În 2023, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au raportat prime brute subscrise în valoare totală de 119,5 milioane euro, conform evidenţelor statutare, şi au încheiat anul cu rezultate financiare în creştere cu 10%, comparativ cu 2022, susţinute, în principal, de dinamica pozitivă a segmentelor de asigurări non-auto şi de viaţă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, cele două companii UNIQA au continuat să îşi îmbunătăţească profitabilitatea, astfel încât, la finalul anului 2023, au raportat în total un profit statutar înainte de impozitare de 9,3 milioane euro.
Segmentul de asigurări non-auto s-a dezvoltat accelerat, păstrand în atenţie nevoile clienţilor, şi a generat un volum al vânzărilor mai mare cu 24% faţă de cel raportat la finalul anului 2022, cu prime brute subscrise în valoare de 58,6 milioane euro, menţionează comunicatul.
"În 2023, am continuat un parcurs frumos din perspectiva evoluţiei UNIQA, de-a lungul căruia am dezvoltat activitatea companei în mod durabil, aducând soluţiile noastre de asigurare aproape de tot mai mulţi clienţi din România, atât oameni, cât şi companii. Am păstrat în atenţie nevoile clientilor, optimizând serviciile şi simplificând fluxurile cu ajutorul digitalizării, pentru o experienţă de cea mai bună calitate oferită acestora. Ne bucurăm de aprecierea clienţilor noştri şi consolidăm, mai departe, încrederea pe care ne-o acordă. Am păşit în 2024, an ce marchează 15 ani de când UNIQA contribuie în mod responsabil la dezvoltarea pieţei de asigurări din România, cu obiective clare de a rămâne un partener relevant, solid şi stabil alături de clienţi, colaboratori şi echipa noastră, pentru o viaţă mai bună împreună", a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări, se arată în comunicat.
UNIQA susţine dezvoltarea mediului de business din România, prin programe de asigurare specifice, în funcţie industrii şi domenii de activitate. Astfel, asigurările pentru companii reprezintă o componentă importantă pentru un viitor mai bun şi mai sigur al afacerilor. Soluţiile oferite de UNIQA pentru asigurarea companiilor sunt tot mai căutate, iar rezultatele din 2023 pe acest segment indică creşteri importante pentru asigurările tehnice (+26%), soluţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii (+14%) şi asigurările de răspunderi, unde volumul vânzărilor a fost cu 29% peste cel înregistrat la finalul anului 2022, informează comunicatul.
"Suntem convinşi că această abordare la nivel de grup va fi tot mai benefică pentru clienţii noştri, întrucât permite un control mai bun al riscurilor şi asigură un standard uniform de protecţie pentru toate companiile din grup. Fiecare companie locală poate încorpora cerinţe specifice în acoperirea oferită de asigurare, de obicei influenţate de legislaţia şi practica locală. Acest HUB pentru programe de asigurări corporate facilitează, de asemenea, coordonarea soluţionării daunelor în cazul lanţurilor de aprovizionare internaţionale, precum şi respectarea obligaţiilor fiscale şi legale din domeniul asigurărilor, în toate ţările în care compania îşi desfăşoară activitatea", a precizat Ramona Bernic, Membru al Directoratului responsabil pentru ariile Corporate & Affinity, UNIQA Asigurări, precizează comunicatul.
Prin dezvoltarea asigurarilor de tip affinity împreună cu partenerii săi, UNIQA doreşte să contribuie la promovarea unui stil de viaţă sustenabil, pentru un viitor mai bun şi mai sigur, oferind soluţii inovatoare, în pas cu tendinţele actuale. Unul dintre produsele dezvoltate pe această linie în 2023, ECOhome Protect - asigurarea pentru toate riscurile a sistemelor fotovoltaice pentru uz domestic, a primit o recunoaştere importantă la nivelul pieţei din România, câştigând premiul pentru "Cel mai bun produs de asigurări generale".
În zona asigurărilor facultative auto, UNIQA a continuat să optimizeze calitatea portofoliului CASCO şi a serviciilor oferite clienţilor pe fluxul de vânzare şi de daune, pentru experienţe la cele mai înalte standarde de calitate, relatează comunicatul.
"Ne bucurăm de rezultatele cu care am încheiat încă un an bun pentru UNIQA din perspectiva asigurărilor de viaţă şi pentru faptul că suntem alături de clienţii noştri cu soluţii relevante, care îi ajută să îşi construiască un viitor mai sigur. Încrederea clienţilor în produsele şi serviciile de la UNIQA ne motivează şi ne responsabilizează, cu atât mai mult, de-a lungul misiunii noastre de a contribui la o viaţă mai bună împreună. Dorim să rămânem conectaţi la nevoile clienţilor, în funcţie de care adaptăm constant produsele şi serviciile, pentru a-i ajuta să aleagă protecţia de care au nevoie pentru ei şi familiile lor. Credem în rolul nostru de a susţine paşii către o societate mai rezilientă şi mai bine pregatită în faţa situaţiilor neprevăzute şi ni-l asumăm, bazându-ne pe competenţa şi profesionalismul echipei şi partenerilor noştri, care acţionează ca adevăraţi consultanţi pentru clienţii UNIQA", a precizat Mihaela Stroia, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări de Viaţă, potrivit comunicatului.
Începând de anul acesta, MyUNIQA, portalul în cadrul căruia clienţii pot vizualiza online portofoliul de asigurări, pot plăti primele scadente, cumpara asigurări noi şi deschide dosare de daună, pune la dispoziţia clienţilor noi funcţionalităţi, oferindu-le o experienţă mai simplă şi eficientă în relaţia cu UNIQA. Astfel, pentru poliţele achiziţionate prin portal, clienţii pot activa opţiunea de plată recurentă, vizualiza istoricul de plăţi, efectua modificări contractuale şi actualiza datele personale, conform comunicatului.