Filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, îşi consolidează prezenţa pe piaţa românească şi anunţă un plan de expansiune care vizează mai multe deschideri de magazine în franciză, în următorii ani, conform unui comunicat remis redacţiei. Ţinta companiei este să se extindă în oraşele cu o populaţie de peste 50.000 locuitori.
"Preconizăm deschiderea a trei locaţii noi în următorii cinci ani, iar pe termen lung, ne aşteptăm la peste zece aderări la franciza Used Products. Fiind un business pretabil şi profitabil în orice parte a lumii, plănuim extinderea şi pe plan internaţional, vizând oraşe din Regatul Unit şi India", declară Kun Norbert, Director de Franciză în cadrul companiei.
Potrivit sursei citate, în prezent, la nivel de România, Used Products are trei magazine deschise în franciză: primul a fost lansat în 2018 la Cluj-Napoca, al doilea anul trecut, la Timişoara, iar al treilea în luna februarie 2022, la Bucureşti. Această ultimă deschidere a marcat şi intrarea companiei pe piaţa din Capitală, noua unitate fiind amplasată în zona Calea Moşilor, pe o suprafaţă de aproximativ 100 de metri pătraţi, cea mai mare parte, de 80 de metri pătraţi, fiind alocată pentru interacţiunea cu clienţii. Investiţia în acest caz a fost de circa 60.000 de euro, din care 25.000 de euro pentru stocul de produse importate din Olanda, iar restul pentru mobilier, echipamente şi amenajarea magazinului conform "Manualului de Brand" după care se ghidează compania.
"La doar patru luni după deschiderea magazinului din Timişoara, l-am inaugurat şi pe cel din Bucureşti. Al treilea shop din reţeaua nostră de francize are două încăperi, prima fiind zona de showroom, unde potenţialii clienţi au posibilitatea să consulte diversitatea de produse puse în vânzare. Delimitată de showroom, se află zona de achiziţii, destinată celor care doresc să vândă produse. Fluxul persoanelor care trec pragul magazinului creşte de la o zi la alta, media la momentul actual fiind de aproximativ 50 de persoane pe zi, pentru următoarele două luni fiind estimată o dublare a acestui număr", adaugă Kun Norbert.
Acesta mizează pe vânzări de 250.000 de euro pentru noul magazin din Capitală, pentru anul în curs, în prezent stocul de produse depăşind 1.800, din categorii precum: telefoane mobile, laptopuri, tablete, console de gaming, aparate foto şi video, televizoare, echipamente audio, etc. De altfel, la modul general, categoriile de produse comercializate în magazinele fizice se regăsesc listate şi în platforma proprie a companiei, personalizată pentru România - www.usedproducts.ro.
Franciza Used Products este activă pe piaţa din Europa din 1997, cu peste 50 de magazine deschise în ţări precum Olanda, Belgia, Germania şi, din 2018, şi în România. Conceptul promovat a devenit, în ultimii ani, tot mai accesat de investitorii care militează pentru refolosirea produselor aflate în stare perfectă de funcţionare şi pentru reciclare, contribuind astfel la protejarea mediului înconjurător.
În 2021, filiala locală a retailerului olandez a înregistrat o cifră de afaceri de 823.000 de euro (cumulat cu magazinul din Timişoara, deschis în ultimele trei luni ale anului trecut), cu perspectiva unei creşteri accelerate în următorii ani, mai ales că România este considerată o ţară "cu viitor" pentru un astfel de business, pornind de la ideea că numărul competitorilor direcţi este, încă, foarte redus, se mai arată în comunicat.