UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de Viaţă au încheiat anul 2024 cu o creştere semnificativă a volumului primelor brute subscrise, care au atins 143,5 milioane euro, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Profitul total statutar înainte de impozitare s-a ridicat la 15,9 milioane euro, înregistrând un avans de 70% faţă de 2023.
Segmentul asigurărilor non-auto a avut o contribuţie importantă, cu vânzări de 63,8 milioane euro, în creştere cu 9% comparativ cu anul precedent. Asigurările pentru locuinţe au înregistrat un avans de 11% pe zona clienţilor retail, susţinut de lansarea unei variante îmbunătăţite a produsului de asigurare facultativă. De asemenea, asigurările de accidente au avut o evoluţie semnificativă, cu o creştere de peste 80% în vânzări pe segmentul retail şi bancassurance.
Pe segmentul asigurărilor de călătorie, UNIQA şi-a consolidat poziţia atât prin soluţii pentru călătorii pe termen scurt, cât şi prin produsul de tip abonament anual, dezvoltat în parteneriat cu Raiffeisen Bank şi disponibil în aplicaţia de mobile banking. Asigurările CASCO au rămas la un nivel stabil, în timp ce segmentul corporate a înregistrat creşteri importante pe liniile de asigurări tehnice (+13%), răspunderi (+11%) şi CARGO (+10%).
"Anul 2024 a fost unul de referinţă pentru UNIQA. Am marcat 15 ani de activitate în România şi ne-am consolidat poziţia pe piaţa locală. Creşterea segmentelor non-auto, precum asigurările pentru locuinţă şi sănătate, alături de diversificarea soluţiilor pentru asigurările de călătorie, reflectă angajamentul nostru de a răspunde nevoilor clienţilor prin produse inovatoare şi relevante. În plus, alăturarea companiilor UNIQA din România la Regiunea SEE, una dintre principalele regiuni din cadrul Grupului UNIQA, susţine dezvoltarea durabilă şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor", a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări, potrivit aceleiaşi surse.
Pe segmentul asigurărilor de viaţă, UNIQA a raportat un volum al primelor brute subscrise de 51,7 milioane euro, în creştere cu 47% faţă de 2023. Evoluţia reflectă strategia companiei de a dezvolta parteneriate strategice în zona bancară şi de a oferi soluţii personalizate.
"Asigurările de viaţă au avut o creştere semnificativă, consolidând relaţiile cu clienţii şi răspunzând mai bine nevoilor financiare. Dezvoltarea soluţiilor de asigurare inovatoare a fost esenţială pentru aceste rezultate", a precizat Mihaela Stroia, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări de Viaţă.
În 2024, UNIQA a înregistrat un scor general de satisfacţie a clienţilor de 4,6 din 5, iar serviciile de vânzare şi gestionare a daunelor au fost evaluate cu 4,8 din 5. De asemenea, consultantul digital ANA a obţinut un scor de 4,9 din 5. UNIQA a primit în 2024 un total de 182 de petiţii, dintre care 173 unice şi 9 conexe, volumul fiind similar cu cel din anul precedent.
Opinia Cititorului