În 2023, piaţa de telefoane mobile din România a înregistrat vânzări de aproximativ 3,5 milioane de unităţi, cu o valoare totală de 1,5 miliarde euro, în creştere faţă de anul anterior, chiar dacă numărul de unităţi vândute a fost în scădere. Samsung a rămas lider de piaţă cu 46% din vânzări, dar a scăzut faţă de 2022, când avea 53%. Apple a crescut la 17,5% cota de piaţă şi a devenit lider în valoarea totală a vânzărilor, cu o cotă de 41,2%. Xiaomi şi Motorola au completat topul, având 9,7%, respectiv 9,2% cota de piaţă. Honor a crescut semnificativ, ajungând la 4,9%, iar Oppo a scăzut la 4%. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în segmentul telefoanelor cu preţuri de peste 1.000 de euro, unde Apple şi modelele premium de la Samsung au dominat.
Piaţa de smartphone-uri din România a rămas stabilă, în prima jumătate a acestui an, cu aproximativ 1,5 milioane de unităţi vândute, similar cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, valoarea pieţei a crescut cu 5-6%, conform estimărilor OnePlus România. Această creştere este atribuită orientării consumatorilor către modelele de gamă medie şi flagship, unde preţurile depăşesc frecvent 1.000 de euro.
Samsung şi Apple continuă să domine piaţa smartphone-urilor în primele luni din 2024, ocupând nouă din primele zece locuri în topul celor mai vândute telefoane. Seria iPhone 15 a înregistrat o creştere de 4%, în al doilea trimestru al anului, comparativ cu performanţele predecesorului sau, reflectând un interes tot mai mare al consumatorilor pentru noile modele. De asemenea, lansarea mai timpurie a Samsung S24 a impulsionat vânzările, asigurându-i un loc în top.
Un producător notabil, Xiaomi, a revenit în top zece pentru primele şase luni din 2024, fiind singura companie în afara Samsung şi Apple, care şi-a asigurat o poziţie în acest clasament, lucru care nu s-a întâmplat în aceeaşi perioadă din 2023.
• IHunt Technology - în linie cu bugetul
iHunt a raportat, pentru prima jumătate a anului, un profit net în creştere cu 261%, susţinut cu precădere de performanţa ridicată pe segmentul de iHunt Smart Home. Conducerea companiei îşi menţine bugetul de venituri şi cheltuieli asumat pentru finalul anului şi continuă să urmărească obiectivul strategic de a lansa noi produse şi linii de business, notează TradeVille într-un raport.
iHunt este o companie care comercializează pe piaţa românească gadget-uri şi accesorii atât sub brandul propriu, cât şi din portofoliul altor producători. De asemenea, distribuie produse de tip smart home, în principal sub brandul propriu. Canalele de distribuţie a produselor din oferta iHunt sunt comerţul electronic, incluzând site-ul propriu, dar şi alţi parteneri online, cum ar fi eMAG; comerţul prin reţeaua de magazine partenere. Acţiunile companiei sunt incluse pe piaţa SMT-AeRO, începând cu luna iulie 2019.
Printre principalele produse comericalizate de companie se numără:
-Smartphone-uri
- Smartwatch-uri
- Staţii de încărcare a maşinilor electrice
- Tablete sub brand propriu
În cadrul acţionariatului companiei, o pondere de 52,30% din acţiuni sunt deţinute de domnul Stroe Cezar Cătălin, care este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, restul de 40,76% fiind deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice. Domnul Stroe este de profesie economist şi antreprenor şi a dezvoltat cu succes, timp de şase ani, o iniţiativă antreprenorială în domeniul publicaţiilor.
• Rezultatele companiei în primele şase luni ale anului
În primele şase luni ale anului 2024, cifra de afaceri netă s-a majorat uşor, cu 2,19%, până la 20,12 milioane lei, fiind susţinută de performanţa pe segmentul de iHunt Smart Home. Astfel, creşterea cifrei de afaceri a fost influenţată în principal de majorarea veniturilor din vânzarea mărfurilor, care au înregistrat un avans de 2,73%.
Societatea a încheiat semestrul cu un rezultat din exploatare de 1,33 milioane lei, similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului anterior (1,34 milioane lei), în timp ce rezultatul financiar s-a diminuat cu 37,14%. Cheltuielile financiare au înregistrat o scădere de 34,85% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, acest trend descendent determinând diminuarea pierderii financiare până la -845,876 lei.
Astfel, iHunt a marcat o creştere semnificativă a profitului net, de peste 260%, până la 455,826 lei (vs 174 lei în primul semestru al anului trecut). Aceste rezultate demonstrează o capacitate robustă de adaptare şi optimizare prin care iHunt îşi menţine stabilitatea financiară şi confirmă estimările de creştere asumate la început anului.
La nivelul bilanţului, indicatorul lichidităţii curente (Active Circulante/Datorii curente) se situează în continuare la un nivel optim de 2,15, peste nivelul de 2, în timp ce rata de îndatorare, calculată că Datorii totale/Active Totale, se situează la 51,7%, un nivel în continuare stabil.
De la începutul anului şi până în prezent, preţul acţiunilor IHunt a marcat o scădere de 28%, în timp ce, în ultimele 12 luni, dinamica a fost de +11%, pe fondul declinului rezultatelor financiare anerioare. Prin comparaţie cu indicele BET, acţiunile iHunt s-au aflat sub performanţa acestuia (+13% YTD).
• Perspective
iHunt se concentrează, în acest an, pe noua linie de business iHunt EV, platforma destinată staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice, toate produsele fiind comercializate sub marca iHunt. Compania consideră dezvoltarea noilor linii de business ca mai mult decât o diversificare a portofoliului, acestea reprezentând o transformare strategică majoră. Totodată, iHunt îşi propune să devină un lider inovator în industria tehnologică, nu doar un furnizor de produse. În a doua jumătate a anului 2024, iHunt va prioritiza extinderea rapidă a reţelei de staţii de încărcare electrică, concentrându-se iniţial pe România şi ulterior pe Europa. Această iniţiativă vizează poziţionarea iHunt ca un jucător important în reţelele Smart de încărcare pentru vehicule electrice, consolidându-şi, astfel, prezenţa pe o piaţă în expansiune.
Conducerea îşi menţine bugetul de venituri şi cheltuieli asumat pentru finalul anului 2024, respectiv o cifră de afaceri de 40 milioane lei şi un profit net de 1,85 milioane lei şi continuă să urmărească obiectivul strategic de a lansa noi produse şi linii de business.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în iHunt
• - Oportunităţi
- EV: iHunt a anunţat, în iunie, că a atins pragul de 100 de locaţii active în reţeaua sa de staţii de încărcare pentru maşini electrice, iHunt EV. Proiectul, lansat cu patru luni în urmă, cuprinde staţii de încărcare rapidă şi foarte rapidă (60 kW, 120 kW şi 240 kW). IHunt are ca obiectiv instalarea a peste 300 de locaţii până la sfârşitul anului.
- Linie de business: iHunt a debutat cu o divizie nouă de afaceri, iHunt Smart Pet Care. Această serie cuprinde produse inteligente pentru îngrijirea animalelor de companie, oferind beneficii semnificative în rutină zilnică şi contribuind la extinderea brandului în noi domenii promiţătoare. Livrarea primelor unităţi a început în luna iunie 2024.
- Parteneriat: iHunt a semnat cu parteneriat strategic cu MAM Bricolaj, cu scopul de a-şi extinde prezenţa offline. Această colaborare aduce produsele iHunt în magazinele fizice ale MAM Bricolaj, oferind clienţilor oportunitatea de a interacţiona direct cu acestea şi de a beneficia de consultanţă specializată în timp real. iHunt se va concentra în special pe segmentul de îngrijire a casei şi grădinii.
• Riscuri
- Competiţie: Conform raportului Canalys, liderul pieţei de smartphone-uri în România la finalul anului 2023 este Samsung, cu o cotă de piaţă de 34%, urmată de Xiaomi şi Apple, având cote de piaţă de 20% respectiv 15% în funcţie de vânzări. În această direcţie, iHunt se confruntă cu o concurenţă acerbă pe piaţă telefoanelor inteligente, cu lideri globali din industrie făcând aproape imposibilă creşterea cotei de piaţă.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: TradingView, Raport companie, Mobilissimo, jurnalul.ro, nwradu.ro, BVB.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.