Graba cu care s-a legiferat segmentul de asigurări RCA în ultimele săptămâni a fost în strânsă legătură cu presiunile constante ale asociaţiilor de transport, fără a se ţine cont de cerinţele de transparenţă în elaborarea politicilor publice şi de necesităţile pieţei, spun reprezentanţii Uniunii Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Conform unui comunicat al UNSAR, remis vineri, asiguratorii consideră că prin adoptarea Ordonanţei de Urgenţă 54/2016 privind asigurarea RCA sunt încălcate normele europene şi legislaţia naţională în vigoare, cu referire la Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II) şi la Legea concurenţei nr. 21/1996, potrivit Agerpres.
"UNSAR îşi manifestă încrederea că în procesul de elaborare a legislaţiei privind asigurările obligatorii de răspundere civilă, aflat în derulare în prezent, vor fi respectate legile naţionale şi europene în vigoare, precum şi principiile de libertate a pieţei. Conform legislaţiei menţionate, nu poate fi introdus un control al preţurilor pentru o anumită industrie în lipsa unui sistem general de control al preţurilor (Directiva Solvabilitate II). Mai mult, îngheţarea preţurilor se face doar în împrejurări excepţionale şi pe o perioadă determinată (Legea Concurenţei), însă situaţia de criză din industria transporturilor invocată nu a fost fundamentată cu argumente economice", spun reprezentanţii UNSAR.
Aceştia consideră că actualizarea legislaţiei în domeniu trebuie să ţină cont de dinamica pieţei, pentru a oferi predictibilitatea şi stabilitatea necesare atât industriei de asigurări, dar, mai ales, clienţilor. Pentru identificarea unor soluţii viabile şi sustenabile, UNSAR îşi exprimă întreaga disponibilitate la dialog.