Uniunea Salvaţi România (USR) solicită demisia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în urma accidentului feroviar grav produs pe Magistrala 100 Bucureşti - Craiova, soldat cu moartea unei persoane, potrivit news.ro. Horaţiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, consideră că această tragedie putea fi evitată dacă infrastructura feroviară a României nu ar fi fost neglijată de guvernarea PSD-PNL.
Cosma susţine că magistrala Bucureşti - Craiova este afectată de o subfinanţare cronică şi că ultima reabilitare a avut loc în anii '80, când trenurile circulau cu 140 km/h, în timp ce astăzi cele mai rapide trenuri parcurg aceeaşi distanţă în 4-5 ore, pe şine vechi de patru decenii.
Fostul secretar de stat critică reacţia ministrului Grindeanu, care a cerut o anchetă rapidă din partea Agenţiei de Investigare Feroviară (AGIFER) pentru stabilirea vinovaţilor. "Câtă inadecvare! Ministrul Grindeanu ar trebui în primul rând să se uite în oglindă. Este principalul vinovat pentru această tragedie, după ce în ultimii ani a ignorat calea ferată românească, nu a asigurat finanţare pentru reparaţiile întârziate, nu a pus în circulaţie trenuri noi şi nu a asigurat resursa umană necesară", a declarat Cosma, transmite agenţia de ştiri.
El aminteşte că în 2021, împreună cu Cătălin Drulă, a obţinut 120 de milioane de euro prin PNRR pentru reabilitarea urgentă a acestei magistrale, dar Grindeanu nu a accesat fondurile şi nu a făcut niciun progres în refacerea infrastructurii.
Cosma subliniază că acest accident nu este un caz izolat. În ultimii ani, mai multe trenuri au deraiat pe această linie, iar cauzele au fost mereu aceleaşi: şine degradate, lipsa materialelor pentru reparaţii şi un personal insuficient. El aminteşte de incidentele din decembrie 2023, când un tren de călători a deraiat la Zăvestreni din cauza stării deplorabile a liniei, şi din ianuarie 2024, când un tren de marfă a deraiat pentru că şinele au cedat după ce fuseseră menţinute mult peste limita lor de funcţionare.
Cosma avertizează că, în lipsa unor măsuri urgente, astfel de tragedii se vor repeta şi că Grindeanu trebuie să îşi asume responsabilitatea şi să îşi dea demisia.
Accidentul din Olt a avut loc miercuri dimineaţă, când două trenuri private de marfă s-au ciocnit la ieşirea din staţia CFR Mihăeşti spre Caracal. Unul dintre mecanici a fost grav rănit şi a decedat ulterior. AGIFER investighează cauzele producerii accidentului, iar lucrările de restabilire a traficului vor dura cel puţin 48 de ore.
1. fără titlu
(mesaj trimis de prostul scolii în data de 19.02.2025, 18:28)
circarii,din aceeasi oala cu latconi,borna,nicosor, baRanga,fara ei,Romania e pierduta!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2025, 19:28)
Noi n-avem bani nici de functionarea statului ce sa mai zic de investitii !Aproape tot ce se investeste se face din bani UE de care ne batem joc cu licitatii trucate si lucrari proaste la prețuri de lux.Dar se termina si asta odata si odata !
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2025, 21:12)
niciodata. asa e si in rusia, coruptie cu banii statului, intelepciunea ruseasca ce vor sa o copieze gasca georgescu.
doar se schimba hotii intre ei, daca castiga gasca lui georgescu alegerile.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2025, 22:41)
De ce nu merge Grindeanu ăla de-l cocolosesti așa de tare sa mai taie câte o panglică după fiecare tâmpenie întâmplata la CFR?
Ca doar în mandatele consecutive: Ciuca, Ciolacu 1 și Ciolacu 2 s-au tot ivit oportunități!
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de prostul scolii în data de 19.02.2025, 23:05)
nu l suport pe Grindeanu,e destept dar arogant,foarte arogant!
dar astilalti sunt buni de circ,au fost la guvernare,numai contre si circ a fost pe capul lor!
nu au lucrat intr o fabrica seriasa,cu cateva zeci bune sau sute de subalterni,ITisti,consultanti si economisti cu exceptia Lenei!
in locul lui Grindeanu,as pune taxa km imediat pe autostrazi si derumuri nationale,tranziteaza cu camioane de 40-60 to cu 8 euro/zi cand in germania,ungaria ,Austria,pe 400 km lasi 100 euro,asta e de la Nadlag la Sibiu,si restul traseului nu il faci pe drum pietruit,il faci pe drumuri bune,,daca nu iei bani,din ce vrei sa dezapezesti,sa repari,sa investesti?
de ce mama mea de 80 de ani sa plateasca indirect pt drumuri,ea care nu are masina?
Cine foloseste trebuie sa plateasca!
E plin de la Constanta la Braila de cisterne si camioane moldovenesti si ucrainiene,SUPRAINCARCATE.NELI MITATE CA VITEZA care distrug drumul pana la Chirana pe unde trec,il repara de 2 ori pe an,dar din cauza supratonajului ,vitezei si circulatiei pe caldura il valureste si il distruge pana la fundatie!
la fel basculele volvo de prahova,sunt sute de zici ca sunt incarcate cu rumegus nu piatra si nu se iau masuri!