Compania anglo-olandeză de bunuri de larg consum "Unilever" Plc a decis să-şi vândă operaţiunile nord-americane producătoare de sos pentru paste, derulate sub brandurile Ragu şi Bertolli, obţinând pe acestea 2,15 miliarde dolari de la "Mizkan Group" din Japonia.
Afacerea reprezintă cel mai recent pas în cadrul eforturilor companiei de concentrare pe produsele de îngrijire personală, care generează o marjă mai mare de profit, în special pe pieţele emergente.
În luna aprilie, "Unilever" anunţa că realizează o analiză strategică a mărcilor înstrăinate ieri şi a brandului Slimfast, care cuprinde produse de slăbit.
"Vânzarea reprezintă unul din paşii finali ai restructurării portofoliului nostru din America de Nord, astfel încât să generăm o creştere sustenabilă pentru Unilever, care să ne permită o concentrare sporită pe operaţiunile din sectorul alimentar", a declarat Kees Kruythoff, preşedintele "Unilever" America de Nord.
Vânzarea priveşte o fabrică de procesare a sosului şi de ambalare din Owensboro, Kentucky, respectiv o unitate de procesare a roşiilor, din Stockton, California. "Unilever" şi-a păstrat drepturile de distribuţie a mărcilor Ragu şi Bertolli în Europa.
Mărcile Ragu şi Bertolli au avut vânzări anuale de peste 600 de milioane de dolari, conform "Unilever". Tranzacţia de înstrăinare a acestora, care trebuie să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare, este aşteptată să se finalizeze la sfârşitul lunii iunie.
Amintim că, anul trecut, compania şi-a înstrăinat brandul de dressing pentru salată Wishbone şi cel de unt de arahide Skippy, de asemenea în cadrul procesului de restructurare a portofoliului.