În luna august, Germania a depăşit un milion de autoturisme cu propulsie electrică. Acest lucru este demonstrat de ultimele cifre înregistrate la Autoritatea Federală pentru Transporturi Automobile din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt). Cu toate acestea, maşinile electrice sunt încă în mod minoritar pe drumuri: de la 1 ianuarie, în ţară erau înregistrate peste 48 de milioane de autoturisme, dintre care aproximativ două treimi erau pe benzină şi aproximativ 30% vehicule diesel, conform unui comunicat remis redacţiei.
Un sondaj reprezentativ realizat de E.ON şi Kantar Emnid în Germania şi alte douăsprezece ţări europene arată că majoritatea europenilor cred totuşi în revoluţia electromobilităţii. Potrivit sondajului, aproximativ 70% dintre europeni sunt convinşi că sistemele de propulsie alternative vor domina motoarele cu ardere până în 2030. Germanii sunt încă ceva mai sceptici decât majoritatea vecinilor europeni: şase din zece cred că vehiculele electrice vor domina drumurile.
"Când vine vorba despre mobilitate, tot mai mulţi oameni susţin energia electrică, prietenoasă cu mediul. E.ON contribuie la dezvoltarea mobilităţii electrice pe drumurile din toată Europa, prin soluţii inteligente pentru clienţi şi reţele de înaltă performanţă. Pentru că obiectivul nostru este clar: deplasarea cu o maşină electrică trebuie să devină uşoară şi accesibilă pentru toată lumea, indiferent dacă este acasă, la serviciu sau în orice alt context", spune Patrick Lammers, Chief Operating Officer al E.ON SE.
Europenii sunt în mare parte de acord cu privire la motivele pentru care încă se pronunţă împotriva achiziţionării unei maşini electrice. Pe primul loc este preţul, urmat de numărul de staţii de încărcare. În Germania, situaţia este diferită: aici, în principal, tipurile de baterii descurajează potenţialii clienţi să cumpere o maşină electrică. Pe de altă parte, preţul este doar al treilea factor în ordinea importanţei de care se ţine cont la alegerea unui vehicul.
În ceea ce priveşte diferitele sisteme de acţionare, aproximativ o treime dintre europeni consideră că vehiculele 100% electrice vor domina şoselele în 2030. În schimb, 27% văd maşinile hibride în frunte. Cu toate acestea, comparând câteva ţări, există un dezacord: în timp ce mai mult de jumătate dintre francezi şi români cred în maşinile 100% electrice, doar aproximativ un sfert dintre germani le împărtăşesc opinia. Locuitorii din Republica Cehă, Danemarca, Polonia şi Italia, este foarte probabil să susţină tehnologiile hibride.
În timp ce numărul de maşini electrice care rulează pe şosele este în creştere, şi interesul pentru cumpărarea uneia creşte, de asemenea. 45% dintre germanii care intenţionează să cumpere o maşină preferă una hibridă, electrică sau alimentată cu hidrogen. Disponibilitatea de a cumpăra o maşină electrică s-a triplat în Germania începând cu anul 2019. Cu toate acestea, interesul pentru maşinile electrice este cel mai mare în Italia. Aici, 66% ar dori să conducă următoarea maşină cu alimentare electrică.
Şi în România statisticile arată o creştere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute, ceea ce indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă. Numai în luna iulie a.c. au fost înmatriculate peste 330 de autoturisme electrice noi în ţara noastră, iar cifrele la nivel naţional arată că sunt în circulaţie aproximativ 7.500 de vehicule electrice.
Cu cât se realizează mai multe progrese în ceea ce priveşte infrastructura de încărcare, diversitatea modelelor, gama şi preţul, cu atât devine mai atractivă trecerea la mobilitatea electrică. Infrastructura de încărcare publică din Germania îşi aduce deja contribuţia. În prezent, există în jur de 50.000 de puncte de încărcare disponibile la nivel naţional. Clienţii E.ON Drive îşi pot încărca deja maşinile electrice la peste 30.000 din aceste staţii. În extinderea în continuare a mobilităţii electrice, E.ON se concentrează pe îmbunătăţiri suplimentare în infrastructura de încărcare şi soluţii integrate pentru clienţii privaţi şi din sectorul business. Aceasta include planificarea şi implementarea soluţiilor de încărcare pentru companii şi municipalităţi, precum şi hardware şi software pentru uz privat, fie acasă, fie pe şosea.
Pentru a creşte, de asemenea, calitatea încărcării, E.ON testează utilizarea inteligenţei artificiale (AI) şi a roboticii, precum şi noi abordări în managementul descentralizat al energiei în unitatea sa de inovare. De exemplu, împreună cu compania gridX, E.ON a implementat un management dinamic bazat pe AI care permite încărcarea mai multor vehicule simultan în parcarea unei companii, fără a fi nevoie de extinderea conexiunii la reţea. Managementul inteligent al energiei ia în considerare circuitul de sarcină al clădirii şi punctul de conectare la reţea pentru a evita costurile şi supraîncărcările.