Televiziunea Română solicită Senatului României respingerea proiectului de modificare a Legii Audiovizualului. Proiectul a fost inclus pe ordinea de zi a Senatului pentru a fi dezbătut în plen în şedinţa de luni, 6 februarie 2006. Propunerea legislativă aparţine senatorului Ion Mihai Dumitrescu şi afectează grav stabilitatea financiară şi întreaga activitate a TVR, prin reducerea spaţiului alocat publicităţii de la opt minute la patru minute pe oră şi numai în extra-prime-time. Conţinutul său şi modul în care a fost adoptată pînă acum au fost contestate public de TVR, de Consiliul Naţional al Audiovizualului, de societatea civilă şi chiar de unii politicieni. De asemenea, Comisia Europeană a solicitat expres să nu se facă modificări în legislaţia audiovizuală a ţărilor membre pînă cînd nu va fi adoptat şi va intra în vigoare noul text al Directivei Televiziunea Fără Frontiere.
Proiectul pentru modificarea Legii Audiovizualului a trecut de Camera Deputaţilor prin aprobare tacită, ca urmare a expirării termenului de 45 de zile, fără a fi dezbătut de părţile implicate (TVR, SRR, CNA, clienţii şi agenţiile de publicitate). În luna noiembrie 2005, iniţiatorul Ion Mihai Dumitrescu a declarat că va retrage proiectul pentru a-l îmbunătăţi. Deşi a primit aviz negativ din partea Comisiei Juridice, proiectul a fost adoptat de Comisia de Cultură a Senatului în luna ianuarie 2006, cu unele amendamente, dar acesta menţine prevederile privind spaţiul alocat publicităţii de Televiziunea Română.
În spaţiul european, majoritatea televiziunilor publice beneficiază de un spaţiu alocat publicităţii cuprins între opt şi 12 minute, ca de exemplu Croaţia, Polonia, Slovenia, Franţa, Turcia, Elveţia.