Turismul outdoor cunoaşte o dezvoltare masivă în Europa de Vest. Franţa este un exemplu de succes, având peste 5.900 de campinguri şi 900 de sate de vacanţă.
În ţara noastră, acest sector se află încă la început, însă criza forţei de muncă din HoReCa şi creşterea interesului pentru experienţe de turism alternative fac ca dezvoltarea infrastructurii de turism outdoor să devină o necesitate. Infrastructura pentru turismul outdoor din România este limitată. România are puţine sate de vacanţă disponibile, ceea ce creează un decalaj semnificativ faţă de pieţele mature din Europa. În acest context, Rentakub oferă o soluţie inovatoare care nu doar că ajută la rezolvarea crizei de infrastructură, dar răspunde şi provocărilor pieţei HoReCa.
Potrivit unui comunicat primit la redacţie, Rentakub propune un model de business bazat pe franciză, destinat celor care deţin terenuri de cel puţin 2.500 m² şi care doresc să le valorifice prin instalarea de kuburi.
Investiţia iniţială într-un proiect tip din franciza La Kuburi începe de la aproximativ 200.000 de euro, iar încasările lunare ajung la circa 30.000 de lei (aproximativ 6.000 de euro), ceea ce duce la o amortizare brută a investiţiei în aproximativ 3 ani. Investitorii pot atinge un venit anual net de circa 100.000 de euro, cu o amortizare completă în circa 5 ani.Compania menţionează că simularea a fost făcută la un grad de ocupare mediu anual de 50%; dacă procentul creşte, cifrele devin mult mai atractive. De exemplu, la proiectul pilot La KuburiŸ din Slănic Moldova, gradul mediu anual este de peste 70%.
Dacă un potenţial investitor doreşte să investească într-o proprietate Rentakub, el va achiziţiona o casă de vacanţă kub într-unul dintre proiectele aflate în dezvoltare. Astfel, va deveni proprietarul acestei case de vacanţă, dar nu se va ocupa de exploatarea ei.
Proprietatea sa va fi gestionată de cel care dezvoltă complexul, iar încasările din rezervări se împart în mod egal (50-50%) între investitor şi gestionarul complexului.
Cheltuielile cu gestionarea sunt exclusiv în sarcina gestionarului complexului, procentul de 50% încasat de investitor fiind câştigul său.
Analiza acestui model de business arată că un investitor care achiziţionează un kub cu o valoare de 80.000 de euro, cu un grad de ocupare de 60%, îşi poate amortiza investiţia în aproximativ 7,3 ani. Gradul de ocupare reprezintă un factor cheie în succesul acestui model de business", afirmă Costi Zărnescu, proprietarul mărcii Rentakub şi iniţiatorul proiectului La Kuburi.
Într-un context economic marcat de instabilitate şi schimbări rapide, Rentakub aduce în prim-plan o soluţie de business inovatoare şi durabilă, ce poate reprezenta o oportunitate valoroasă pentru investitori, mai ales în sectorul turismului. Căutarea unui randament anual de peste 12% devine din ce în ce mai dificilă în sectoarele tradiţionale, iar acest model de business, axat pe dezvoltarea unor sate de vacanţă, atrage tot mai mult interes datorită flexibilităţii şi transparenţei sale.
Pentru cei care dispun de 80.000 de euroRentakub are în dezvoltare astfel de complexuri în mai multe zone ale ţării. Recent, Rentakub a lansat un nou complex la Hangu, pe malul lacului Bicaz. În acest complex sunt disponibile pentru investiţie două noi modele de căsuţe A-frame, destinate investitorilor care doresc să se implice în turismul de nişă, la standarde ridicate. Mini A Kub (38 m²) şi Family A (50 m²) reprezintă soluţii ideale atât pentru cupluri, cât şi pentru familii, cu preţuri accesibile de 72.000 euro + TVA, respectiv 83.000 euro + TVA.
"Acest model de business implică dezvoltarea unei locaţii turistice moderne şi un parteneriat cu un brand recunoscut la nivel naţional. Rentakub îşi asumă gestionarea operaţională a unităţilor de cazare prin partenerii săi locali, oferind investitorilor posibilitatea de a obţine un venit pasiv, în timp ce activitatea zilnică este gestionată de o echipă experimentată, care este direct interesată să asigure succesul afacerii", explică proprietarul mărcii Rentakub şi iniţiatorul proiectului La Kuburi.
Analizele de piaţă realizate de Rentakub indică o perioadă medie de amortizare a investiţiei de aproximativ 8 ani, oferind investitorilor un randament anual de peste 12%. Acest tip de investiţie, bazat pe un model de parteneriat şi pe exploatarea eficientă a resurselor turistice locale, reprezintă o alternativă sigură şi profitabilă în contextul actual de criză.
Rentakub continuă să îşi extindă reţeaua de sate de vacanţă şi să atragă noi parteneri în acest demers, cu proiecte în curs de dezvoltare în locaţii precum Vatra Dornei, Sovata şi Bicaz. În plus, compania explorează oportunităţi de extindere internaţională, fiind deja în discuţii cu potenţiali investitori din Franţa şi Danemarca.