânzii cheie în şedinţa din luna septembrie. Anterior publicării rezultatelor, mişcarea aşteptată era de +/-9,6%, notează TradeVille.

După publicarea rezultatelor, preţul a crescut cu 7%, depăşind nivelul de rezistenţă din jurul valorii de 500 de dolari, apropiat de media mobilă simplă de 50 de zile. Divergenţa pozitivă semnalizată de indicatorul RSI înainte de raportare poate duce la o revenire a cotaţiei pe termen scurt.

În perioada următoare, un nivel important de suport îl regăsim în jurul valorii de 452 de dolari, în timp ce maximul de 542 de dolari constituie o zonă importantă de rezistenţă.

TradeVille: Meta Platforms se bazează pe veniturile din publicitate

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Meta Platforms

Oportunităţi

BUY: 84% dintre analiştii de pe Wall Street au acordat un rating de BUY ("cumpără") pentru Meta Platforms, în timp ce doar trei analişti au acordat un rating de SELL ("vinde"). Preţul mediu ţintă pentru următoarele 12 luni se ridică la 539,97 dolari, ceea ce implică o creştere potenţială de aproape 14% faţă de preţul curent. Comparativ cu upside-ul mediu estimat pentru companiile din indicele S&P 500, cotaţia Meta Platforms este aşteptată să înregistreze o creştere de aproape două ori mai mare, potrivit Market Beat. Dintre cei 11 analişti care şi-au actualizat ţintele de preţ pentru Meta în ultima lună, jumătate şi-au menţinut ţinta de preţ, în timp ce cealaltă jumătate şi-a majorat-o. Cel mai mare preţ de la Wall Sreet a fost oferit de UBS (630 de dolari), care se aşteaptă la o creştere de aproape 33% a acţiunii.

AI: Într-o discuţie cu Jensen Huang, care a avut loc recent, Mark Zuckerberg a declarat că progresul în AI se accelerează şi că estimează că au cel puţin cinci ani de inovaţie de produs înainte, bazându-se doar pe tehnologia actuală a modelelor de AI. CEO-ul Meta consideră că, într-o zi, fiecare afacere va avea un agent AI care va vorbi şi va interacţiona cu clienţii. Compania a lansat versiunea 3.1 a modelului Llama luna trecută, fiind, totodată, unul dintre cei mai mari clienţi ai Nvidia. În ianuarie, Zuckerberg a declarat că Meta va avea 350.000 de unităţi de procesare grafice H100 şi un total de aproape 600.000 de GPU-uri echivalente H100 până la sfârşitul acestui an.

Ads: Un studiu de piaţă arată perspective optimiste pentru cheltuielile de publicitate ale Meta Platforms, 88% dintre agenţii de publicitate care au participat la sondaj planificând să-şi crească cheltuielile pe anunţurile publicate pe platformele companiei. Pe baza acestui sondaj, analistul Scott Devitt de la Wedbush şi-a majorat ţinta de preţ pentru Meta de la 480 la 570 de dolari.

TikTok Ban: Reels-urile ar putea fi principalul beneficiar al interzicerii TikTok în SUA, dacă termenul limită din septembrie va fi respectat pentru decizie. TikTok are în prezent aproximativ 170 de milioane de utilizatori, care ar putea migra spre alte reţele sociale, 60% dintre aceştia afirmând că ar alege Facebook sau Instagram, dacă interdicţia va avea loc.

Meta vs. Alphabet: Rob Sanderson, analist la Loop Capital, a afirmat că, pe măsură ce strategiile AI evoluează şi se introduc produse noi, "suntem din ce în ce mai optimişti în privinţa Meta şi rămânem nesiguri cu privire la Alphabet". Analistul a acordat un preţ ţintă de 550 de dolari pentru Meta, în timp ce, pentru Alphabet, a recomandat un HOLD, cu un preţ ţintă de 170 de dolari.

Riscuri

Evaluare: Acţiunile Meta Platforms sunt evaluate la un multiplu P/E (forward) de 22,95, calculat prin raportarea ultimului preţ de închidere la EPS estimat pentru 2024, depăşind de 1,7 ori valoarea mediană a P/E pentru sector. În acelaşi timp, potrivit Alpha Spread, acţiunile sunt supraevaluate cu 20% faţă de valoarea intrinsecă, estimată la 369,5 dolari, în scenariul de bază.

Migrarea spre small caps: În ultima perioadă, investitorii au fost mult mai orientaţi spre companiile de capitalizare mică, care ar putea beneficia de pe urma scăderii ratelor dobânzilor, ceea ce a cauzat scăderi importante în rândul companiilor din Big Tech, inclusiv pentru Meta Platforms. Până înainte de şedinţa Fed şi de publicarea rezultatelor Meta, în ultima lună de zile, indicele Nasdaq Composite a înregistrat o scădere de 4%, în timp ce indicele Russell 2000, reprezentantul companiilor de capitalizare mică, a crescut cu peste 10%. În aceeaşi perioadă, acţiunile Meta Platforms s-au depreciat cu 10,4%. Totodată, este pentru prima dată în 2024 când performanţa de la începutul anului a acţiunilor cu capitalizare mică a depăşit-o pe cea a companiilor din indicele Nadaq-100.

EssilorLuxottica: Meta Platforms este în discuţii pentru a achiziţiona 5% din EssilorLuxottica, tranzacţie care s-ar ridica la aproximativ 5 miliarde de dolari. Se preconizează că această investiţie face parte din strategia Meta de a se dezvolta pe piaţa ochelarilor inteligenţi, ceea ce ar putea contribui la obiectivele sale pe termen lung legate de metavers. Meta a colaborat cu Luxottica pentru a lansa ochelarii inteligenţi Ray-Ban, cunoscuţi ca Ray-Ban Meta, încă din 2021. Aceştia oferă funcţionalităţi de fotografiere şi de a ascultă muzică. Cu toate acestea, piaţa acestor device-uri este dificil de penetrat, Alphabet având în trecut o tentativă similară, Google Glass, care a eşuat din cauza preţului de 1.500 de dolari şi a funcţionalităţilor limitate.

Probleme în UE: Meta Platforms se confruntă în continuare cu probleme legislative în UE, în ciuda încercărilor companiei de a răspunde cerinţelor impuse. Comisia Europeană susţine că aşa-numitul model "plăteşte sau consimte" pentru publicitatea direcţionată pe baza datelor personale, nu respectă Actul privind Pieţele Digitale, care a intrat în vigoare la începutul acestui an.

China: Deşi interzicerea TikTok în SUA ar putea aduce un influx de utilizatori pe platformele Meta, se aşteaptă ca interdicţia să afecteze activitatea companiei în China, dacă Beijingul ripostează. China generează mai mult de 10% din veniturile de publicitate ale Meta.

Cheltuieli mai mari: Cu toate că rezultatele integrării AI în algoritmii platformei de social media dau rezultate foarte bune, această tehnologie nu este ieftină, aşa că investitorii ar trebui să fie atenţi la cheltuielile şi planurile de recrutare ale Meta pe măsură ce continuă să investească în AI. În plus, pierderile operaţionale din Reality Labs au ajuns la 4,5 miliarde de dolari, fiind în creştere faţă de al doilea trimestru din 2023 (3,7 miliarde de dolari). De la sfârşitul anului 2020, divizia a generat pierderi cumulate de aproximativ 50 de miliarde de dolari.

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

----------

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Statista, Yahoo Finance, Bloomberg, The Motley Fool, Forbes, InvestorPlace, fipp.com, CNBC, WSJ, MarketBeat, TipRanks, Seeking Alpha, Alpha Spread, Sherwood, Barron's.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. sa cred in aceasta firma. Face rau omenirii, face orice pt bani, am reclamat mii de reclame inselatorii deepfake si imi spune ca totul e ok. Cu toate minusurile de rigoare, prefer meta estate trust.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb