Proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost trimis, recent, spre aprobare la Comisia Europeană, iar contractul de finanţare la nivel naţional urmează să fie semnat în această lună, a declarat, vineri, Ministrul demis al Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, citată de Agerpres. Oficialul a menţionat: "Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti a început deja, pe tronsonul Sibiu-Boiţa. Proiectul este unul matur, pregătit pentru implementare şi va putea absorbi fonduri europene semnificative în cei patru ani rămaşi din actuala perioadă de programare. Realizarea acestei autostrăzi va avea un impact major atât pentru călători, cât şi pentru dezvoltarea economică a regiunii. Indiferent că vorbim despre impactul acestui proiect pentru mobilitatea cetăţenilor sau că vorbim despre transportul de mărfuri, un lucru este cert: avem nevoie de investiţii în infrastructură şi angajamentul guvernului nostru de a face aceste investiţii se vede astăzi, prin demararea acestui proiect. Contractul de finanţare la nivel naţional va fi semnat în noiembrie".
Ministrul de resort a subliniat că suma necesară pentru acoperirea riscului de dezangajare de 43,8 milioa-ne de euro este acoperită de valoarea cererilor de rambusare şi cererilor de plată existente la nivelul Autorităţii de Managaement POIM.
Totodată, au fost trecute în agendă măsurile luate pentru creşterea ratei de absorbţie şi pentru atragerea cât mai multor bani europeni în proiectele finanţate prin POIM.
Roxana Mînzatu a declarat: "Am modificat legislaţia pentru a creşte gradul de supracontractare şi a urgenta plăţile, am emis noi acte normative pentru a creşte ritmul de execuţie a lucrărilor şi a susţine fluxul de numerar la nivelul contractorilor, am contractat asistenţă tehnică din partea instituţiilor financiare internaţionale pentru toţi beneficiarii noştri strategici, pentru pregătirea şi implementarea proiectelor. Mai mult, suntem în proces de flexibilizare a procedurilor de lucru şi suntem în permanenţă alături de beneficiari în soluţionarea blocajelor întâmpinate".
Oficialul MFE a pus accentul pe integrarea expertizei şi ideile proaspeţilor absolvenţi ai facultăţilor cu profil tehnic, arătând că doar printr-o deschidere către aceştia va fi posibilă buna implementare a marilor proiecte de infrastructură din actuala, dar şi din următoarea perioadă de programare.
Referitor la viitoarea perioadă de programare bugetară (2021-2027), în cadrul discuţiilor a fost pus accentul pe conservarea actualului cadru de finanţare pentru infrastructură, astfel încât să fie eliminate cât mai multe obstacole birocratice.
Sursa citată a mai precizat că, în prezent, prin POIM, există 280 de contracte de finanţare semnate, în valoare eligibilă de peste 10,91 miliarde euro, adică o rată de contractare de peste 100%, faţă de 52% acum un an. Suma primită de la Comisia Europeană este de 2,44 miliarde euro, adică 26,5% din alocare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de zaza în data de 04.11.2019, 12:57)
V-a apucat harnicia dupa demitere !! sau vreti sa lasati ceva "urme" sa aveti motive ...ca vezi doamne NOI am inceput lucrarile...