Acţiunile 3M Company au crescut vineri, după ce producătorul benzii Scotch şi al notiţelor Post-it a raportat rezultate trimestriale peste aşteptări şi şi-a majorat previziunile de profit pentru întregul an, în timp ce conglomeratul se bucură de beneficiile măsurilor de reducere a costurilor şi se concentrează pe extinderea amprentei sale în afaceri cu creştere ridicată, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
3M este o companie americană cu sediul în Minnesota, care se concentrează pe producţia de materiale de consum, tehnologie de vârf şi produse de îngrijire a sănătăţii. Printre produsele sale cele mai cunoscute se numără biletele autocolante Post-it, hârtiile abrazive Scotch-Brite, banda adezivă Scotch şi sculele de mână Dremel. 3M funcţionează ca o companie tehnologică diversificată la nivel mondial. Îşi desfăşoară activitatea prin intermediul a patru segmente: Siguranţă şi Industrie, Transport şi Electronică, Sănătate şi Consumatori.
Segmentul Safety & Industrial (Siguranţă şi Industrie) oferă o gamă largă de produse pentru finisaje şi pentru aplicaţii de prelucrare a metalelor, soluţii de reparaţii auto, materiale de ambalare, soluţii de protecţie respiratorie (măşti), auditivă, oculară şi de protecţie împotriva accidentelor.
Segmentul Transport şi Electronică oferă soluţii precum: benzi de fixare, filme pentru ambalaj, produse pentru gestionare a sunetului şi a temperaturii pentru vehiculele de transport; filme grafice premium de format mare pentru publicitate şi semnalizare pentru flote, etc.
Segmentul Healthcare oferă soluţii de siguranţă alimentară, produse şi soluţii pentru îngrijirea pielii, îngrijirea rănilor şi prevenirea infecţiilor, soluţii pentru stomatologie şi ortodonţie şi sisteme de filtrare şi purificare a aerului şi apei.
Segmentul Consumer oferă bandaje, aparate ortodontice, suporturi şi aparate de respiraţie pentru consumatori, produse de curăţare pentru casă şi produse abrazive pentru comerţul cu amănuntul.
3M este condusă de o echipă de management experimentată, care joacă un rol esenţial în ghidarea companiei printr-un peisaj competitiv şi în continuă schimbare. 3M a anunţat că William M. "Bill" Brown este noul director executiv în primăvara acestui an. El îi succede lui Michael Roman, care a fost numit în funcţia de preşedinte executiv al consiliului de administraţie al 3M. Brown, în vârstă de 61 de ani, este fostul preşedinte şi CEO al L3Harris Technologies, un inovator global în domeniul soluţiilor tehnologice aerospaţiale şi de apărare. Înainte de Harris Corporation, Brown a petrecut 14 ani la United Technologies Corporation.
3M este deţinută în mare parte de investitori instituţionali, care controlează aproximativ 65% din acţiunile companiei. Acest procent ridicat deţinut de investitori instituţionali le oferă o influenţă semnificativă asupra deciziilor companiei şi a direcţiei sale strategice. Printre cei mai mari acţionari instituţionali se numără The Vanguard Group Inc., care deţine 8,9% din acţiuni, fiind cel mai mare acţionar. BlackRock Inc. urmează cu aproximativ 7,3% din acţiuni, iar State Street Corp. deţine aproximativ 6,1% din totalul acţiunilor. Membrii consiliului şi alţi directori deţin mai puţin de 1% din acţiuni, ceea ce este obişnuit pentru o companie de dimensiunea 3M.
• Sectorul bunurilor de larg consum, extrem de diversificat
3M operează într-un sector extrem de diversificat, acoperind multiple domenii de produse şi tehnologii. Compania este implicată în producţia şi comercializarea de produse industriale, siguranţă, grafică, sănătate, produse de consum şi electronice. Datorită gamei sale largi de produse, 3M este prezentă în aproape toate sectoarele economice majore. Iată câteva dintre principalele domenii în care activează:
Safety & Industrial - este cel mai mare contribuitor la veniturile totale ale 3M, generând aproximativ 12 miliarde de dolari anual. Acesta include produse pentru pieţele industriale globale, pieţele electrice şi de siguranţă. Printre produsele principale se numără echipamentele de siguranţă personală, adezivi şi benzi, abrazive şi sisteme de închidere şi mascare.
Segmentul Transportation & Electronics contribuie cu aproximativ 10 miliarde de dolari anual la veniturile 3M. Acesta serveşte clienţii OEM din industria transporturilor şi a electronicii, oferind materiale şi soluţii pentru afişaje electronice, sisteme electronice, industria auto şi aerospaţială.
Segmentul Health Care generează anual venituri de aproximativ 7 miliarde de dolari. Acesta serveşte industria globală a sănătăţii, incluzând soluţii medicale, îngrijire orală, ştiinţele separării şi purificării, sisteme de informaţii medicale şi siguranţă alimentară.
Segmentul Consumer, cu venituri de aproximativ 5 miliarde de dolari anual, include produse destinate consumatorilor globali. Printre acestea se numără produse pentru îmbunătăţirea locuinţei, rechizite de birou, îngrijirea locuinţei şi îngrijirea sănătăţii consumatorilor.
• Venituri în creştere pentru 3M
Compania a anunţat, la data de 26 iulie, un profit ajustat pe acţiune de 1,93 dolari, cu venituri de 6 miliarde de dolari. Wall Street estima un profit pe acţiune de 1,68 dolari şi venituri de 5,9 miliarde de dolari. Comparabilitatea anuală este afectată de separarea diviziei de sănătate a companiei. 3M a finalizat separarea Solventum pe 1 aprilie anul acesta. Ajustat pentru această separare, 3M a raportat un profit pe acţiune de aproximativ 1,70 dolari din vânzări de 5,7 miliarde de dolari în primul trimestru.
Un aspect surprinzător în primele două trimestre din an a fost creşterea vânzărilor. În primul trimestru, vânzările organice au crescut cu aproximativ 1%, prima evoluţie pozitivă în patru trimestre. Tendinţa a continuat şi în al doilea trimestru, când vânzările organice au crescut cu aproximativ 1,2%.
"Am livrat un alt trimestru puternic, cu o creştere ajustată a profitului de două cifre şi o generare robustă de numerar", a declarat CEO-ul William Brown într-un comunicat de presă. Acesta este primul trimestru al lui Brown ca CEO, el preluând funcţia de la Mike Roman pe 1 mai, notează TradeVille.
• Perspective optimiste
3M se aşteaptă ca veniturile din 2024 să crească cu aproximativ 1%, conform aceleiaşi orientări furnizate în aprilie. Managementul a ridicat estimarea profitului pe acţiune (EPS) la un interval de 7 - 7,30 dolari, faţă de estimarea anterioară, de 6,80 - 7,30 dolari pe acţiune. Wall Street se aşteaptă în prezent la un EPS de 7,20 dolari pe acţiune.
Bill Brown a declarat că doreşte ca 3M să îmbunătăţească procesul de inovare printr-o abordare mai strategică şi eficientă şi prin accelerarea introducerii de noi produse. "Acestea sunt lucrurile pe care le voi analiza pentru a încerca să dezvolt mai multă creştere din investiţiile în R&D", a precizat Brown.
Oficialul companiei a afirmat că doreşte, de asemenea, să consolideze capacitatea de producţie a 3M prin reducerea complexităţii, eliminarea risipei şi gestionarea mai eficientă a stocurilor. Potrivit unui transcript FactSet, Brown a declarat că este în căutare de modalităţi de a îmbunătăţi cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare pentru a "revigora" dezvoltarea de produse noi, precum şi să continue investiţiile în pieţele cu creştere rapidă, cum sunt vehiculele electrice, centrele de date şi semiconductorii.
• 3M, în urcare pe grafic
Până în momentul raportării, acţiunile 3M crescuseră cu 13% în acest an, fiind în linie cu indicele S&P 500. Pieţele de opţiuni sugerau că acţiunile vor fluctua cu aproximativ 5%, în sus sau în jos, după raportarea rezultatelor financiare. În schimb, după raportare, acţiunile 3M au crescut cu 23%, închizând la 127,16 dolari, în timp ce indicii S&P 500 şi Dow Jones Industrial Average au crescut cu 1,1%, respectiv 1,6%. Aceasta a fost cea mai mare creştere zilnică pentru acţiunile 3M din 1972 până în prezent.
Din punct de vedere al analizei tehnice, de la formarea unui double bottom pe grafic între octombrie 2023 şi februarie anul acesta, acţiunile 3M au continuat să crească. Vineri, preţul a depăşit un model de consolidare de tip Pennant, format în ultimele de două luni, semnalizat cu portocaliu pe grafic, şi a închis peste media mobilă de 200 de săptămâni. De obicei, un Pennant indică o continuare a trendului ascendent al acţiunii.
Este important să se monitorizeze evoluţia acţiunilor 3M după creşterea semnificativă. Prima zonă de rezistenţă este în jurul valorii de 128 de dolari, care se află la mai puţin de 1% peste închiderea de vineri. Aceasta este o zonă pe grafic unde preţul ar putea întâmpina presiune la vânzare, în apropierea unei linii orizontale multi-anuale care leagă mai multe vârfuri şi minime între august 2019 şi august 2022. O închidere peste acest nivel ar putea duce la testarea nivelului de 152 de dolari, unde acţiunile ar putea întâmpina rezistenţă din partea unei linii de trend care leagă mai multe puncte atinse din octombrie 2018 până în ianuarie 2022. O continuare a cumpărărilor ar putea împinge preţul spre 175 de dolari, unde investitorii ar putea căuta să vândă, în apropierea maximului din mai 2021.
Având în vedere că indicatorul RSI indică condiţii extrem de supra-cumpărare peste pragul de 80, investitorii ar trebui să monitorizeze nivelul de 106 dolari, o regiune pe grafic care probabil va atrage interesul de cumpărare în apropierea zonei iniţiale de breakout şi a minimului din martie 2020, în timpul pandemiei.
• Oportunităţi şi riscuri în investiţia în 3M
• Oportunităţi
Conducere nouă: Compania a anunţat în această primăvară că William Brown va prelua funcţia de CEO de la fostul CEO, Michael Roman, care va deveni preşedinte executiv. Noul CEO se alătură companiei la un an după ce 3M a depăşit două procese semnificative, istorice.
Loc de creştere: În ciuda unei creşteri spectaculoase a cotaţiei pe parcursul şedinţei de vineri, 3M se tranzacţionează la nivelul din 2014, lucru care sugerează că are încă mult de recuperat pe grafic în cazul în care un nou trend ascendent de durată va începe.
• Riscuri
Evaluare: Preţul actual al 3M este considerat supraevaluat cu 12% de către analiştii de la AlphaSpread. Ei consideră că valoarea intrinsecă a companiei situează preţul real la 112,8 dolari. Simultan, raportul P/E al companiei, 49,65, este dublu decât cel al sectorului în care activează, conform Seeking Alpha.
HOLD: Conform Wall Street Journal, recomandarea analiştilor pentru următoarele 12 luni este HOLD, cu un preţ mediu este de 120,64 dolari. Cel mai mare preţ ţintă este de 150 de dolari, iar cel mai mic preţ este de 93 de dolari.
Litigii semnificative: În iunie 2023, producătorul a anunţat că va plăti până la 10,3 miliarde de dolari pe parcursul a 13 ani pentru a finanţa furnizorii publici de apă din Statele Unite care au detectat "forever chemicals" în rezervele lor de apă. Apoi, în august, 3M a fost de acord să plătească 6 miliarde de dolari pentru a rezolva aproximativ 300.000 de procese care susţineau că societatea i-a furnizat armatei dopuri de urechi defecte, care au provocat leziuni semnificative, precum pierderea auzului.
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
-----------------
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, 3M.com, MarketBeat, Simplywallst, Morningstar, WSJ, AlphaSpread, Reuters, Investopedia.